Kernreactor van de 4e generatie

Olie, gas, steenkool, nucleair (PWR, EPR, hete kernfusie, ITER), thermische energiecentrales op gas en steenkool, warmtekrachtkoppeling, tri-generatie. Peakoil, uitputting, economie, technologieën en geopolitieke strategieën. Prijzen, vervuiling, economische en sociale kosten ...
Avatar de l'utilisateur
Cuicui
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3547
Inschrijving: 26/04/05, 10:14
x 6




par Cuicui » 29/08/12, 16:13

sen-no-sen schreef:Alleen al voor plutonium spreken sommigen van tien ton (JPP spreekt van 60 ton?)
La Haag produceert ongeveer 8/9 ton plutonium per jaar...
Voor wapenkwaliteit staan ​​we daar eigenlijk in zijn orders (-100kg). Trouwens, je hebt mijn vragen niet beantwoord?

Op tijd voor mij, je hebt gelijk, het is 70 ton plutonium en niet 70 kg! Mijn geheugen speelt me ​​parten en ik heb niet altijd de moeite om het te controleren, wat zonde!
Kunt u mij herinneren aan de vragen die ik niet heb beantwoord?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Cuicui
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3547
Inschrijving: 26/04/05, 10:14
x 6




par Cuicui » 29/08/12, 16:45

Janic schreef:
Je vraagt ​​je af of ze echt menselijk zijn. Ze zullen hun gedrag alleen veranderen als ze daartoe worden gedwongen.

wie zou hen daartoe verplichten? Het verleden laat ons zien dat als je een hoofd afhakt, net als bij de hydra's, deze 2 naar achteren duwt en dat de wolven elkaar niet verslinden en dat de schapen de wolven nooit hebben verslonden.

Misschien zullen mensen door de vooruitgang op het gebied van informatie (vooral het internet) het uiteindelijk beu worden om schapen te zijn. De bankiers ontvluchtten IJsland, ze waren bang om in de gevangenis te belanden. Sterk dat dit het geval is voor onze "elites".
0 x
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749




par sen-no-sen » 29/08/12, 19:05

Op tijd voor mij, je hebt gelijk, het is 70 ton plutonium en niet 70 kg! Mijn geheugen speelt me ​​parten en ik heb niet altijd de moeite om het te controleren, wat zonde!
?


Ik had het ook liever in kilogram gezien!



Kunt u mij herinneren aan de vragen die ik niet heb beantwoord?


: Arrowd:

Kleine ethologische vraag: waarom willen we kernkoppen bezitten?
Een andere vraag: in welke periode van de geschiedenis werden de arsenalen ontwikkeld, en in welke economische context?
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
Avatar de l'utilisateur
Cuicui
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3547
Inschrijving: 26/04/05, 10:14
x 6




par Cuicui » 30/08/12, 00:38

sen-no-sen schreef:Kleine ethologische vraag: waarom willen we kernkoppen bezitten?
Een andere vraag: in welke periode van de geschiedenis werden de arsenalen ontwikkeld, en in welke economische context?

Kernkoppen zijn het bewijs dat het leger altijd één oorlog achterloopt. Na Hiroshima wilden de Russen ook hun A-bom hebben, waarna andere landen zich ermee uitrusten, in de veronderstelling veilig te zijn voor een aanval (terreurevenwicht). Sindsdien zijn de omstandigheden veranderd, er is geen koude oorlog meer, Frankrijk heeft niet langer echt een vijand, maar routinematig hebben we deze wapens, die zoveel kosten, behouden.
Van welke periode in de geschiedenis de arsenalen dateren, heb ik geen flauw idee en wil het ook niet weten. Wat mij interesseert is het verdwijnen van wapens, waarbij het machtsevenwicht een teken is van angst, zwakte en morele nederlaag. Dat deze kredieten worden besteed aan het verhogen van de levensstandaard van de meest behoeftigen.
Definitie van oorlog: mensen die elkaar niet kennen, worden gedwongen elkaar te vermoorden voor mensen die elkaar goed kennen.
NB: In een van mijn vorige berichten werden de bankiers van IJsland in de gevangenis gezet, niet in plaatstaal, tenzij IJslandse gevangenissen werden gebouwd van schroot...
0 x
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749




par sen-no-sen » 30/08/12, 13:25

Cuicui schreef:
sen-no-sen schreef:Kleine ethologische vraag: waarom willen we kernkoppen bezitten?
Een andere vraag: in welke periode van de geschiedenis werden de arsenalen ontwikkeld, en in welke economische context?

Kernkoppen zijn het bewijs dat het leger altijd te laat komt in een oorlog.


Dat is niet helemaal waar ik mee naartoe wilde....

Voor een natie is het bezit van kernwapens een bewijs van ‘technologische volwassenheid’ (ik noemde het technologisch wel!), onderdeel van een expansionistische logica (in brede zin kan dit bijvoorbeeld cultureel zijn)
Het is een krachtige manier om de rest van de wereld je kracht te laten zien.

Vanuit het oogpunt van ethologie blijven we op het gebied van overheersingsritueel: verzekerde zijn dominantie over andere groepen, en territoriumritueel:de duurzaamheid van zijn grondgebied garanderen, zowel geografisch als cultureel.
Vanuit dit gezichtspunt geen significante evolutie tussen Homo sapiens en een chimpansee, de mens, een geëvolueerd dier?

Historisch gezien trad Frankrijk toe tot de ‘club’ na een gaullistische wil, die tot doel had van onze natie een sterk land te maken, dat niet betaald zou worden door de VS, het Verenigd Koninkrijk of de USSR… het idee is daarom om de ritueel van onderwerping.

Het is heel vanzelfsprekend dat de ‘bom’ het ook mogelijk maakt om mondiale geopolitieke beslissingen te beïnvloeden, zodat alle leden van de VN-Veiligheidsraad over atoomwapens beschikken…

Wat de economische context betreft, lijkt het erop dat het atoomwapen altijd is ontwikkeld in een periode van economische groei.* (Wat betreft de kernmachten die deze naam waardig zijn)
Bovendien lanceerde Frankrijk zijn nucleaire programma precies in de ‘dertig glorieuze jaren’.


Vanuit ethologisch oogpunt lijkt het er daarom op dat kernenergie, onder dekking van de technologische vooruitgang, reageert op het dierlijke instinct.

De zoektocht naar groei, als deze bedoeld was om dominantie te verzekeren (door middel van materieel bezit), is uiteindelijk een vervreemding geworden die als einddoel alleen maar een onbeperkte ‘zelfontplooiing’ heeft.

Het grote gevaar schuilt nu in de verstrengeling van zijn twee ideeën: door de voortdurende toename ervan, onze onverzadigbaarheid en het spoedig bereiken van de fysieke grenzen van de wereld te garanderen, dreigt het gevaar dat we in de richting van het gebruik van vernietigingsmiddelen worden gedreven om de duurzaamheid van deze zoektocht naar groei.

*Het geval van Noord-Korea moet worden genuanceerd vanwege een zeer specifieke historische context.
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
Avatar de l'utilisateur
Cuicui
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3547
Inschrijving: 26/04/05, 10:14
x 6




par Cuicui » 01/09/12, 10:33

sen-no-sen schreef:Vanuit het oogpunt van ethologie blijven we op het gebied van overheersingsritueel: verzekerde zijn dominantie over andere groepen, en territoriumritueel:de duurzaamheid van zijn grondgebied garanderen, zowel geografisch als cultureel.
Vanuit dit gezichtspunt geen significante evolutie tussen Homo sapiens en een chimpansee, de mens, een geëvolueerd dier?

Ik ben het hier allemaal volledig mee eens.
Ik zou eraan willen toevoegen dat achter het dominante en territoriale ritueel de peur onderworpen worden en zijn territorium verliezen.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Fossiele energieën: olie, gas, steenkool en nucleaire elektriciteit (splijting en kernfusie)"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 213-gasten