Subsidies: 1 miljard meer voor Frans nucleair!

Olie, gas, steenkool, nucleair (PWR, EPR, hete kernfusie, ITER), thermische energiecentrales op gas en steenkool, warmtekrachtkoppeling, tri-generatie. Peakoil, uitputting, economie, technologieën en geopolitieke strategieën. Prijzen, vervuiling, economische en sociale kosten ...
Addrelyn
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 166
Inschrijving: 16/07/10, 11:28




par Addrelyn » 27/06/11, 18:27

Als we zoeken met "Franse peiling voor kernenergie", komen we een aantal peilingen voor of tegen tegen, sommige zijn bevooroordeeld (vooral die namens Areva en de Franse regering) en andere zijn realistischer die dat aantonen sinds de ramp in Japan is de meerderheid ongunstig!


Je maakt me nog steeds aan het lachen :D
Sommige peilingen zijn bevooroordeeld: degene die je niet leuk vindt
Sommige enquêtes zijn eerlijk: degene die je leuk vindt

En voor cijfers is het hetzelfde...

tetra Becquerels


Maar ja.... : Mrgreen:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 27/06/11, 18:47

Addrelyn er is nog iets dat me stoort: het is dat we het deeg altijd aan dezelfde mensen geven... Ik zou liever hebben dat dit miljard naar microalgenbrandstof gaat, zie je!!

Kunt u ons 2 cijfers herinneren:

1) Hoeveel overheidssubsidies ontvangt de ondernemingsraad van EDF om de vakanties van de EDF-werknemers en... de vrijetijdsactiviteiten van hun gepensioneerden te financieren?

2) Wat is de winst van EDF?
0 x
pb2488
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 837
Inschrijving: 17/08/09, 13:04




par pb2488 » 27/06/11, 19:02

Laat me antwoorden:

Christophe schreef:1) Hoeveel overheidssubsidies ontvangt de ondernemingsraad van EDF om de vakanties van de EDF-werknemers en... de vrijetijdsactiviteiten van hun gepensioneerden te financieren?

Ik weet niet of de EC van EDF staatssubsidies ontvangt, maar het is duidelijk dat het budget aanzienlijk is en niet te verwaarlozen in de uiteindelijke prijs van KWh. Maar naar mijn mening zal de vakbondslobby, die een hele reeks privileges heeft weten te bemachtigen, met de komende concurrentie in de problemen komen...

Christophe schreef:2) Wat is de winst van EDF?

1 miljard in 2010. De staat is voor 84,48% aandeelhouder van EDF.
0 x
"De waarheid kan niet worden gedefinieerd als de mening van de meerderheid:
De waarheid is wat volgt uit de observatie van de feiten. "
Addrelyn
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 166
Inschrijving: 16/07/10, 11:28




par Addrelyn » 27/06/11, 19:14

1) Hoeveel overheidssubsidies ontvangt de ondernemingsraad van EDF om de vakanties van de EDF-werknemers en... de vrijetijdsactiviteiten van hun gepensioneerden te financieren?

€ 150 en stof, maar EDF betaalt elk jaar bijna een miljard aan de staat in de vorm van een dividend...

2) Wat is de winst van EDF?


normaal een paar miljard


Het moet gezegd worden dat van de grote lening:
1. 1.35 miljard gaat naar onderzoek naar hernieuwbare energie
2. Hier financieren we onderzoek naar generatie 4, waar Frankrijk zich toe verbindt als onderdeel van de forum internationale genIV, met name op twee reactoren, RNR Na en VHTR. Onderzoek financieren is altijd goed en je weet nooit wat je tegenkomt...
0 x
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3




par Alain G » 27/06/11, 19:23

je weet nooit wat je tegenkomt...


Dat is precies het probleem!
0 x
Stepping achter kan soms vriendschap versterken.
Kritiek is goed als toegevoegd aan een compliment.
Alain
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 27/06/11, 22:53

Met kernenergie, zelfs met een zoektocht van een miljard euro die niets fundamenteel nieuws en creatiefs zal vinden in veiligheid, die nooit eeuwig onfeilbaar zal zijn, we zullen zeker vallen op een Fukushime-Tcherno-ramp, vroeg of laat met 1000 miljard verliezen, en een eeuwenlange evacuatie van een hele regio, bovendien niet in staat om de doden te tellen!!

Terwijl de ontwikkeling voor Frankrijk op de verschillende mogelijke geologische terreinen van zomerwarmteopslag voor de winter gerealiseerd en functioneel is in Canada op:
www.dlsc.ca
https://www.econologie.info/share/partag ... mrk29Z.pdf
besproken op:
https://www.econologie.com/forums/post203921.html#203921
en dus kan de operatie live worden gevolgd:
http://www.dlsc.ca/how.htm
redt veel gevaarlijke kerncentrales die worden gebruikt voor elektrische verwarming, elimineert elk risico op rampen van deze energiecentrales, alle huidige CO2-verwarming, voor altijd, zonder ooit iets meer verbruiksartikelen uit te geven, nucleair, warmtepomp, brandstof, enz.

Het is onthutsend en ontstellend voor ons land dat er geen enkele € wordt uitgetrokken voor deze zonneverwarming, zo veelbelovend qua mogelijkheden!!

Ik walg van de mentaliteit van de Fransen die voor kernenergie stemmen en die zichzelf volledig laten vallen met hun hypergevaarlijke kernenergie wanneer de verschillende vormen van effectieve hernieuwbare energiebronnen totaal buitenlandse specialiteiten zullen zijn en een hele regio ontdaan van zijn inwoners, eeuwenlang onbebouwbaar!!

Fransen blijven niet stemmen voor deze gekke regering!!!
0 x
phil53
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1376
Inschrijving: 25/04/08, 10:26
x 202




par phil53 » 27/06/11, 23:14

dedeleco, ik geloof dat machthebbers niet speciaal een gedecentraliseerd en praktisch autonoom systeem willen als het eenmaal is gemaakt.

Aan de andere kant zie ik in de Canadese documenten niets over de kosten.
Heb je daar info over?
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 28/06/11, 02:01

Ik geloof dat machthebbers niet speciaal een gedecentraliseerd en praktisch autonoom systeem willen als het eenmaal is gemaakt.

bovendien eeuwig niets verbruiken en dus ook zonder dat er belastingen binnenkomen, tenzij je de zon op de daken belast zoals de zwembaden!!!


Aan de andere kant zie ik in de Canadese documenten niets over de kosten.
Heb je daar info over?


Als je de onderzoekspublicaties van Canada op internet goed doorzoekt, zou je het moeten vinden, maar ik heb er niet genoeg tijd aan besteed.

Verder weet ik op internet dat Canadezen onderzoekssubsidies hebben gegeven op het gebied van hernieuwbare energiebronnen, die gedeeltelijk hebben geprofiteerd van dlsc.ca van de Drake Landing Solar-gemeenschap, maar ik heb geen precieze informatie over de prijs.
Het moet niet enorm zijn, gezien de eenvoudige technologie, 30m2 zonnecollectoren, basisboringen op 96m per paviljoen (een nogal diepe put), vergeleken met kernenergie, die profiteert van al het enorme militaire onderzoek, bijna volledig verloren, waar civiele kernenergie nooit voor heeft betaald!!!

We kunnen naar mijn mening de prijs sterk verlagen, eenvoudigere sensoren en zeer lage prijs, groter oppervlak in de zomer (zie de rudimentaire test van voorpaard zonder glas 200l water bij 56°C: https://www.econologie.com/forums/post206741.html#206741
)
en simplistische boorgaten met een kleine diameter die worden gebruikt door geosec of uretek:
Dit bedrijf heeft een groot deel van de oplossing voor goedkoop boren met een kleine diameter (2cm) in diepe funderingen en waterdichting op haar video's:
http://www.geosec.fr/
http://www.uretek.fr/
evenals anderen in deze niche die zo goedkoop mogelijk boren voordat ze een zeer dure expanderende hars per m3 diep injecteren:
http://www.archiexpo.fr/fabricant-archi ... -3812.html

Dus naar mijn mening kunnen we de prijs sterk verlagen tot op het niveau van een verwarmingsinstallatie met gewone ketel, die ze voor altijd niets meer zal consumeren, en de huidige prijs heeft geen geldige betekenis, zoals voor elke eerste realisatie van een nieuw concept.

Voor ons om het in Frankrijk te overwegen, zal er een Fukushima-Tcherno in Frankrijk nodig zijn, met de evacuatie van een hele regio gedurende eeuwen, en met een catastrofale stijging van de zeeën van 2 tot 4 meter per eeuw (snelheid van 13000 jaar geleden) die alle kusten overspoelt.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 28/06/11, 08:40

phil53 schreef:dedeleco, ik geloof dat machthebbers niet speciaal een gedecentraliseerd en praktisch autonoom systeem willen als het eenmaal is gemaakt.


Natuurlijk, en het hele probleem is daar: we subsidiëren, en we ontwikkelen in het algemeen, wat in de toekomst de meeste marges en winst zal opleveren...

Het probleem is niet technisch, maar psychologisch: laten we stoppen met denken altijd volgens de methode van maximale winst en we zullen een kans hebben om eruit te komen...misschien...
0 x
clasou
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 553
Inschrijving: 05/05/08, 11:33




par clasou » 28/06/11, 08:59

Hallo,
Iedereen was het erover eens.
Bovendien, als we vanaf het begin van de discussie kijken naar de pro of verondersteld (weinig) en de anti.

Dus zet je 1 miljard voor de 4e generatie terwijl de 3 ons mooie rekeningen reserveren (meerprijs flamanville of finland).

of Dus in laten we zeggen groene techno, het valt nog te bezien wat deze boringen bevatten in belichaamde energie.

Kortom, Frankrijk zal een pionier en EIGENAAR van technologie zijn en zal het verkopen of ervan afhankelijk zijn.

Terwijl ik zal zeggen dat ik dezelfde lijn heb als de Zwitsers en ik denk de Duitsers als we weten wat ze van plan zijn.
Hoe je van een miljard indirect 10, 100 of meer terug kunt halen, en wat kun je doen dat niets kost en heel zuinig is.

Zonder aan iemand te hoeven verkopen.

Maar goed, ik moet nog dromen, het is leuker om te extrapoleren naar de toekomst.

a + claude
0 x

Ga terug naar "Fossiele energieën: olie, gas, steenkool en nucleaire elektriciteit (splijting en kernfusie)"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 276-gasten