Wind en hitte

Olie, gas, steenkool, nucleair (PWR, EPR, hete kernfusie, ITER), thermische energiecentrales op gas en steenkool, warmtekrachtkoppeling, tri-generatie. Peakoil, uitputting, economie, technologieën en geopolitieke strategieën. Prijzen, vervuiling, economische en sociale kosten ...
Avatar de l'utilisateur
vinzman
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 193
Inschrijving: 01/07/09, 16:35
Plaats: Quebec




par vinzman » 08/01/10, 06:31

Hallo Grelinette,
waarom probeer je dat niet?


verwarming 300w, 12volt
Beeld
0 x
Jack Sparrow
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 20/02/10, 23:45
Plaats: charente maritime




par Jack Sparrow » 21/02/10, 00:45

Grelinette schreef:Nou ... nou ... ik denk dat ik nog niet klaar ben om op te warmen met mijn windturbine! snuiven : Cry:

Dus a priori is de beste manier nog steeds om de kinetische energie van de wind om te zetten in elektriciteit en vervolgens in warmte door het Joule-effect? (kort samengevat sluit een convector aan op de windturbine)

Wat ontmoedigend is, is dat we misschien op zoek gaan naar nieuwe eenvoudige en effectieve systemen... maar dat we altijd terugvallen op wat al bestaat! :frons:

Zijn er nog veel briljante onderzoekers die erin slagen nieuwe innovatieve processen te vinden, of een oud vergeten systeem up-to-date te brengen?
En wat is volgens jou de laatste echt opvallende innovatieve vondst van de afgelopen jaren op het gebied van ecologie?


Als je 2 kW oplaadbaar kunt krijgen, is elektriciteit waarschijnlijk het gemakkelijkst. Ik begrijp dat winstgevendheid niet uw doel is, maar als u 2 kw aan de voet van de mast heeft, kunt u rekenen op 1,9 KW op uw elektrische kachel. Het is levensvatbaar.
Als je een mechanisch systeem gebruikt om lucht of water te verwarmen, heb je waarschijnlijk maar 100 W in huis.

Tegelijkertijd is er een kleine man die alle kanten op is en hij weet onze oren warm te maken. Zoals welk energietransport zelfs gesomatiseerd kan worden...

Verder gebruik ik zelf een (commerciële) windturbine met een diameter van 1,5 m die maximaal 500 watt produceert. Ik woon aan een zeer winderige kust.

Indien dit niet het geval is, kan cavitatie worden overwogen. Het is parasitair op scheepsschroeven waar het zeewater kookt.
0 x
Mijn benzine Marmon werkt op diesel :)
kae
x 17




par kae » 07/10/12, 16:27

Hallo, onderwerp in zicht omdat ik mezelf dezelfde vraag stel.

"Als je 2 kw de baas kunt zijn"

Als we 2 kW elektriciteit hebben na een generator aan de onderkant van een windturbine, wat was dan de mechanische energie van de windturbine bij de start? Dit is de grote vraag over windmechanische verwarming.

Als het rendement van een generator 80 of 90% is, ligt het voor de hand dat er een dynamo + een radiator moet worden gebruikt. Ik geloof dat dit het geval is?

Als daarentegen het rendement van een dynamo minder dan 70% was, zou men de vraag kunnen stellen naar het rendement van een verwarming die gebruik maakt van directe mechanische energie.
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 07/10/12, 16:37

De benodigde windenergie is 5 keer meer en de mechanische die uit de windturbine komt, hangt sterk af van de alternator en de mmpt-circuits, goed aangepast of niet aan de windturbine ???
Dit varieert van mechanisch tot elektrisch rendement van 80% tot 20%, gegeven sommige oplichting, gevolgd door prachtige juridische processen!!

Diameter van de windturbine minimaal 2 tot 3m voor 2KW, zie het leed van sommigen op econologie, voor 500W!!

Pas op voor harde wind en de neergestorte windturbine!!
0 x
kae
x 17




par kae » 07/10/12, 16:52

Ah, dus naar jouw mening rijst de vraag nog steeds. Een mechanisch systeem heeft naar mijn mening twee voordelen: het is zelfregulerend, zelfbeschermd en levert goede prestaties (het is niet nodig om de nobele energie die elektriciteit is te gebruiken om iets te verwarmen).

Hoe meer wind er is, hoe heter het wordt (om erachter te komen of het mengen van een of andere vloeistof het meest voor de hand ligt). Bovendien vraag ik me af of de prestaties van zo'n installatie zouden fluctueren. De verliezen van een systeem zijn altijd Joule-effecten, wrijving enz. Hierdoor verwarmt het systeem in ieder geval en als het IN huis is, is het rendement 100%.
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 07/10/12, 17:19

Het probleem is dat de windturbine heel hoog in de wind moet staan ​​en de verwarming in huis !!
We kunnen altijd de mechanische kracht van de windturbine door middel van tandwielen en stangen in het huis overbrengen en de dynamo in het huis plaatsen die vervolgens een weerstand opwarmt door wervelstromen!!

Het roeren van de olie werkt ook, als je de stand instelt op het toerental.

Oude windturbines voor het verpompen van water kunnen geschikt zijn, opbrengst in de wind ongeveer 10%, omdat ze traag zijn, maar mechanisch goed (geoliede tandwielen slijten).
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 07/10/12, 17:57

zet de mechanische energie van de windturbine om in warmte, door wrijving in een vloeistof ... wat minder goed werkt is het transport van de hete vloeistof, die het risico loopt koud aan te komen op de te verwarmen plaats

elektriciteit is de meest praktische manier om energie met weinig verlies te transporteren

elektrische energie is voor alle doeleinden het gemakkelijkst te gebruiken ... een puur thermische windturbine zou net zo duur zijn als elektrisch en veel minder nuttig
0 x
FALCON_12
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 147
Inschrijving: 20/04/12, 18:58
x 34

Opnieuw:




par FALCON_12 » 16/11/22, 16:09

Grelinette schreef:Nou ... nou ... ik denk dat ik nog niet klaar ben om op te warmen met mijn windturbine! snuiven : Cry:

Dus a priori is de beste manier nog steeds om de kinetische energie van de wind om te zetten in elektriciteit en vervolgens in warmte door het Joule-effect? (kort samengevat sluit een convector aan op de windturbine)

Wat ontmoedigend is, is dat we misschien op zoek gaan naar nieuwe eenvoudige en effectieve systemen... maar dat we altijd terugvallen op wat al bestaat! :frons:

Zijn er nog veel briljante onderzoekers die erin slagen nieuwe innovatieve processen te vinden, of een oud vergeten systeem up-to-date te brengen?
En wat is volgens jou de laatste echt opvallende innovatieve vondst van de afgelopen jaren op het gebied van ecologie?


Hallo,

Zeer interessante informatie op deze pagina over dit onderwerp.

https://solar.lowtechmagazine.com/fr/20 ... dmill.html
0 x
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9829
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2672

Opnieuw: Opnieuw:




par sicetaitsimple » 16/11/22, 20:46

FALCON_12 schreef:Zeer interessante informatie op deze pagina over dit onderwerp.
https://solar.lowtechmagazine.com/fr/20 ... dmill.html


Altijd verrassend om zulke onzin naar buiten te zien komen, terwijl windenergie al meer dan 30 jaar heeft aangetoond dat elektriciteit de toekomst is, met steeds krachtigere en efficiëntere machines.
Het enige probleem is dat als er geen wind is, er ook geen is...
Maar hetzelfde geldt voor kleine windturbines van individuele aard, die al lang hun zeer slechte prestaties hebben bewezen, zowel qua productie als qua levensduur.
Wat betreft degenen die zich willen verwarmen met windenergie, veel succes!
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12308
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970

Re: Windturbine en verwarming




par Ahmed » 16/11/22, 20:49

We moeten positief blijven, waarom schrijven we niet in plaats daarvan: "Wat betreft degenen die zich willen verwarmen met windenergie, goed moed wind!" 8)
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Fossiele energieën: olie, gas, steenkool en nucleaire elektriciteit (splijting en kernfusie)"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : n.Chr. 44 en 310 gasten