Is Jean-Marc Jancovici een c ...?

Olie, gas, steenkool, nucleair (PWR, EPR, hete kernfusie, ITER), thermische energiecentrales op gas en steenkool, warmtekrachtkoppeling, tri-generatie. Peakoil, uitputting, economie, technologieën en geopolitieke strategieën. Prijzen, vervuiling, economische en sociale kosten ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79288
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11024

Re: Jean-Marc Jancovici is het een con?




par Christophe » 04/09/16, 12:26

We moeten gelijk hebben...
1 x
Avatar de l'utilisateur
Kokopelli
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 33
Inschrijving: 13/12/16, 14:47
x 9

Re: Jean-Marc Jancovici is het een con?




par Kokopelli » 13/12/16, 19:27

“We moeten gelijk hebben...”

Heel Christophe.
Fotovoltaïsche zonne-energie is efficiënter dan olie (Ingenieurstechnieken, 13 december 2016)
The Shift Project (ook bekend als “Save the Climate”), of de club van zonne-sceptici, die de Tesla-revolutie tegemoet treden
.
1 x
Solar zonder geweten is, maar de ondergang van de mensheid. De echte groene groei is die van het bewustzijn, een oneindige bron.
phil53
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1376
Inschrijving: 25/04/08, 10:26
x 202

Re: Jean-Marc Jancovici is het een con?




par phil53 » 14/12/16, 19:51

In plaats van deze heer te bespreken, stel ik voor dat u leest
Moeten we wachten op groei?
http://livre.fnac.com/a9529460/Dominiqu ... croissance
Het is heel leerzaam, het gaat over Jancovici maar ook over Pierre Rabi.
Het is ongelooflijk dat alle analyses die in het boek worden besproken onder de aandacht van onze politici worden gebracht en dat zij zich totaal niet bewust zijn van de muur waar we naartoe afstevenen.
Ze roepen allemaal groei op als de enige oplossing. Rechts en links zelfs enkele ecologen.
Citation:
Breken met de productiviteitswinsten in veel sectoren (en vooral die waar menselijke relaties een wezenlijk onderdeel van de dienstverlening vormen) lijkt zowel voor consumenten als voor producenten redelijk.
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12306
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2967

Re: Jean-Marc Jancovici is het een con?




par Ahmed » 14/12/16, 20:42

Ze roepen allemaal groei op als de enige oplossing. Rechts, links, zelfs enkele ecologen.

Rechts en links zijn vandaag twee varianten van hetzelfde project, er verschijnen slechts enkele verschillen met betrekking tot de distributie van groeiproducten...
De ecologen, althans de politieke variant, zijn ook volledig ondergeschikt aan commerciële categorieën en zijn bijvoorbeeld verheugd om banen te creëren bij het herstel van woningen of nieuwe energieën die ons in staat zullen stellen de levensomstandigheden op aarde te blijven vernietigen. Ik ben er niet zeker van dat anderen er zo goed aan ontsnappen, want zelfs degenen die beweren dat er sprake is van degrowth vallen snel terug in de productivistische sleur... : Roll:
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79288
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11024

Re: Jean-Marc Jancovici is het een con?




par Christophe » 14/12/16, 21:07

phil53 schreef:Het is ongelooflijk dat alle analyses die in het boek worden besproken onder de aandacht van onze politici worden gebracht en dat zij zich totaal niet bewust zijn van de muur waar we naartoe afstevenen.
Ze roepen allemaal groei op als de enige oplossing. Rechts en links zelfs enkele ecologen.


+1 en de meeste economen zijn misschien nog wel erger... maar politici doen zich alleen maar voor als idioten...

Achteraf moet gezegd worden dat de meeste kiezers een pro-consumentenbrein hebben dat op zoek is naar de nieuwste smartphone of auto om indruk te maken op buren en vrienden...dus politici passen zich aan...
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12306
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2967

Re: Jean-Marc Jancovici is het een con?




par Ahmed » 14/12/16, 21:18

Dit is een van de belangrijke aspecten van het nieuwste werk van Jacques Genereux'De economie", waarin hij benadrukt dat de economische wetenschap werkt vanuit absurde postulaten, zonder dat dit de economen en degenen die naar hen luisteren in het minst verontrust, aangezien deze twee categorieën niet eens het excuus van onwetendheid (?) of domheid hebben...
Echter, de visie van J. Genereuxnegeert, naar mijn mening, het gewicht van determinismen, wat het manifesteert door eraan toe te geven...

Christophe, Je schrijft:
Achteraf moet gezegd worden dat de meeste kiezers een pro-consumentenbrein hebben dat op zoek is naar de nieuwste smartphone of auto om indruk te maken op buren en vrienden... dus politici passen zich aan...

Het is gewoon een fenomeen van aanpassing waarvan de aanstichters degenen zijn die de politieke actoren werkelijk vertegenwoordigen, en in die zin moeten we deze vervreemding beschouwen voor wat het is: een gevolg van de talloze slachtoffers en niet als een oorzaak.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
eclectron
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2922
Inschrijving: 21/06/16, 15:22
x 397

Re: Jean-Marc Jancovici is het een con?




par eclectron » 15/12/16, 07:40

Christophe schreef:maar politici doen zich alleen maar voor als idioten...

Achteraf moet gezegd worden dat de meeste kiezers een pro-consumentenbrein hebben dat op zoek is naar de nieuwste smartphone of auto om indruk te maken op buren en vrienden...dus politici passen zich aan...


Politici zijn zich niet bewust van de realiteit die veel te veel angst veroorzaakt en zijn veel te conformistisch, wat hen in eerste instantie geruststelt en in de tweede plaats de kiezers.
wie zal zeggen “er is een muur, pas op, stem op mij!”
De kiezer diep van binnen: “als politici denken dat er geen muur is, komt dat omdat die er niet is.”
en politici om intern te denken "tot nu toe zo goed, het is omdat er geen muur is, al deze vogels met een slecht voorteken hebben tot nu toe ongelijk gehad"
politici negeren instinctief de realiteit, voor hun huidige politieke overleving.

Ik denk dat we zullen moeten wachten op de muur, zodat het geweten wakker wordt en de kiezers vervolgens op zoek gaan naar de schuldigen...
wat een farce... als ik er niet in zat.
0 x
het maakt niet uit.
We zullen de 3 berichten per dag max proberen
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79288
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11024

Re: Jean-Marc Jancovici is het een con?




par Christophe » 15/12/16, 07:59

eclectron schreef:Politici zijn zich niet bewust van de realiteit die veel te veel angst veroorzaakt en zijn veel te conformistisch, wat hen in eerste instantie geruststelt en in de tweede plaats de kiezers.


Het is waar dat ik Coluche iets te snel heb aangehaald...het dateert uit de jaren 80...sindsdien is het intellectuele niveau gedaald, zoals overal!

De recente affaire met de € 0.15-rollen van JF Copé bevestigt dat ze zich inderdaad in een "andere wereld" bevinden dan de meeste mensen...

eclectron schreef:wie zal zeggen “er is een muur, pas op, stem op mij!”
De kiezer diep van binnen: “als politici denken dat er geen muur is, komt dat omdat die er niet is.”
en politici om intern te denken "tot nu toe zo goed, het is omdat er geen muur is, al deze vogels met een slecht voorteken hebben tot nu toe ongelijk gehad"
politici negeren instinctief de realiteit, voor hun huidige politieke overleving.


Het is waar, maar er zou een manier zijn om het anders te zeggen, minder direct...

Chirac durfde in 2002 te zeggen dat het huis al bijna vijftien jaar in brand stond, maar dat we ergens anders zochten... en dat we een misdaad tegen de menselijkheid begingen! Het is nog steeds niet niets!

https://www.youtube.com/watch?v=WgrHr-MOVBI

eclectron schreef:Ik denk dat we zullen moeten wachten op de muur, zodat het geweten wakker wordt en de kiezers vervolgens op zoek gaan naar de schuldigen...
wat een farce... als ik er niet in zat.


De muur zal nooit komen en in plaats daarvan voorspel ik het gedrag van "kleine kikkers": https://www.econologie.com/petite-grenou ... ronnement/

Kortom, het is een slecht idee!
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12306
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2967

Re: Jean-Marc Jancovici is het een con?




par Ahmed » 15/12/16, 10:42

Chirac maakte opmerkingen met een zeer profylactische inhoud: hij hekelde de branden die hij zelf, gedurende zijn hele carrière, er alles aan had gedaan om aan te wakkeren; Daarbij beperkte hij zich tot het geruststellen van het publiek door uitdrukking te geven aan hun angsten...

Christophe, Je schrijft:
De muur zal nooit komen en ik voorspel liever het gedrag van "kleine kikkers".

De toekomst zal het leren, maar een plotselinge ineenstorting kan niet worden uitgesloten, omdat deze overeenkomt met een geleidelijke nadering van een kanteldrempel; het stadium van de "kleine kikker" zou liever deze naderingsfase zijn...

Eclectron, Je schrijft:
Ik denk dat we zullen moeten wachten op de muur voordat het geweten ontwaakt...

Nee, bewustzijn vereist tijd en gunstige omstandigheden; wanneer we worden geconfronteerd met gebeurtenissen waarop niemand psychologisch is voorbereid, is het de verbazing die overheerst.
2 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
eclectron
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2922
Inschrijving: 21/06/16, 15:22
x 397

Re: Jean-Marc Jancovici is het een con?




par eclectron » 15/12/16, 11:09

dank u Christophe van deze kleine erfenis die ons allemaal een beetje heeft verjongd.
Het geheugen is inderdaad kort.
Bij afwezigheid van een goudvis ben ik een kikker! : Lol:

Ahmed schreef:De toekomst zal het leren, maar een plotselinge ineenstorting kan niet worden uitgesloten, omdat deze overeenkomt met een geleidelijke nadering van een kanteldrempel; het stadium van de "kleine kikker" zou liever deze naderingsfase zijn...

Mensen zoals het Meadows-team hebben in feite non-lineariteiten (verschuivingen) benadrukt die in strijd zijn met het gezond verstand, dat altijd lineair en omkeerbaar denkt.
Een voorbeeld zou zijn: het is niet genoeg om de watertemperatuur te verlagen om de kikker weer tot leven te brengen.
Welnu, voor het ‘planeet-ecosysteem’ kunnen er verschuivingen van deze orde plaatsvinden, die we ons nauwelijks kunnen voorstellen.

Ahmed schreef:Eclectron, Je schrijft:
Ik denk dat we zullen moeten wachten op de muur voordat het geweten ontwaakt...

Nee, bewustzijn vereist tijd en gunstige omstandigheden; wanneer we worden geconfronteerd met gebeurtenissen waarop niemand psychologisch is voorbereid, is het de verbazing die overheerst.

Oh, ik denk dat het mediadiscours nog steeds het bewustzijn vergroot bij veel mensen die het zich nog niet volledig realiseren. Voor de muur zullen velen begrijpen wat er gebeurt, maar zoals je zegt, voor sommigen zal het verbazing zijn: "Zijn er tegen ons gelogen?"
We kunnen niemand dwingen erachter te komen...
1 x
het maakt niet uit.
We zullen de 3 berichten per dag max proberen

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Fossiele energieën: olie, gas, steenkool en nucleaire elektriciteit (splijting en kernfusie)"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Majestic-12 [Bot] en 163 gasten