Fessenheim kerncentrale 30 jaar!

Olie, gas, steenkool, nucleair (PWR, EPR, hete kernfusie, ITER), thermische energiecentrales op gas en steenkool, warmtekrachtkoppeling, tri-generatie. Peakoil, uitputting, economie, technologieën en geopolitieke strategieën. Prijzen, vervuiling, economische en sociale kosten ...
Dirk Pitt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2081
Inschrijving: 10/01/08, 14:16
Plaats: isere
x 68

Re: Fessenheim kerncentrale 30 jaar!




par Dirk Pitt » 16/06/16, 13:46

We moeten zeker de titel van het bericht veranderen.
de twee reactoren van Fessenheim werden respectievelijk in april en oktober 2 op het netwerk aangesloten.
ze zijn dus 39 jaar oud
of we nu sluiten of over een paar jaar, we zullen in ieder geval de komende jaren een groot probleem hebben gezien het aantal reactoren dat in korte tijd de 40ste verjaardag bereikt: pakweg 45 van de 57 reactoren op een periode van 10 jaar

ga uit de nuk256.jpg
ga weg uit nuk256.jpg (38.74 KB) 2428 keer geraadpleegd
2 x
Beeld
Klik op mijn handtekening
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Fessenheim kerncentrale 30 jaar!




par Did67 » 16/06/16, 15:45

Zie wat ik hierboven schreef: de staat heeft niet het "recht" om EdF, die de eigenaar is, te bevelen.

Het blijft dus een “onderhandeld akkoord”, met compensatie.

En zonder EdF te willen verdedigen (ze zijn behoorlijk groot), lijkt de honderd miljoen euro aan compensatie, in het geval van een “onderhandelde” stop, mij belachelijk!

Ik ben verbijsterd door de lichtheid van wat werd gezegd door degenen die verantwoordelijk zijn voor deze kwestie, afgezien van enige juridische overweging (het recht op eigendom is in ons systeem een ​​absoluut recht; en "schade" is de basis van het burgerlijk recht).

[Maar dit is slechts één opschepperij onder andere: de verlaging van de tol op de snelwegen, de terugtrekking van Roundup, enz...]
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79326
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11044

Re: Fessenheim kerncentrale 30 jaar!




par Christophe » 16/06/16, 18:33

Did67 schreef:Zie wat ik hierboven schreef: de staat heeft niet het "recht" om EdF, die de eigenaar is, te bevelen.


Sorry Didi, maar ik begrijp het niet!

Bolloré, dat 85% van een bedrijf in handen heeft, aarzelt niet om ermee te doen wat het wil... zonder enig probleem... De staat die 85% van EDF bezit zou hetzelfde moeten kunnen doen... Of heb ik dat gedaan? nog niets begrepen van het principe van aandeelhouderschap?? Er zijn misschien (zeker?) bijzonderheden in het geval van openbaar aandeelhouderschap?

We gaan hier verder nucleaire-fossiele-energie/de-niet-sluiting-van-de-centrale-fessenheim-of-is-de-zwendel-van-de-onderhandelingen-t14809.html graag voor administratieve zaken...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79326
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11044

Re: Fessenheim kerncentrale 30 jaar!




par Christophe » 16/06/16, 18:42

Dirk Pitt schreef:We moeten zeker de titel van het bericht veranderen.
de twee reactoren van Fessenheim werden respectievelijk in april en oktober 2 op het netwerk aangesloten.
ze zijn dus 39 jaar oud
of we nu sluiten of over een paar jaar, we zullen in ieder geval de komende jaren een groot probleem hebben gezien het aantal reactoren dat in korte tijd de 40ste verjaardag bereikt: pakweg 45 van de 57 reactoren op een periode van 10 jaar


Nou ja, niemand wordt er jonger op :) Ja dit topic dateert al uit 2008!! Rallaala...

Interessant uw kleine grafiek...nu zou hetzelfde nodig zijn met de installatie van nieuwe elektrische bronnen!
Het terugdringen van de sluiting van kernenergie is achteruitgaan... hoe beter het is om in de leegte te vallen!!

EDF, dat de keuze voor kernenergie (her) heeft gemaakt, heeft niet geanticipeerd op de grote huidige problemen met de EPR, die naar mijn mening vandaag al zou moeten draaien volgens de aanvankelijke voorspelling...
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264

Re: Fessenheim kerncentrale 30 jaar!




par chatelot16 » 18/06/16, 21:21

Er zijn mensen die wetten maken om oude dieselauto's in Parijs te verbieden... maar dat maakt me aan het lachen! naast de kerncentrales zijn de oude auto’s die we willen verbieden nieuw! Zouden er 2 gewichten en 2 maten zijn?

het gevaar van oude auto's is laag, is het gevaar van oude energiecentrales niet ernstiger?

degenen die mijn eerdere berichten hebben gelezen zullen het niet begrijpen... Ik ben niet voor de volledige sluiting van de oude energiecentrales omdat we niet weten hoe we ze economisch moeten ontmantelen, maar ik ben er wel voor om ze zo vaak mogelijk buiten werking te stellen. en ik ben tegen het verbod op oude auto's met het argument dat wanneer de staat rechter en jury is, hij toestemming geeft voor oude energiecentrales waarvan het potentiële gevaar oneindig veel groter is dan een paar oude auto's
0 x
Dirk Pitt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2081
Inschrijving: 10/01/08, 14:16
Plaats: isere
x 68

Re: Fessenheim kerncentrale 30 jaar!




par Dirk Pitt » 19/06/16, 14:05

Christophe schreef:Interessant uw kleine grafiek...nu zou hetzelfde nodig zijn met de installatie van nieuwe elektrische bronnen!
.


gewoon vragen.
hier is mijn scenario:
bij elke stopzetting van de reactor is er een daling van het verbruik met 1% (gele curve)
tegelijkertijd verhogen we de ENR's volgens de zwarte curve die door de Grenelle 2020-doelstellingen loopt
we zitten rond 2040 met het consumptiepeil van 1980: toch niet de middeleeuwen! en met bijna 100% ENR
het is technisch speelbaar in 20 tot 30 jaar. je moet het alleen politiek willen.

ga uit de nuk3.jpg
2 x
Beeld

Klik op mijn handtekening
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: Fessenheim kerncentrale 30 jaar!




par Obamot » 19/06/16, 14:31

Hebben we een keuze?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16130
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5242

Re: Fessenheim kerncentrale 30 jaar!




par Remundo » 19/06/16, 17:01

zeer goede Dirk's grafiek

alleen al is het beter dan alle strategische analysebedrijven :P
1 x
Beeld
Dirk Pitt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2081
Inschrijving: 10/01/08, 14:16
Plaats: isere
x 68

Re: Fessenheim kerncentrale 30 jaar!




par Dirk Pitt » 19/06/16, 17:49

het is teveel eer.
gewoon een kleine tafelhoekanalyse zoals ik ze graag heb: met cijfers
0 x
Beeld

Klik op mijn handtekening
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79326
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11044

Re: Fessenheim kerncentrale 30 jaar!




par Christophe » 19/06/16, 18:20

Ik denk dat het te simpel, te duidelijk en te effectief is (de oplossing ligt voor onze ogen) voor strategische analysebureaus... :D
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Fossiele energieën: olie, gas, steenkool en nucleaire elektriciteit (splijting en kernfusie)"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Majestic-12 [Bot] en 273 gasten