World Energy, 2030-projectie: herinneringen voor dromers

Olie, gas, steenkool, nucleair (PWR, EPR, hete kernfusie, ITER), thermische energiecentrales op gas en steenkool, warmtekrachtkoppeling, tri-generatie. Peakoil, uitputting, economie, technologieën en geopolitieke strategieën. Prijzen, vervuiling, economische en sociale kosten ...
dromer
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 199
Inschrijving: 09/11/06, 14:17
Plaats: Waterloo, België




par dromer » 19/08/08, 01:49

Nou verdomd, het is een klap voor het moreel.
Eigenlijk gaat er eigenlijk niets veranderen, dus goed nieuws voor het klimaat en de vervuiling!
Weeee...

En nogmaals, we zien dat transport de grootste consument is, maar ik had al gelezen dat dit verre van het geval was en dat huisvesting net zo goed een consument was en industrieën nog meer!

Wat te geloven?
Dankjewel.
dromer
0 x
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 19/08/08, 11:30

:D Gevonden op een forum van 2004
: Cheesy: : Cheesy: : Cheesy:
In het zuidwesten eisen de belastingdiensten de betaling van belastingen op aardolieproducten aan een ambachtelijke boer die zijn voertuigen laat rijden op brandstof op basis van zonnebloemen (een paar maanden geleden onlangs op tv gezien)


Een kans ? Ik weet niet zeker of ik een paar artikelen hier en daar geloof!!

In het geval van een vat van 60 dollar zullen de oliemaatschappijen en AREVA de grote winnaars zijn. Bedrijven zullen merken dat zware olie of olie gewonnen uit zandgronden winstgevend zullen worden. Algerije, dat deze olie produceert, zal zijn economie zien exploderen dankzij zijn export. Rusland zal tientallen miljarden dollars oogsten. Voor AREVA en andere bedrijven die zich bezighouden met kernenergie zullen zij het goed doen omdat de stijging van de olieprijs mechanisch leidt tot die van steenkool: als resultaat zullen landen die thermische centrales gebruiken de prijs van KWh zien stijgen: slechts 3 landen zullen aan deze crisis ontsnappen: Frankrijk, België en Finland........

Als het vat 80 dollar zou bereiken, weet u dan welk bedrijf het meest winstgevend zal zijn?????
0 x
De mens is van nature een politiek dier (Aristoteles)
carburologue
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 183
Inschrijving: 14/05/06, 15:23




par carburologue » 19/08/08, 12:03

waarom zou België aan een crisis ontsnappen???
:?
0 x
naderen het einde, zullen we allemaal besteden ... geen grapje ... een beetje humor is goed voor het moreel ...

futuristische gezegde
martien007
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 565
Inschrijving: 25/03/08, 00:28
Plaats: Mars




par martien007 » 19/08/08, 12:03

HI HI, een vat voor 80 dollar, wie zei de ander : Lol:

Het ging naar 150 en daar staat het op 110....

Naar mijn mening zijn geen van deze voorspellingen juist, omdat elke keer dat we voorspellingen en modellen maken, we falen.

Wat als alles in twijfel zou worden getrokken door het ontketenen van de elementen (cyclonen, droogtes, enz.) die alle exploitatie en transport van olie zouden wegvagen, en epidemieën van ziekten die tot op de dag van vandaag nog onbekend zijn, ervoor zouden zorgen dat de helft van de bevolking verdwijnt? en dat magnetische verstoringen die voortkomen uit zonneactiviteit elke magnetische opslag op DD, elke communicatie en uitwisseling via internet... enz. verstoren en verhinderen; je kunt je nog veel meer scenario’s voorstellen.

Onder de huidige omstandigheden en als ze zo doorgaan, kies ik voor een toename van de consumptie van fossiele producten tot de laatste druppel en dan zullen er nog steeds kolen en gas in veel grotere hoeveelheden in de ondergrond zitten.

PS: ah ja, ik vergat een kleine nucleaire oorlog als afsluiting van het vuurwerk, want we gaan een gek vinden die op de knop drukt (de VS hebben er een gevonden die Hiroshima en Nagazaky treft).
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79120
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 19/08/08, 12:18

martien007 schreef:HI HI, een vat voor 80 dollar, wie zei de ander : Lol:

Het ging naar 150 en daar staat het op 110....


De onbeweeglijkheid van mensen wordt alleen geëvenaard door hun honger naar consumptie...
:|
0 x
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 19/08/08, 20:20

0 x
De mens is van nature een politiek dier (Aristoteles)
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 19/08/08, 20:27

0 x
De mens is van nature een politiek dier (Aristoteles)
dromer
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 199
Inschrijving: 09/11/06, 14:17
Plaats: Waterloo, België




par dromer » 19/08/08, 21:49

Merk op dat ik soms begin te twijfelen aan alle zekerheden over het klimaat.
Vanwege de gebruikte methodiek.
We hebben bijvoorbeeld allemaal gehoord dat Groenland aan het smelten is, maar we zeggen niet zo vaak (of helemaal niet) dat alleen de rand smelt en dat in het centrum het ijs dikker wordt.
Aan de andere kant vergeten we niet elke keer eraan te herinneren dat de zee dreigt te stijgen enz., wat verre van waar is, aangezien de stijging plaatsvindt in mm...

Om nog maar te zwijgen van de vermoedens dat de RC wordt gebruikt om een ​​niet-democratische wereldregering af te dwingen die daartoe zou beslissen.

dromer
0 x
Rulian
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 686
Inschrijving: 02/02/04, 19:46
Plaats: Caen




par Rulian » 21/08/08, 15:40

Ondanks alle bewondering die ik heb voor "de onderkant van de kaarten", moet ik zeggen dat ik hun analyse ronduit licht vind.

Het is uitsluitend gebaseerd op de rapporten van de OESO, de Wereldbank, de EIA en het IEA, die erkend worden als tamelijk aardplatistische voorvechters van de groei. Hij kapt zelfs elk debat af door te verklaren dat deze rapporten en voorspellingen het meest betrouwbaar zijn. Te makkelijk.

Opnieuw bestaat er verwarring tussen vraag en consumptie. Er wordt aangenomen dat aan de vraag naar energie (en mijnbouw) automatisch wordt voldaan, waarbij elk beschikbaarheidsprobleem wordt genegeerd. Het is niet verdedigbaar.

Het is des te merkwaardiger omdat de boeken die aan het einde van de show worden geciteerd behoorlijk trendy peak-oil-werken zijn! We hadden graag gezien dat de jongens die de show schreven deze hadden gelezen voordat ze als papegaaien de zeer bevooroordeelde standpunten van de aangehaalde instellingen reciteerden. Zouden we ons geen moer schelen?!

Kortom, geen referentie allemaal.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79120
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 21/08/08, 15:59

Rulian schreef:Ondanks alle bewondering die ik heb voor "de onderkant van de kaarten", moet ik zeggen dat ik hun analyse ronduit licht vind.


Ah ah ah Ik weet het niet, maar ik wist het zeker (dat je het niet leuk zou vinden)!! : Cheesy:

Ben kijkt naar de CME-curven op de eerste pagina...ze zijn niet zo "anders"...
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Fossiele energieën: olie, gas, steenkool en nucleaire elektriciteit (splijting en kernfusie)"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 293-gasten