Fessenheim kerncentrale 30 jaar!

Olie, gas, steenkool, nucleair (PWR, EPR, hete kernfusie, ITER), thermische energiecentrales op gas en steenkool, warmtekrachtkoppeling, tri-generatie. Peakoil, uitputting, economie, technologieën en geopolitieke strategieën. Prijzen, vervuiling, economische en sociale kosten ...
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 15992
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5188

Re: Fessenheim kerncentrale 30 jaar!




par Remundo » 19/06/16, 18:45

Dirk Pitt schreef:het is teveel eer.
gewoon een kleine tafelhoekanalyse zoals ik ze graag heb: met cijfers

Ik geef toe dat ik "een beetje" overdreef. :D

niettemin, als onze pseudo-leiders jouw grafiek / grafiek in gedachten hadden, zou het al prachtig zijn!
0 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: Fessenheim kerncentrale 30 jaar!




par Obamot » 19/06/16, 18:55

Dirk Pitt schreef:
Christophe schreef:Interessant uw kleine grafiek...nu zou hetzelfde nodig zijn met de installatie van nieuwe elektrische bronnen!
.


gewoon vragen.
hier is mijn scenario:
bij elke stopzetting van de reactor is er een daling van het verbruik met 1% (gele curve)
tegelijkertijd verhogen we de ENR's volgens de zwarte curve die door de Grenelle 2020-doelstellingen loopt
we zitten rond 2040 met het consumptiepeil van 1980: toch niet de middeleeuwen! en met bijna 100% ENR
het is technisch speelbaar in 20 tot 30 jaar. je moet het alleen politiek willen.

ga uit de nuk3.jpg

Welk deel van de zonnethermodynamica is mogelijk gekoppeld aan geothermische energie? Omdat ik niets anders zie om te concurreren met nucleair! En er is geen haast bij politici om elektriciteitscentrales op te zetten in het zuiden!
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13644
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1502
Neem contact op met:

Re: Fessenheim kerncentrale 30 jaar!




par izentrop » 20/06/16, 00:12

Hallo,
Dirk Pitt schreef:of we nu sluiten of over een paar jaar, we zullen in ieder geval de komende jaren een groot probleem hebben gezien het aantal reactoren dat in korte tijd de 40ste verjaardag bereikt: pakweg 45 van de 57 reactoren op een periode van 10 jaar
Reactoren van de eerste generatie misschien. Snelle neutronenreactoren beginnen goed onder de knie te worden en de Russen lopen voorop op dit gebied https://fr.wikipedia.org/wiki/BN-600
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: Fessenheim kerncentrale 30 jaar!




par Obamot » 20/06/16, 03:23

Gekoeld met vloeibaar natrium, wat een voet! Tsjernobyl ernaast is een nat vuurwerk.

https://www.youtube.com/watch?v=HY7mTCMvpEM

Er is niets om te willen controleren als het niet controleerbaar is.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

Re: Fessenheim kerncentrale 30 jaar!




par Christophe » 06/04/17, 16:56

Vandaag kwam het bestuur van EDF bijeen om de sluiting (of niet) van de fabriek in Fessenheim te bespreken: http://www.lefigaro.fr/societes/2017/04 ... -clash.php

Een "grappig" artikel dat impliceert... dat we niet weten hoe we moeten afsluiten omdat het een primeur is en dat het noodzakelijkerwijs erg duur zal zijn... maar natuurlijk...

http://www.huffingtonpost.fr/2017/04/06 ... _22028354/

En Chooz A?

Om ook te lezen of te herlezen: nucleaire-fossiele-energie/de-niet-sluiting-van-de-centrale-fessenheim-of-is-de-zwendel-van-de-onderhandelingen-t14809.html
0 x
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749

Re: Fessenheim kerncentrale 30 jaar!




par sen-no-sen » 06/04/17, 18:34

Christophe schreef:Vandaag kwam het bestuur van EDF bijeen om de sluiting (of niet) van de fabriek in Fessenheim te bespreken: http://www.lefigaro.fr/societes/2017/04 ... -clash.php

Een "grappig" artikel dat impliceert... dat we niet weten hoe we moeten afsluiten omdat het een primeur is en dat het noodzakelijkerwijs erg duur zal zijn... maar natuurlijk...

http://www.huffingtonpost.fr/2017/04/06 ... _22028354/

En Chooz A?

Om ook te lezen of te herlezen: nucleaire-fossiele-energie/de-niet-sluiting-van-de-centrale-fessenheim-of-is-de-zwendel-van-de-onderhandelingen-t14809.html


Er is het geval van de centrale Brennilis in Bretagne, waarvan de ontmanteling bijna 20 keer het geplande bedrag kostte, ofwel het bescheiden bedrag van 480 miljoen euro voor een reactor van slechts 70 MW!

De autoriteiten zijn een beetje "verveeld" over kernenergie en weten niet echt wat ze moeten doen.
Het maatschappelijk middenveld staat vijandig tegenover kernenergie, het probleem is dat piekolie (conventioneel en onconventioneel gecombineerd) voor morgen is, d.w.z. 2020 volgens het IEA, behalve dat in een dergelijke context een exit, zelfs gedeeltelijk uit kernenergie, ons zorgen baart, omdat dat zou synoniem zijn met achteruitgang, horror!
1 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Fessenheim kerncentrale 30 jaar!




par Did67 » 06/04/17, 19:04

Voor zover ik weet, Brennilis, is het nog steeds aan de gang. Nog lang niet voorbij!
0 x
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749

Re: Fessenheim kerncentrale 30 jaar!




par sen-no-sen » 06/04/17, 19:21

Did67 schreef:Voor zover ik weet, Brennilis, is het nog steeds aan de gang. Nog lang niet voorbij!


Natuurlijk, en het briefje zal waarschijnlijk zwaarder worden... Ik kan me de kosten van het ontmantelen van de Franse nucleaire vloot niet eens voorstellen, 100/150 miljard euro? Ten minste!
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

Re: Fessenheim kerncentrale 30 jaar!




par Christophe » 06/04/17, 19:31

AH goed? Ik dacht dat Brennilis nooit in divergentie was geraakt... onder druk van de Bretons??

De eerste Franse operationele reactor (anders dan puur experimenteel bij de CEA) is, lijkt mij, Chooz A (in de laars van Givet... dus meer in België dan in Frankrijk, geen domme EDF-ingenieurs ^^)... dat is ook nog steeds niet ontmanteld... en de factuur vertel ik er niet over ^^ het was om een ​​"industriële demonstrator van nucleaire ontmanteling" te zijn... we begrijpen waarom EDF de levensduur zoveel mogelijk wil verlengen. . .

Ten slotte werd de oplossing in 2011 over econologie voorgesteld (ga het is gratis voor u, meneer les Enarques of andere X en centraliens): beveilig het gebied goed en maak er een niemandsland van... Wat heeft het voor zin om ultraverontreinigde materialen te demonteren, te transporteren, kortom te verspreiden als je toch maar heel weinig ontsmettingsmethode hebt??? Je kunt net zo goed alles laten staan, toch? Duidelijk "inert"...

Hier hebben we het er uitgebreid over gehad: energie-fossiel-nucleaire / waarom Demontage-the-central-nucleaire-t10729.html

Zie ook: fossiele brandstoffen-nucleair/nucleaire-ontmanteling-onmogelijk-arte-thema-t12507.html
1 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

Re: Fessenheim kerncentrale 30 jaar!




par Christophe » 06/04/17, 19:33

sen-no-sen schreef:.. Ik kan me de kosten van het ontmantelen van de Franse nucleaire vloot niet eens voorstellen, 100/150 miljard euro? Ten minste!


Ik weet niet zeker of dit niet "winstgevend" is voor het systeem: het zal "nutteloos" werk opleveren (maar toch werk) en... zeer kleine pensioenen die later moeten worden betaald... : Mrgreen: : Mrgreen:

Bekijk nucleaire RAS om te voorspellen hoe EDF het ding zal beheren (en het is eng): https://www.econologie.com/documentaire- ... -signaler/

ps: ik herhaal wat ik in 2011 in het onderwerp zei www.econologie.com/forums/foss-energie ... 10729.html

Christophe schreef:Hé, we hebben de Atlantikwall nooit echt neergehaald...
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Fossiele energieën: olie, gas, steenkool en nucleaire elektriciteit (splijting en kernfusie)"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 296-gasten