Fukushima Daiichi: de situatie (een jaar) na (ASN en IRSN)

Olie, gas, steenkool, nucleair (PWR, EPR, hete kernfusie, ITER), thermische energiecentrales op gas en steenkool, warmtekrachtkoppeling, tri-generatie. Peakoil, uitputting, economie, technologieën en geopolitieke strategieën. Prijzen, vervuiling, economische en sociale kosten ...
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 15998
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5194

Re: Fukushima Daiichi: de situatie (een jaar) na (ASN en IRSN)




par Remundo » 07/07/16, 12:51

ze leven van hun woordenschat, je moet ze vergeven... Ik lees deze vodden niet eens.
0 x
Beeld
Mathilde
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 10
Inschrijving: 12/07/16, 16:26

Re: Fukushima Daiichi: de situatie (een jaar) na (ASN en IRSN)




par Mathilde » 13/07/16, 19:40

Hallo !
Eerlijk gezegd ben ik tegen kernenergie. De gevaren die eraan verbonden zijn, zijn te verwoestend. Ik las trouwens een nieuwsbericht op http://www.actualites-news-environnement.com die het had over het hoge stralingsniveau op het terrein van de kerncentrale van Fukushima. Zelfs robots hebben er geen toegang toe! Kun je je voorstellen dat mensen daar met elkaar in contact komen? Hier is een klein idee: http://www.sortirdunucleaire.org/Dossie ... uences-des :P.
Het zou mooi zijn als ze al dit geld zouden kunnen investeren in projecten voor hernieuwbare energie, zoals windturbines of andere (meer voorbeelden hier: energies-renouvelables.org en planete-oui.fr).
Wat denk je?
0 x
moinsdewatt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5111
Inschrijving: 28/09/09, 17:35
Plaats: Isére
x 554

Re: Fukushima Daiichi: de situatie (een jaar) na (ASN en IRSN)




par moinsdewatt » 13/07/16, 20:10

Mathilde schreef:Hallo !
Eerlijk gezegd ben ik tegen kernenergie. De gevaren die eraan verbonden zijn, zijn te verwoestend. Ik las trouwens een nieuwsbericht op http://www.actualites-news-environnement.com die het had over het hoge stralingsniveau op het terrein van de kerncentrale van Fukushima. Zelfs robots hebben er geen toegang toe! Kun je je voorstellen dat mensen daar met elkaar in contact komen? ..


Op het terrein van de fabriek in Fukushima zijn honderden mensen bezig met de ontmanteling. Ze hoeven natuurlijk geen maanden te blijven.

Beeld

Beeld

het is in de reactorgebouwen die ze niet kunnen betreden vanwege het stralingsniveau.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 15998
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5194

Re: Fukushima Daiichi: de situatie (een jaar) na (ASN en IRSN)




par Remundo » 13/07/16, 22:46

binnenkort komt er een goedkope Toyota Prius op de Japanse tweedehandsmarkt.
0 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: Fukushima Daiichi: de situatie (een jaar) na (ASN en IRSN)




par Obamot » 14/07/16, 00:15

Houd er rekening mee dat degene die het koopt, met loden deuren en driedubbele gepantserde beglazing, slechte prestaties zal leveren. : Lol:

Prius: elektrische hybride auto. Het is niet dom, ze betalen de stroom niet voor het leven (dus niet voor een lange tijd, zeer genereus geschenk.) : Mrgreen:
0 x
Mathilde
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 10
Inschrijving: 12/07/16, 16:26

Re: Fukushima Daiichi: de situatie (een jaar) na (ASN en IRSN)




par Mathilde » 15/07/16, 09:42

moinsdewatt schreef:
Mathilde schreef:Hallo !
Eerlijk gezegd ben ik tegen kernenergie. De gevaren die eraan verbonden zijn, zijn te verwoestend. Ik las trouwens een nieuwsbericht op http://www.actualites-news-environnement.com die het had over het hoge stralingsniveau op het terrein van de kerncentrale van Fukushima. Zelfs robots hebben er geen toegang toe! Kun je je voorstellen dat mensen daar met elkaar in contact komen? ..


Op het terrein van de fabriek in Fukushima zijn honderden mensen bezig met de ontmanteling. Ze hoeven natuurlijk geen maanden te blijven.

Beeld

Beeld

het is in de reactorgebouwen die ze niet kunnen betreden vanwege het stralingsniveau.


Bedankt voor deze info :).
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Fukushima Daiichi: de situatie (een jaar) na (ASN en IRSN)




par Did67 » 20/07/16, 16:43

0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79138
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10976

Re: Fukushima Daiichi: de situatie (een jaar) na (ASN en IRSN)




par Christophe » 27/07/16, 12:09



Maar sluit Fessenheim niet!! : Mrgreen: : Mrgreen:

Voorlopig Er werden 85 onregelmatigheden vastgesteld. De anomalie op de stoomgenerator "is het belangrijkste dossier in termen van problemen, mogelijke gevolgen", verklaarde Julien Collet, adjunct-directeur-generaal van ASN.


Post het hier in plaats daarvan: energie-fossiele-nucleaire / Fessenheim-the-central-nucleaire-a-30 jaar t5027.html
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: Fukushima Daiichi: de situatie (een jaar) na (ASN en IRSN)




par Obamot » 24/09/16, 01:48

Volgens het laatste nieuws zou de vervuiling door Fukushima doorgaan en wereldwijd zijn:

https://www.youtube.com/watch?v=VAp9PTniAs4
0 x
moinsdewatt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5111
Inschrijving: 28/09/09, 17:35
Plaats: Isére
x 554

Re: Fukushima Daiichi: de situatie (een jaar) na (ASN en IRSN)




par moinsdewatt » 04/11/16, 22:24

In maart wordt de evacuatie van de stad Kawamata in de provincie Fukushima opgeheven.

Het evacuatiebevel van Kawamata wordt ingetrokken

02 november 2016

Het bevel tot evacuatie van de stad Kawamata in de prefectuur Fukushima zal in maart worden opgeheven, zodat de bewoners permanent naar hun huizen kunnen terugkeren, zo heeft het Japanse ministerie van Economie, Handel en Industrie (METI) aangekondigd.

In een verklaring van 28 oktober zei het ministerie dat het evacuatiebevel voor Kawamata op 31 maart 2017 zou worden ingetrokken.

De volledige bevolking van de stad, bestaande uit 15,877 mensen, werd geëvacueerd na een grote aardbeving en tsunami die de nabijgelegen Fukushima Daiichi-fabriek trof op 11 maart 2011. Het stroomverlies in de fabriek leidde tot kernsmeltingen bij drie van de zes eenheden van de fabriek, wat resulteerde in de verspreiding van radioactief materiaal over het gebied.

Los van het evacuatiegebied dat wordt gedefinieerd door een straal van 20 kilometer van Fukushima Daiichi, werd het gebied bij Kawamata geëvacueerd zodra bekend was dat radioactieve deeltjes door de wind van de beschadigde energiecentrale waren meegevoerd.

Hoewel beperkte toegang tot de stad was toegestaan, versoepelde METI de controles bij de toegang tot het grootste deel van de stad Kawamata, ten noordwesten van de fabriek, in augustus 2013. Door de herbestemming konden de ontsmettingswerkzaamheden beginnen en konden essentiële infrastructuur en diensten worden gereconstrueerd. Bewoners konden naar believen terugkeren om te bezoeken en te werken zonder het gebruik van beschermende uitrusting. De enige beperking is dat ze niet mogen blijven overnachten.

De stralingsdosis voor een persoon die in Kawamata woont, zou minder dan 20 millisievert per jaar zijn - de maatstaf van de regering voor permanent rendement - zei METI.

........................

http://www.world-nuclear-news.org/RS-Ka ... 11164.html
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Fossiele energieën: olie, gas, steenkool en nucleaire elektriciteit (splijting en kernfusie)"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 179-gasten