Russisch gas: Gazprom Bomb G Putin (Arte Thema)

Olie, gas, steenkool, nucleair (PWR, EPR, hete kernfusie, ITER), thermische energiecentrales op gas en steenkool, warmtekrachtkoppeling, tri-generatie. Peakoil, uitputting, economie, technologieën en geopolitieke strategieën. Prijzen, vervuiling, economische en sociale kosten ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042




par Christophe » 06/02/08, 10:58

Kun je je gewoon inspannen als je schrijft?
Het is aan de limiet van de leesbaarheid ... Bedankt

U moet bijvoorbeeld een RUIMTE plaatsen na een komma
0 x
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4




par jean63 » 06/02/08, 11:11

lejustemilieu schreef:En ik zei ook ... ha !, gaspijpleidingen en Turkije ... en ... de toetreding van Turkije tot de Europese Unie ...
En ook ,,, zei ik tegen mezelf ... mouai, geld en macht ... alles is verbonden ...
Kortom, deze documentaire maakt me weer bang ...
....

Gasleiding en Turkije, het is goed :!: : Turkije wil niet dat Gaz De France deelneemt aan de bouw als .... lire:
Turkije blijft gekant tegen de aanwezigheid van GDF in Nabucco

ANKARA, 6 februari (Reuters) - Turkije is gekant tegen deelname van Gaz de France aan het Nabucco-gaspijpleidingproject vanwege de positie van Frankrijk in de Armeense genocideWoensdag, vertelde een hoge ambtenaar van de energiesector aan Reuters.

Deze opmerkingen, die de oppositie bevestigen die al door Turkije werd gesignaleerd, volgen de steun van de Roemeense president en het Hongaarse bedrijf MOL aan de aanwezigheid van GDF in het project, dat tot doel heeft gas uit de Kaspische Zee naar het land te brengen. 'Europe./DRO


(bron) http://www.boursorama.com/infos/actuali ... ws=5118439

Normaal gesproken is het doel om de voorraden te diversifiëren en hier kunnen we zien hoe "politiek" de economie beïnvloedt ... zolang er geen oorlog is !!

Het is misschien aan 2 dat Sarko de toetreding van Turkije tot Europa accepteert en het bestaan ​​van de Armeense genocide ontkent ... om gas te hebben.

Nou, als het zo doorgaat, verander ik mijn ketel; er is alleen een schoorsteenvoering om te installeren en leidingen om aan te sluiten op de bestaande circuits.

Het is niet de Zwarte Zee om te drinken !! : Lol:
0 x
Pas toen hij de laatste boom, de laatste rivier vervuild is neergehaald, de laatste vis gevangen die man zal beseffen dat geld niet eetbaar is (Indische MOHAWK).
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 06/02/08, 11:31

Christophe schreef:Kun je je gewoon inspannen als je schrijft?
Het is aan de limiet van de leesbaarheid ... Bedankt

U moet bijvoorbeeld een RUIMTE plaatsen na een komma

weet wat je wilt, ik vroeg je om een ​​cororrector dortographe in je citaat te plaatsen : Cheesy:
0 x
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4




par jean63 » 06/02/08, 11:54

Christophe schreef:Hier zijn de 4 cijfers die ik heb geselecteerd:

- Gazprom = 500 Miljarden m3 / jaar.
- 40 Miljoen m3 / dag = verbruik van Russisch gas door Frankrijk
- 10% = energiekost van transport vanuit Siberië
- $ 100 / 1000 M3 = gemiddelde verkoopprijs in Europa (het maakt de $ 0,1 of 3 $ m0,01 kWh ... de rest gaat in de zakken van midden GDF en staat voor ons ... John u betaalt hoe precies is je m3? Abonnement inbegrepen?). Met andere woorden: de tussenpersonen winnen, nogmaals (zie de olie), meer dan de producenten zelf ... We begrijpen het goed pkoi Merkel en Sarko likken zo goed kont poutine :) : Mrgreen:


Bedankt voor het noteren; Ik had niets bij de hand, ik was lui.

Ben je zeker van de conso van Frankrijk in Russisch gas? Ik zal proberen de verdeling van de herkomsten voor Frankrijk op de site van GDF of ADEME te vinden.

Deze is te vinden (het dateert uit 1999), maar we zien dat de 3 belangrijkste leveranciers zijn Noorwegen (28%), Rusland (27 30% ... AJD%) en Algerije (27%):
http://www.annales.org/ri/1999/ri11-99/mandil37-40.pdf

De 10% is het "verbrande" gas in de elektriciteitscentrales om het gas met 40 km / u in de gaspijpleidingen te stuwen, het is HUGE ....en daar zeiden ze wat het betekent voor consumptie, maar niet als een hoeveelheid CO2 verworpen. :onheil:

-------------------------------------------------- -----

Voor mijn laatste factuur:

1 - Abonnement: 1-maand (BTW 5,5% inbegrepen): 11,70 euro / maand (vorige factuur: 10,50 euro's).

2 - Prijs van Kwh: 0,045 euro TTC (oude koers 2007)
........................ 0,046 euro inclusief belasting (nieuw "2008)

het is 4,5 keer duurder (TTC) dan Russisch gas, maar we kopen niet alleen de Russen.

conversiecoëfficiënt van Kwh naar m3 = 10,99

In feite 6 ik maanden over een wetsvoorstel 364 euro (abonnement vereist) om 955 m3 (tegens van 01 / 07 / 07 om 01 / 01 / 08) hetzij:

364 euros / 955 m3 = 0,38 euro TTC / m3

In feite is het abonnement 140 euro / jaar, dus moet het worden gespreid over de totale conso van het jaar.

We kunnen afronden naar 0,40 euro TTC / m3 inclusief het abonnement.

Maar GDF draagt ​​de kosten van de aanleg en het onderhoud van het netwerk, wetende dat ze een oud grijs gietijzeren netwerk hebben dat ze hadden moeten veranderen en dat ze niet overal hebben gedaan (er zijn er veel 'had bovendien verschillende explosies met doden als gevolg van dit oude "rotte" netwerk).

Thuis is het een nieuw netwerk in 1985; daarom nam ik het gas. Ze vroegen wie er interesse had voordat ze op straat reden, en op het moment dat het erg interessant en schoon was, stelden we niet de vraag van het broeikaseffect.

Aan de andere kant voor de meterstanden, hoe meer het gaat en ze zijn meer uit elkaar, de tussenfacturen "dom" zijn talrijk ..... Ik begreep waarom =>
http://www.quechoisir.org/Actualite.jsp ... catcss=ACT
0 x
Pas toen hij de laatste boom, de laatste rivier vervuild is neergehaald, de laatste vis gevangen die man zal beseffen dat geld niet eetbaar is (Indische MOHAWK).
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16129
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5241




par Remundo » 06/02/08, 18:12

Dus je bent een echte gasfan Jean! Tussen je R25 LPG en je verwarming, die bubbel :P

Voor facturen willen ze graag van tevoren iets in rekening brengen wat je nog niet hebt geconsumeerd ... Omdat ze mooie spelers zijn, betalen ze je na verloop van tijd terug ... En ze houden de rente via het geld dat moet worden geplaatst tot 3% aldus gegenereerd.

Ik heb niets speciaals tegen GDF, maar ik zag in hun advertentie dat ze hun "com" focussen op hernieuwbaar. Echt grappig voor een gasindustrieel ... :P

@+
0 x
Beeld
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042




par Christophe » 06/02/08, 19:37

Remundo schreef:Dus je bent een echte gasfan Jean! Tussen je R25 LPG en je verwarming, die bubbel :P


Uh bezwaar, edelachtbare! In GPL is er "Olie" : Mrgreen:
0 x
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4




par jean63 » 06/02/08, 20:53

Ik heb niets speciaals tegen GDF, maar ik zag in hun advertentie dat ze hun "com" focussen op hernieuwbaar. Echt grappig voor een gasindustrieel ...


Geen gasfan! het gebeurde bij toeval en ook door voor- en nadelen te vergelijken.

Voor de LPG heeft zich een enkele keer voorgedaan. Misschien heb ik een paar jaar later een diesel Hdi gekocht ... ?? !!

GDF bood aan om hun "groene" elektriciteit uit hernieuwbare bronnen te verkopen !!!! ongelooflijk maar waar, zeker om diegenen te verleiden die anti-nucleair zijn, maar omdat hun prijs niet interessant was, nam ik het niet ... en niets garandeert dat het echt "groen" is. : Mrgreen:
0 x
Pas toen hij de laatste boom, de laatste rivier vervuild is neergehaald, de laatste vis gevangen die man zal beseffen dat geld niet eetbaar is (Indische MOHAWK).
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042




par Christophe » 07/02/08, 10:18

Corrigeer me als ik onzin zeg, maar ik denk GDF beschouwt elektriciteit uit warmtekrachtkoppeling op gas als "groen"... Aan de ene kant zijn ze niet verkeerd (het is minder slecht dan zonder een varken) maar van daaruit is het groen ...
Dernière édition par Christophe de 07 / 02 / 08, 13: 18, 1 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4




par jean63 » 07/02/08, 11:55

Christophe schreef:Corrigeer me als ik iets stoms zeggen, maar ik denk dat na GDF beschouwt elektriciteit WKK gas als groene ... Aan de ene kant waren er niet verkeerd (het is niet zo slecht als zonder COGE), maar daar dat het groen is ...

Ik las in een docu GDF:
“Het groencertificaat is het bewijs dat een bepaalde hoeveelheid elektriciteit geproduceerd uit hernieuwbare energiebronnen in het netwerk is geïnjecteerd: het is de traceerbaarheid van elektriciteit geproduceerd uit hernieuwbare energiebronnen.
Deze certificaten worden verstrekt aan producenten van "groene" stroom voor elke geproduceerde Mwh. GDF's inzet: koop groene granen tot 21% van uw conso. Deze certificaten komen overeen met een promotie van de productie van elektriciteit uit hernieuwbare energie.

Voor elk abonnement vóór 31.03.2008 verbindt GDF zich ertoe groene stroom te kopen -> 21% van het verbruik van de klant !!! (... tijdens het eerste jaar van het contract, tot de vervaldatum vermeld in het contract ..).

Denk je dat ze het cogen integreren met gas? waarom niet nucleair? ... het is groener op het CO2-niveau.

Het is gevuld met LIMIETEN, het is SCAM.

Ze vroegen me zo 2 of 3 keer, stuurden de documenten om zich te abonneren; Ik vergeleek met EDF, het was dezelfde prijs een beetje goedkoper 1ère-jaar en niet gegarandeerd voor de rest ..... Ik heb niet genomen.

Er zijn misschien meer "groene" leveranciers, maar in Frankrijk moet je niet dromen, het is nucleair: Powéo ..? Ik heb niet gekeken, maar voorlopig heb ik geen haast om te veranderen, omdat het risico bestaat dat ik niet tegen de gereguleerde prijs naar EDF kan terugkeren.
0 x
Pas toen hij de laatste boom, de laatste rivier vervuild is neergehaald, de laatste vis gevangen die man zal beseffen dat geld niet eetbaar is (Indische MOHAWK).
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16129
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5241




par Remundo » 07/02/08, 13:08

Het is waanzinnig dat de verliefdheid van adverteerders om de green te overladen, terwijl dat niet zo is. Plotseling word ik boos rood en heeft de bankrekening van de ecoloclients dezelfde kleur. :onheil:

Voor de biologische, het is een beetje vergelijkbaar ... Er zijn producten niet erg duidelijk schat ... Niet allemaal natuurlijk!

Jammer dat we niet serieuzer en eerlijker over dit onderwerp kunnen zijn. : Cry:
0 x
Beeld

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Fossiele energieën: olie, gas, steenkool en nucleaire elektriciteit (splijting en kernfusie)"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 376-gasten