Wind en hitte

Olie, gas, steenkool, nucleair (PWR, EPR, hete kernfusie, ITER), thermische energiecentrales op gas en steenkool, warmtekrachtkoppeling, tri-generatie. Peakoil, uitputting, economie, technologieën en geopolitieke strategieën. Prijzen, vervuiling, economische en sociale kosten ...
Olivier22
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 178
Inschrijving: 06/11/08, 16:41
Plaats: 35 / 22
x 6




par Olivier22 » 09/12/08, 23:51

Voor mij geen.
Elke uitvinding heeft voor- en nadelen.
Zelfs de katalysatoren en roetfilters in auto's zijn schadelijk vanuit een oogpunt (ze verminderen de verdonkering van de aarde door deeltjes. :D wat de opwarming versnelt :frons: , tot slot is dit de scriptie die door sommige labs wordt ondersteund)
0 x
Avatar de l'utilisateur
Grelinette
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2007
Inschrijving: 27/08/08, 15:42
Plaats: Provence
x 272




par Grelinette » 10/12/08, 20:09

Looping vroeg:
"Als je een vloeistof roert, verwarm je die dan?"

Ik leerde dat er een systeem was waarmee water alleen door een mechanisch effect kon worden verwarmd, met andere woorden door beweging van water.

Weet iemand meer over de kwestie?

Van mijn kant zal ik de persoon die mij erover heeft verteld vragen om mij meer informatie te verstrekken. Hij werkt voor een milieueducatieve vereniging. Hij lijkt er nogal wat van af te weten.
Het is misschien het tegenovergestelde verschijnsel dat ervoor zorgt dat het water in een kan worden gekoeld.
0 x
jam
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 395
Inschrijving: 17/12/07, 21:53
x 27




par jam » 10/12/08, 21:06


Ik leerde dat er een systeem was waarmee water alleen door een mechanisch effect kon worden verwarmd, met andere woorden door beweging van water.

Weet iemand meer over de kwestie?



Je moet Hydrodynamics gaan bekijken. Cavitatie verwarming.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Grelinette
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2007
Inschrijving: 27/08/08, 15:42
Plaats: Provence
x 272




par Grelinette » 11/12/08, 10:03

Bedankt voor je antwoord.
Ik las diagonaal wat er was geschreven over het effect van cavitatie maar het lijkt erop dat een "verwarming door cavitatie" op dit moment technisch niet ontwikkeld is.
Aan de andere kant is wat er is geschreven erg interessant en zal ongetwijfeld in de toekomst tot nieuwe ontdekkingen leiden. Bovendien, om het verband te leggen met een recente opmerking over "het effect van het vacuüm", is er misschien een verband tussen het effect van cavitatie en de energie van het vacuüm?
0 x
phil53
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1376
Inschrijving: 25/04/08, 10:26
x 202




par phil53 » 11/12/08, 11:26

Grelinette, als je windturbine niet ver van huis is, had ik dezelfde redenering als jij en dacht ik aan het verwarmen van water door wrijving in een tank. Toen wilde ik dit lauwe water naar het huis sturen. Alles op zichzelf natuurlijk zei ik tegen mezelf dat, zelfs als het efficiënt is, we het zonder alle kostbare verwerkingssystemen hebben gedaan.
Het is theoretisch omdat ik nooit in de praktijk ben gegaan, mijn energiebron bevond zich 200 meter van het huis in een niet gemakkelijk te graven grond.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Grelinette
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2007
Inschrijving: 27/08/08, 15:42
Plaats: Provence
x 272




par Grelinette » 11/12/08, 11:52

Hallo Phil53

Ik ben blij te zien dat ik niet de enige ben met deze dwaze redenering om eerst tegen mezelf te zeggen dat weinig beter is dan niets (vooral als het het resultaat is van 'een zondags vrijetijdsbesteding'). ), en vervolgens eenvoud en vaak synoniem met economische en vooral toegankelijkheid voor meer mensen.

Leonardo da Vinci had gezegd:
"Eenvoud is ultieme verfijning"

en hier zijn anderen om over na te denken:

"Dingen moeten zo eenvoudig mogelijk worden gemaakt, maar niet eenvoudiger." - Albert Einstein (1879-1955)

"Je kunt de waarheid nog steeds herkennen aan haar schoonheid en eenvoud." - Richard Feynman (1918-1988)

"Onze levens worden verspild aan details; vereenvoudigen, vereenvoudigen." - Henry David Thoreau (1817-1862)

'Als je het niet zomaar kunt omschrijven, kun je het ook niet zomaar gebruiken.' - Anoniem

"Eenvoud van karakter is het natuurlijke resultaat van diepe reflectie." - William Hazlitt

"Eenvoud betekent maximaal effect bereiken met minimale middelen." - Koichi Kawana, botanische tuinarchitect
0 x
bobscratchees
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 18/01/09, 20:56
Plaats: bergmeertje




par bobscratchees » 18/01/09, 21:15

Hallo allemaal ...

1 - Ik ben hier nieuw bij forum...

Grelinette schreef:Nou ... nou ... ik denk dat ik nog niet klaar ben om op te warmen met mijn windturbine! snuiven : Cry:



2 - Ik volg een project, waarvan een van de eerste fasen is om de energie van een windturbine (verticale as) direct om te zetten in warmte (door wrijving ... noodzakelijkerwijs) en deze vervolgens op te slaan via een vloeistof.
Van wat ik op het net heb gelezen, lijkt het erop dat dit de beste conversie-efficiëntie is van kinetische energie die wordt geleverd door een windturbine met verticale as.
In een eerste test zal ik testen met een hydraulische hefplaat cilinderpomp .... ik zal je op de hoogte houden van de resultaten ... maar je zal geduld moeten hebben ... de windturbine is nog niet eens gestart ...

Ik luister naar elk advies (wijs) of ideeën op dit gebied ...
Dus grelinette, ga door met je onderzoek en wees ervan verzekerd dat het mensen interesseert.
0 x
Perfectie wordt niet bereikt wanneer er niets meer toe te voegen is, maar wanneer er niets meer is om weg te nemen ... (A. De St. Exupéry)
theodric
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 25/10/09, 10:28
Plaats: 35 Frankrijk

windturbine voor directe waterverwarming




par theodric » 25/10/09, 10:55

Dag
Ik wil je aanmoedigen voor je onderzoek
Ik heb in feite nog steeds in mijn geheugen een bestand over de energieproductieprojecten van de late jaren 70, na de eerste olieschokken: toen stelden "wij" windturbines voor met verticale as voor die een watertank rechtstreeks verwarmden Loodgieterswerk van de as, door wrijving, in het water van de basis van de as op een massa ("roller"): stel je een tank voor die zo is ingericht in je huis, of in de buurt als er lawaai is.
Maar ik heb de documentatie niet gevonden, en aangezien alles elektrisch er is geweest ...
Heeft u aanknopingspunten in deze richting, referenties, indicaties over de aard van de wrijvingsdelen ,?
waarom is een tussenreservoir voor wrijving in olie niet efficiënter?
Bravo voor uw onderzoek in de richting van eenvoud!

hartelijk
0 x
sensei64
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 20
Inschrijving: 14/11/09, 13:00




par sensei64 » 06/01/10, 20:02

de eenvoudigste Canadese put en 12v-ventilator

Ik laat je de COP berekenen :))
0 x
bernardd
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2278
Inschrijving: 12/12/09, 10:10
x 1




par bernardd » 06/01/10, 20:52

En waarom zou u in plaats daarvan niet wat lucht persen? Omdat de warmte in de zomer niet erg nuttig is ...
0 x
Tot ziens!

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Fossiele energieën: olie, gas, steenkool en nucleaire elektriciteit (splijting en kernfusie)"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 202-gasten