Fessenheim kerncentrale 30 jaar!

Olie, gas, steenkool, nucleair (PWR, EPR, hete kernfusie, ITER), thermische energiecentrales op gas en steenkool, warmtekrachtkoppeling, tri-generatie. Peakoil, uitputting, economie, technologieën en geopolitieke strategieën. Prijzen, vervuiling, economische en sociale kosten ...
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264

Re: Fessenheim kerncentrale 30 jaar!




par chatelot16 » 06/04/17, 19:46

Christophe schreef:AH goed? Ik dacht dat Brennilis nooit in divergentie was geraakt... onder druk van de Bretons??

De eerste Franse operationele reactor (anders dan puur experimenteel bij de CEA) is, lijkt mij, Chooz A (in de laars van Givet... dus meer in België dan in Frankrijk, geen domme EDF-ingenieurs ^^)... dat is ook nog steeds niet ontmanteld... en de factuur vertel ik er niet over ^^ het was om een ​​"industriële demonstrator van nucleaire ontmanteling" te zijn... we begrijpen waarom EDF de levensduur zoveel mogelijk wil verlengen. . .

Ten slotte werd de oplossing in 2011 over econologie voorgesteld (ga het is gratis voor u, meneer les Enarques of andere X en centraliens): beveilig het gebied goed en maak er een niemandsland van... Wat heeft het voor zin om ultraverontreinigde materialen te demonteren, te transporteren, kortom te verspreiden als je toch maar heel weinig ontsmettingsmethode hebt??? Je kunt net zo goed alles laten staan, toch? Duidelijk "inert"...

Hier hebben we het er uitgebreid over gehad: energie-fossiel-nucleaire / waarom Demontage-the-central-nucleaire-t10729.html

Zie ook: fossiele brandstoffen-nucleair/nucleaire-ontmanteling-onmogelijk-arte-thema-t12507.html

bin ja het is alleen bij econology dat er dit gezond verstand is!

wat heeft het voor zin om te ontmantelen, aangezien we niet weten hoe we iets moeten doen om dit afval te laten verdwijnen!

de plant beperken zoals hij is, is de eenvoudigste oplossing!

moet het worden begraven door een terril of een piramide uit Egypte te verplaatsen ... niet noodzakelijk omdat dat de plant ontoegankelijk zou maken voor het geval we in toekomstige generaties betere oplossingen vinden
1 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974

Re: Fessenheim kerncentrale 30 jaar!




par Christophe » 06/04/17, 19:52

Absoluut, misschien proberen sommigen daarom regelmatig deze site en deze offline te halen forum... er worden te veel slimme dingen gezegd...

Niet begraven zou erger zijn in het geval van een lek... maar het afschermen met sensoren op belangrijke plaatsen en rigoureuze langdurige monitoring uitvoeren (niet zo duur met IT)... uiteraard alles beveiligen tegen menselijke indringers en dieren ( zoals een militaire basis maar ook strakker in de nucleaire zone tegen "flyers")...

Er is meer dan alleen het idee overbrengen... go Econologie.com biedt het aan in Frankrijk (en aan de rest van de wereld) : Mrgreen:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974

Re: Fessenheim kerncentrale 30 jaar!




par Christophe » 06/04/17, 20:01

Ah ah ah weer uitstel!! Nee grapje?

Dan al die egoïstische EDF-medewerkers die zich verheugen... : Cheesy: :schok:

Toch heb ik nog steeds niet begrepen waarom een ​​meerderheidsaandeelhouder (de Staat) van 85% deze beslissingsbevoegdheid niet heeft... :? :? :?

nucleaire-fossiele-energie/de-niet-sluiting-van-de-centrale-fessenheim-of-is-de-zwendel-van-de-onderhandelingen-t14809.html
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264

Re: Fessenheim kerncentrale 30 jaar!




par chatelot16 » 06/04/17, 20:12

de staat is inderdaad de meerderheidsaandeelhouder ... maar als je de marionet ziet die momenteel de staat bestuurt, heb je er niet veel aan

en als we de guignol-wedstrijd zien die momenteel plaatsvindt, moeten we ons geen illusies maken over de opvolger... het is triest
0 x
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749

Re: Fessenheim kerncentrale 30 jaar!




par sen-no-sen » 06/04/17, 20:48

Christophe schreef:Ah ah ah weer uitstel!! Nee grapje?

Dan al die egoïstische EDF-medewerkers die zich verheugen... : Cheesy: :schok:

Toch heb ik nog steeds niet begrepen waarom een ​​meerderheidsaandeelhouder (de Staat) van 85% deze beslissingsbevoegdheid niet heeft... :? :? :?

nucleaire-fossiele-energie/de-niet-sluiting-van-de-centrale-fessenheim-of-is-de-zwendel-van-de-onderhandelingen-t14809.html


Het uitstel is eenvoudig te begrijpen: wacht op de verkiezingen en de waarschijnlijke verkiezingen van een pro-nucleaire kandidaat die de site en de sector tegelijkertijd zal bestendigen.
Laten we dat onder de kandidaten in herinnering roepen Meneer Le Pen, F. Fillon en E. Macron zijn pro-nuke...en leiden de peilingen... : Roll:
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 15995
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5189

Re: Fessenheim kerncentrale 30 jaar!




par Remundo » 08/04/17, 12:15

Tegen alle verwachtingen in werd de verouderde elektriciteitscentrale van Fessenheim gered door de industriële schipbreuk van de piepjonge foetuscentrale van Flamanville, waarvan de oplevering zeer pijnlijk was.

EDF, AREVA en consorten en de staat die hen voorziet van miljarden van onze belastingen kunnen heel trots zijn op hun onzin(s). Petje af voor de artiesten.
0 x
Beeld
ENERC
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 725
Inschrijving: 06/02/17, 15:25
x 255

Re: Fessenheim kerncentrale 30 jaar!




par ENERC » 09/04/17, 19:40

Tegen alle verwachtingen in werd de verouderde elektriciteitscentrale van Fessenheim gered door de industriële schipbreuk van de piepjonge foetuscentrale van Flamanville, waarvan de oplevering zeer pijnlijk was.


Als we donderdag bij de interne onderhandelingen hadden kunnen zijn, hadden we zeker veel geleerd : Cheesy:
Flamanville 3 zal op een dag opstarten (welke??) met operationele beperkingen die door de ASN zijn ingesteld om scheuren van het vat te voorkomen, maar zal het betrouwbaarder zijn dan SuperPhenix? Zal het zonder incidenten meerdere weken achter elkaar kunnen werken? Persoonlijk betwijfel ik het bij dit prototype.

En het is duur: 3 miljard aan publieke middelen bij de kapitaalverhoging deze maand, plus 4,1 miljard bij de verkoop van familiejuwelen (RTE).

EDF had Fessenheim kunnen sluiten aangezien de 2 reactoren al geruime tijd stil liggen. Gezien het aantal incidenten in deze fabriek, vraag ik me af hoeveel geld EDF elk jaar verliest.
1 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Fessenheim kerncentrale 30 jaar!




par Did67 » 09/04/17, 19:55

Ter info, decreet van 8 april gepubliceerd in het Publicatieblad van 9 april...

Het decreet trekt (...) de vergunning in om de kerncentrale van Fessenheim in het bezit van EDF te exploiteren, vanaf de datum van ingebruikname van de Flamanville 3 EPR, aangezien deze intrekking noodzakelijk is om te voldoen aan de bovengrens van de nucleaire capaciteit en dat de ingebruikname van de Flamanville 3 EPR vindt plaats vóór 11 april 2020
Meer informatie over http://www.lemonde.fr/planete/article/2 ... sIuXiBy.99
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 15995
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5189

Re: Fessenheim kerncentrale 30 jaar!




par Remundo » 12/04/17, 10:34

en dat de weddenschap in werking van de Flamanville 3 EPR vindt plaats vóór 11 april 2020

dit betekent dat Fessenheim een ​​rechtszaak kan aanspannen als EPR Flamanville niet operationeel is vóór de aangegeven datum...
0 x
Beeld
ENERC
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 725
Inschrijving: 06/02/17, 15:25
x 255

Re: Fessenheim kerncentrale 30 jaar!




par ENERC » 12/04/17, 19:28

Vooral omdat ze net een briljant idee hadden http://tecsol.blogs.com/mon_weblog/2017 ... ur-si.html. (groen = CO2 vrij = nucleair)

Fessenheim producent van groene waterstof. Ah, we ademen de goede lucht in.

Gebruik de groene elektronen van het atoom om waterstof te maken. Of hoe u 3x meer elektriciteit kunt verbruiken om uw auto te laten rijden (om nog maar te zwijgen van de belastingen die ze ons op H2 willen opleggen!)
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Fossiele energieën: olie, gas, steenkool en nucleaire elektriciteit (splijting en kernfusie)"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 273-gasten