Compacte kernfusie in 10-jaren? Lockheed Martin

Olie, gas, steenkool, nucleair (PWR, EPR, hete kernfusie, ITER), thermische energiecentrales op gas en steenkool, warmtekrachtkoppeling, tri-generatie. Peakoil, uitputting, economie, technologieën en geopolitieke strategieën. Prijzen, vervuiling, economische en sociale kosten ...
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 22/10/14, 08:05

En dus, Maloche, springen we nu op de kar?

We praten al 3 jaar over e-cat (ik de eerste over econologie) in 2 threads

https://www.econologie.com/forums/reaction-d ... 10384.html (19/1/2014)
en aangezien het onderwerp op slot was:
https://www.econologie.com/forums/e-cat-d-an ... 13049.html
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 23/10/14, 01:21

Christophe schreef:Maar droom niet, zelfs als het werkt, zal het niet werken!Ik begrijp het : Cheesy:
+1 : Arrowu:
De elektrische auto is een van de vele voorbeelden die deze stelregel kunnen illustreren.

Maar we moeten hoop houden en vechten...
Ik doe het al jaren en laat zeker mijn hoede niet in de steek... : Mrgreen:
Vandaag heeft mijn oude lithium-geïoniseerde Peugeot 106 160 km afgelegd op één acculading... 8)
0 x
moinsdewatt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5111
Inschrijving: 28/09/09, 17:35
Plaats: Isére
x 554




par moinsdewatt » 23/10/14, 21:10

izentrop schreef:Dit is het Z-machine die over haar praat. Ook eigendom van Lockheed Martin;)


??
De Z-machine is ontwikkeld door Sandia Labs.
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13689
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1515
Neem contact op met:




par izentrop » 23/10/14, 22:35

moinsdewatt schreef:
izentrop schreef:Dit is het Z-machine die over haar praat. Ook eigendom van Lockheed Martin;)


??
De Z-machine is ontwikkeld door Sandia Labs.

Sorry voor de slechte bron en ik had "dochteronderneming" moeten schrijven http://fr.wikipedia.org/wiki/Laboratoires_Sandia ;)
0 x
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 24/10/14, 00:09

Serieus jongens, ik heb bijna geen tijd meer

Wat is uw E-cat-analyse?
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79295
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11028




par Christophe » 24/10/14, 12:11

Capt_Maloche schreef:Wat is uw E-cat-analyse?


Kortom: als de reactie stabiel en reëel is (nog te bevestigen), komt dat doordat het bij de huidige nikkelprijs niet eenvoudig is om concurrerend te zijn op productiefaciliteiten. Eén ontwikkelingsmogelijkheid zou mobiele installaties zijn...

Kijk naar dit onderwerp, het is sneller verteerbaar: Surunitary-motoren-debate/e-cat-d-andrea-rossi-le-RETURN-t13049.html
0 x
moinsdewatt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5111
Inschrijving: 28/09/09, 17:35
Plaats: Isére
x 554

Re: Compacte kernfusie in 10 jaar? Lockheed Martin




par moinsdewatt » 19/09/20, 12:03

Dernière édition par moinsdewatt de 19 / 09 / 20, 12: 11, 1 keer bewerkt.
0 x
moinsdewatt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5111
Inschrijving: 28/09/09, 17:35
Plaats: Isére
x 554

Re: Compacte kernfusie in 10 jaar? Lockheed Martin




par moinsdewatt » 19/09/20, 12:11

Dit is wat ik heb opgegraven.

Lockheed Martin patenteert een deel van zijn minifusiereactor (en komt dichter bij de nucleaire Heilige Graal)

SYLVAIN ARNULF Nieuwe fabriek 27/03/2018

VIDEO Lockheed Martin heeft patent aangevraagd op het ontwerp van een deel van zijn mini-kernfusiereactor. Een bewijs dat het project van de Amerikaanse reus, dat zowel fascinatie als scepticisme opwekt, vooruitgang boekt.
.....

https://www.usinenouvelle.com/editorial ... re.N672249


......
Het valt natuurlijk nog te bezien of de fusiereactor van Lockheed Martin daadwerkelijk werkelijkheid zal worden. Veel andere bedrijven en instellingen hebben bijna een eeuw lang zonder succes geprobeerd werkbare fusie-energie te creëren.

Aan de ene kant betekent het ontvangen van een patent niet noodzakelijk dat een bedrijf actief bezig is met het nastreven van de technologie die in het document wordt beschreven. Bovendien heeft Skunk Works sinds de mediablitz in 2014 heel weinig over dit project gezegd buiten de plasmafysica-gemeenschap. De Amerikaanse regering behoudt zich ook het recht voor om patenten te classificeren waarvan zij denkt dat ze een bedreiging zouden kunnen vormen voor de nationale veiligheid als ze openbaar zouden zijn. Het feit dat dit niet het geval is, doet dus ook twijfels rijzen over hoe volwassen het systeem in werkelijkheid zou kunnen zijn.
......



https://www.thedrive.com/the-war-zone/1 ... on-reactor
1 x
moinsdewatt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5111
Inschrijving: 28/09/09, 17:35
Plaats: Isére
x 554

Re: Compacte kernfusie in 10 jaar? Lockheed Martin




par moinsdewatt » 19/09/20, 12:21

Een eenvoudige zoekopdracht wijst naar het betreffende patent.
https://patents.google.com/patent/US20180047462A1/en

Ik zal het even later bekijken...


Abstract
In één uitvoeringsvorm omvat een fusiereactor een omhulsel, een open-veld magnetisch systeem dat bestaat uit één of meer interne magnetische spoelen die binnen de omhulling zijn opgehangen, en één of meer inkapselende magnetische spoelen die coaxiaal zijn met de één of meer interne magnetische spoelen van het open-veld-systeem. magnetisch systeem. De één of meer inkapselende magnetische spoelen vormen een magnetosfeer rond het open veld magnetische systeem. Het open-veld magnetische systeem en de een of meer inkapselende magnetische spoelen vormen, wanneer ze van elektrische stroom worden voorzien, magnetische velden om plasma binnen de omhulling op te sluiten,


0 x
moinsdewatt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5111
Inschrijving: 28/09/09, 17:35
Plaats: Isére
x 554

Re: Compacte kernfusie in 10 jaar? Lockheed Martin




par moinsdewatt » 19/09/20, 14:17

Voor mij is het duidelijk dat het onzin is.
Het grootste deel van het patent heeft betrekking op de productie van velden om het plasma in te sluiten.

Ik weet niet zeker of er iets echt bruikbaars in de beschrijving staat.

Het einde van het patent is jammer, het is invullen en hergebruiken van wat overal al bestaat aan elektronica en computers. (alles wat betrekking heeft op het laatste cijfer = figuur 9). Het zet mij aan het twijfelen over wat er in het patent voorafgaat.

Ik weet zeker dat ze in 2024 geen fusiereactor zullen hebben.
1 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Fossiele energieën: olie, gas, steenkool en nucleaire elektriciteit (splijting en kernfusie)"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 199-gasten