World Energy, 2030-projectie: herinneringen voor dromers

Olie, gas, steenkool, nucleair (PWR, EPR, hete kernfusie, ITER), thermische energiecentrales op gas en steenkool, warmtekrachtkoppeling, tri-generatie. Peakoil, uitputting, economie, technologieën en geopolitieke strategieën. Prijzen, vervuiling, economische en sociale kosten ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79114
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 06/02/09, 10:54

Capt_Maloche schreef:Maar het was voorspelbaar, de toespraak van Sarko vanavond was nog steeds niet zo slecht en sloot zich op een flink aantal punten zelfs aan bij die van Jacques Cheminade, die ik vanavond bezocht in zijn hoofdkwartier voor Solidariteit en Vooruitgang;


En je gelooft Sarko nog steeds? Ik heb de eerste 20 minuten gekeken, dat was genoeg voor mij: het argument is ergens anders altijd erger (zoals zijn tuinfeest met gehandicapten aan het begin van zijn mandaat) is niet acceptabel voor een rechtse president!

Heeft iemand hem de volgende vragen gesteld:

a) Koopkracht: als ik een duurder product koop, komt dat doordat een of meer verkopers noodzakelijkerwijs rijker worden dan voorheen. In dit geval verdwijnt het geld niet! Hoeveel miljarden vertegenwoordigt dat?

b) Belastingen: hoeveel procent van onze belastingen en ons bbp gaat naar het terugbetalen van rente op de staatsschuld. In dit geval verdwijnt het geld door de methode van geldcreatie. Hoeveel miljarden vertegenwoordigt dat?

c) a) > of < b) en c bis) hebben we het meer over a) of b)? Waarom?

Capt_Maloche schreef:het is ook verrassend: als Cheminade het niet vóór de toespraak van Sarko had gezegd (binnen een half uur), zou ik zweren dat ze dezelfde papieren hadden


WHO? Is hij op Cheminade TV verschenen?

ps: Maloche, organiseren we samen met de vereniging economische bewustwordingsconferenties? Beeld
0 x
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 06/02/09, 11:42

Cheminade hield een kleine conferentie met ongeveer 19 supporters, en ik was daar van 00 uur tot 21 uur, daarna luisterde ik naar onze president in de auto

Cheminade, had achter zich een tuinkabouter met de gelijkenis van Sarko, verdomd, hij is verborgen door het schilderij:
Beeld

In de vergadering zaten jonge en vrijwillige, fulltime actieve leden (onbetaald of slecht betaald), studenten van de Paris Dauphine University, pas aangeworven ongeschoolde verliezers, zeker een paar kunstenaars, en ikzelf. :D

In de toespraak bij het haardvuur over de PECORA-commissie uit de jaren dertig die verantwoordelijk was voor het ontdekken wie aan de oorsprong lag van de crisis van 29, beeld van de crisis van vandaag waarin JP Morgan al aan het dansen was, enkele zeer goede momenten en andere twijfelachtiger, maar een uitstekende spreker en een tussenwerpsel aan het publiek om in actie te komen en niet in de valkuil te trappen van TV Computer "schermen" die vandaag de dag een bron van mind control zijn, bijvoorbeeld deze nieuwe televisiekanalen TV voor baby's!!!

Voor de conferenties staat volgens mij alles al op de site in de vorm van video's, zet het gewoon weer op orde, maar waarom niet
Dernière édition par Capt_Maloche de 06 / 02 / 09, 11: 48, 1 keer bewerkt.
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79114
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 06/02/09, 11:47

Ah petje af voor deze kleine bijeenkomst en jouw aanwezigheid daar: ik bewonder de moed van Cheminade om conferenties bijna "achter gesloten deuren" te geven! Heb je na afloop nog even met hem gesproken?

Beeld

Uitstekende spreker: nou ja, hij was nog steeds kandidaat voor het presidentschap, daarvoor moet je er één zijn!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 06/02/09, 11:50

Nee, ik ging weg ten tijde van het vraag-en-antwoordspel, het publiek was echt een beetje zwak
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79114
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 06/02/09, 11:51

Ja, ik dacht dat ik het begreep...je bent uitgenodigd vanwege je lidmaatschap neem ik aan?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 06/02/09, 11:56

Absoluut, ik ben gisteren lid geworden, de achtergrond ziet er goed uit, nu wil ik begrijpen hoe ze werken,

Ze hebben (a priori) geen staatssubsidies en leven van donaties en abonnementen.
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79114
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 06/02/09, 12:32

Capt_Maloche schreef:Ze hebben (a priori) geen staatssubsidies en leven van donaties en abonnementen.


Nou ja, degenen die “tegen” het systeem zijn, kunnen niet hopen erdoor gesubsidieerd te worden...

Dit is de reden waarom we voor onze toekomstige econologische vereniging subsidies alleen als potentiële BONUSSEN moeten beschouwen... we zouden erg naïef moeten zijn om op 100% financiering door subsidies te rekenen!
0 x
moinsdewatt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5111
Inschrijving: 28/09/09, 17:35
Plaats: Isére
x 554




par moinsdewatt » 07/12/12, 19:55

Er is business as usual de binnenkant. Beeld

De dorst van de planeet naar olie zal blijven toenemen:

12 november 2012

De mondiale vraag naar olie en de olieprijzen zullen de komende decennia blijven stijgen, gedreven door de transportgerelateerde consumptie, voorspelde het Internationaal Energieagentschap (IEA) maandag.

De vraag naar ruwe olie zal in 14 met 2035% toenemen tot 99,7 miljoen vaten per dag (mbd), aldus het IEA in zijn World Energy Outlook, zijn belangrijkste jaarlijkse prospectieve studie. Dit overtreft met 700.000 vaten wat een jaar eerder werd verwacht.

Ook het IEA, dat de belangen van de consumentenlanden verdedigt, verwacht in 125 een gemiddelde prijs van een vat ruwe olie rond de 2035 dollar per vat (in constante dollars), tegen zo'n 107 dollar dit jaar, toen het vorig jaar een vatenprijs voorspelde. van 120 dollar op dit moment.

“De groei van de olieconsumptie in de opkomende landen, vooral die welke verband houdt met transport in China, India en het Midden-Oosten, zal de daling van de vraag in de OESO ruimschoots compenseren, waardoor het gebruik van olie aanzienlijk zal toenemen”, rechtvaardigt het IEA, de energietak van de OESO. de Organisatie voor Economische Samenwerking en Ontwikkeling.

Transport "is al verantwoordelijk voor meer dan de helft van het mondiale olieverbruik, en dit aandeel zal toenemen naarmate het wagenpark verdubbelt tot 1,7 miljard auto's en de vraag naar vrachtvervoer over de weg snel toeneemt", voegt ze eraan toe.

Het goederenvervoer over de weg alleen al zal in 40 verantwoordelijk zijn voor 2035% van de toename van de vraag, omdat het brandstofverbruik van vrachtwagens (hoofdzakelijk diesel) veel sneller stijgt dan dat van auto's, vooral omdat deze minder onderhevig zijn aan energiebesparende maatregelen.

Wat de productie van zwart goud betreft, schat het IEA dat het aandeel van landen buiten de OPEC (Organisatie van Petroleum Exporterende Landen) de komende tien jaar zal toenemen, maar waarschuwt dat het gewicht van het kartel dan zal toenemen.

De niet-OPEC-productie zou na 53 een plateau van ongeveer 2015 miljoen per dag moeten bereiken (vergeleken met minder dan 49 miljoen per dag in 2011), onder invloed van de hausse aan onconventionele olieproductie in Noord-Amerika ("compacte" olie in de Verenigde Staten, Canadese oliezanden) , een sprong in condensaten (olie geassocieerd met aardgas) en het opvoeren van de productie voor de kust van Brazilië.

Dit plateau (fase van productiestagnatie) zal aanhouden tot circa 2025, waarna deze terugvalt naar circa 50 mbd. Tegelijkertijd zal het gewicht van de OPEC in de wereldproductie, momenteel ongeveer 42%, rond 50 stijgen tot ongeveer 2035%, voorspelt het IEA.

VS
Het IEA zegt een toename van de vraag naar gas te voorzien "ongeacht de gebruikte scenario's", maar het gebruik ervan zal sterk variëren afhankelijk van de regio. In Noord-Amerika heeft de winning van schaliegas de aardgasprijzen doen dalen. Als gevolg hiervan vervangt het steenkool bij de elektriciteitsproductie en zou het rond 2030 de eerste energiebron kunnen worden, vóór olie.

De toekomst van steenkool is zeer onzeker, omdat deze zal afhangen van de energiekeuzes in Azië en het concurrentievermogen ervan ten opzichte van andere energiebronnen bij de productie van elektriciteit.

Hernieuwbare energieën (vooral zonne-energie) zouden zich op hun beurt in een gestaag tempo moeten ontwikkelen en in 2035 bijna een derde van de elektriciteitsproductie moeten leveren, terwijl het agentschap zijn groeivoorspellingen voor kernenergie, die vertraagd is door de ramp in Fukushima, naar beneden heeft bijgesteld.

Ten slotte blijft het IEA bezorgd over de impact van energie op het klimaat, en herhaalt het dat “de doelstelling om de opwarming van de aarde tot 2°C te beperken jaar na jaar moeilijker en duurder wordt om te verwezenlijken”, maar dat snelle maatregelen het mogelijk zouden maken om het point of no return met enkele jaren uitstellen.



http://www.boursorama.com/actualites/la ... 69ee0a1d55
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 15992
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5187




par Remundo » 08/12/12, 12:30

Ik ken mensen die altijd dorstiger zijn...

als ze in de woestijn wegzinken, is hun toekomst niet benijdenswaardig...
0 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
Mathew
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 40
Inschrijving: 05/05/11, 12:04
Plaats: Västerås, Zweden




par Mathew » 08/12/12, 19:19

Ik had dezelfde gedachte: we worden aangesproken in termen van altijd meer, terwijl ‘altijd minder’ de gedachtegang zou moeten zijn als we ook maar een beetje om ons ecosysteem en toekomstige generaties geven.

Vooral als we weten dat het grotendeels haalbaar is tegen weinig kosten. Op een paar na, maar zij zijn degenen die beslissen :onheil:
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Fossiele energieën: olie, gas, steenkool en nucleaire elektriciteit (splijting en kernfusie)"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 302-gasten