Russisch gas: Gazprom Bomb G Putin (Arte Thema)

Olie, gas, steenkool, nucleair (PWR, EPR, hete kernfusie, ITER), thermische energiecentrales op gas en steenkool, warmtekrachtkoppeling, tri-generatie. Peakoil, uitputting, economie, technologieën en geopolitieke strategieën. Prijzen, vervuiling, economische en sociale kosten ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 04/02/08, 17:39

Zeker ... in absolute termen heb je gelijk .... maar op dit moment kan ik niet zien hoe ik elk kWh-gas van een biogasinstallatie ... (en dus zijn TIC / TIPP en btw moet innen) bijvoorbeeld ... bovendien andersom ...

Dit is de reden waarom de staat de markt controleert door hun winstgevendheid te subsidiëren en aldus te rechtvaardigen (we subsidiëren alleen de dure installatie ... het is zeker geen toeval) ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4




par jean63 » 04/02/08, 18:33

Het is niets persoonlijks tegen jou Jean en ik zeiden: wanneer we de keuze hebben!

Maar ik ben niet bijzonder trots om mezelf te verwarmen met gas.

Ik reken erop dat je hout verwarmt om mijn CO2-emissies in balans te houden.
Ik compenseer voor sommigen met alle bomen en struiken op mijn land en nog veel meer met alle bomen die rond de weiden groeien en de molen die ik heb geërfd van mijn ouders in Cantal.
0 x
Pas toen hij de laatste boom, de laatste rivier vervuild is neergehaald, de laatste vis gevangen die man zal beseffen dat geld niet eetbaar is (Indische MOHAWK).
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 05/02/08, 20:33

Het begint in 5 minuten ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4




par jean63 » 05/02/08, 23:46

Wat vooral opwindend is, is de steeds toenemende hoeveelheid gas en olie die de komende decennia door meerdere pijpleidingen, hetzij onder de Oostzee naar Duitsland, hetzij naar het oosten, zal worden getransporteerd. China en Aziatische landen .... en voor Europa door de Nabucco-pijplijn (die afkomstig is uit de landen bij de Zwarte Zee en voormalige satellieten van de voormalige USSR) die ik in de naam noemde artikel met betrekking tot de overeenkomst van GDF met Roemenië om door deze pijpleidingconcurrent van Rusland te gaan en enkele Europese landen, waaronder Frankrijk, te voeden.

Het lijkt erop dat de Duitsers een kleine rijder alleen zijn met een directe verbinding met Russisch gas onder de Oostzee !!!

het zal heet zijn met of zonder Poetin. Het is waar dat het regeert over energie in Rusland, maar het kan goed zijn voor de balans van de krachten van de planeet.

Zie ook de groepering van Rusland met China en 3 andere landen (tenminste) die de Chinese gas- en olievoorziening zullen garanderen.

Er zal "sport" zijn, maar wat zeker is, is dat het wereldverbruik van gas en olie de komende jaren alleen maar kan groeien als we al deze cirkellijnen in aanbouw zien, dus de CO2-uitstoot. ook.

We zijn geamuseerd als ons wordt verteld over hernieuwbare energiebronnen, het zijn "peanuts" en de leiders van deze planeet weten het goed als we hun onderhandelingen zien om energiebronnen veilig te stellen om het economisch-kapitalistische systeem te kunnen voortzetten. actueel.
0 x
Pas toen hij de laatste boom, de laatste rivier vervuild is neergehaald, de laatste vis gevangen die man zal beseffen dat geld niet eetbaar is (Indische MOHAWK).
Avatar de l'utilisateur
Arthur_64
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 224
Inschrijving: 16/12/07, 13:49
Plaats: Pau




par Arthur_64 » 06/02/08, 07:05

En we hebben het recht op aanvallen op pijplijnen zoals in Kuifje!
0 x
Avatar de l'utilisateur
bham
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1666
Inschrijving: 20/12/04, 17:36
x 6




par bham » 06/02/08, 08:35

Als meneer Loxo (of wie dan ook) dit in een archief zou kunnen plaatsen zodat we het konden zien (ik kon het niet) of het opnieuw zien.
Merci.
0 x
freddau
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 641
Inschrijving: 19/09/05, 20:08
x 1




par freddau » 06/02/08, 09:24

Ik denk dat je naar de website van Arte kunt gaan en voor deze show kunt betalen.

Iets als 3 €, het is tenminste de moeite waard om goede shows te maken.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 06/02/08, 10:37

Hier zijn de 4 cijfers die ik heb geselecteerd:

- Gazprom = 500 Miljarden m3 / jaar.
- 40 Miljoen m3 / dag = verbruik van Russisch gas door Frankrijk
- 10% = energiekost van transport vanuit Siberië
- $ 100 / 1000 M3 = gemiddelde verkoopprijs in Europa (het maakt de $ 0,1 of 3 $ m0,01 kWh ... de rest gaat in de zakken van midden GDF en staat voor ons ... John u betaalt hoe precies is je m3? Abonnement inbegrepen?). Met andere woorden: de tussenpersonen winnen, nogmaals (zie de olie), meer dan de producenten zelf ... We begrijpen het goed pkoi Merkel en Sarko likken zo goed kont poutine :) : Mrgreen:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 06/02/08, 10:38

freddau schreef:Ik denk dat je naar de website van Arte kunt gaan en voor deze show kunt betalen.

Iets als 3 €, het is tenminste de moeite waard om goede shows te maken.


Ben die gelooft dat er jammer genoeg maar een minderheid van de programma's beschikbaar is op Arte VOD ... nou ja, het was de laatste keer dat ik daar was ...

Houd de proef vast: http://www.artevod.com/home.do
0 x
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 06/02/08, 10:48

Toen ik de documentaire zag,
Ik zei tegen mezelf, ho, slechte planette, die zijn eigen pruiken moet maken .....
En ik zei ook ... ha !, gaspijpleidingen en Turkije ... en ... de toetreding van Turkije tot de Europese Unie ...
En ook ,,, zei ik tegen mezelf ... mouai, geld en macht ... alles is verbonden ...
Kortom, deze documentaire maakt me weer bang ...
Ik zie er mooi uit, met mijn kleine zonnesensor ....
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Fossiele energieën: olie, gas, steenkool en nucleaire elektriciteit (splijting en kernfusie)"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 323-gasten