Kernenergie: al uw vragen!

Olie, gas, steenkool, nucleair (PWR, EPR, hete kernfusie, ITER), thermische energiecentrales op gas en steenkool, warmtekrachtkoppeling, tri-generatie. Peakoil, uitputting, economie, technologieën en geopolitieke strategieën. Prijzen, vervuiling, economische en sociale kosten ...
kamer
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 08/03/13, 09:53

Nucleaire conferentie




par kamer » 11/03/13, 16:12

0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 11/03/13, 18:59

Ik weet niet zeker of het zo interessant is en het begint goed met dit soort sponsors....

Als je ging wandelen! Dat ziet er superinteressant uit!
https://www.econologie.info/share/partag ... PXPy9m.pdf



Beeld


Conferentie...of propaganda????
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Avatar de l'utilisateur
Grelinette
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2007
Inschrijving: 27/08/08, 15:42
Plaats: Provence
x 272




par Grelinette » 11/03/13, 23:26

Het is een beetje lang maar interessant:
http://www.franceculture.fr/emission-te ... 2013-03-09
0 x
Project van de door paarden getrokken-hybride - Het project econology
"De zoektocht naar vooruitgang sluit de liefde voor traditie niet uit"
roy1361
x 17




par roy1361 » 09/05/13, 15:40

Hallo,

Zoals jullie allemaal weten is Zwitserland een zeer schoon, netjes en georganiseerd land en zijn inwoners zijn goed opgeleid, respectvol en ook zij zijn zeer schoon en onberispelijk.

Kernenergie hier? Nou ja, maar een klein beetje, en we riskeren niets omdat we weten hoe het moet en we het onder de knie hebben. Niet zoals al onze nare buren die niet weten waar ze het over hebben en de levens van anderen in gevaar brengen met hun stomme kernwapens waarvan ze niet weten hoe ze ze moeten gebruiken...

Wij, in Zwitserland, zijn allemaal mooi en schoon, zei ik je.

Hoe ?? Ik hoor wie daar aan twijfelt?? Hier is het bewijs:

Beeld

;-)
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 09/05/13, 18:09

Ook ter informatie: Duitsland is technisch gezien een topland, met een strenge overheid, het land van Mercedes, BMW en Kärcher...

Toen ik onlangs TNT aan de Duitse kant aan het bekijken was, kwam ik een debat tegen over de komende verkiezingen...

En ik hoorde dat ze een wet hebben (of werd voorgesteld in een programma, ik weet het niet meer) volgens welke er vóór 2020 (ik zeg tweeduizendtwintig) onderzoeken zouden zijn om de mogelijke locaties te identificeren hun kernafval opslaan (tot nu toe is er een "geplande" locatie, Gorleben, met regelmatige demonstraties en vooral tegenstand van de deelstaatregering in Duitsland)...

Deskundigen denken dat er rond 2031 een beslissing zal vallen! En die opslag zou vanaf 2040 kunnen plaatsvinden.

De kosten van de studies op de twee uiteindelijk geselecteerde locaties worden geraamd op... 1 miljard euro!

Serieus land ????????????????

http://www.n-tv.de/politik/So-laeuft-di ... 41651.html
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16086
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5231




par Remundo » 09/05/13, 18:34

het is eenvoudigweg kernenergie die niet ernstig is... of beter gezegd, wat wij bescheiden de 'stroomafwaartse sector' noemen, die onbeheersbaar is.

Bovendien heeft Duitsland besloten kernenergie volledig stop te zetten. De elektriciteitsmix is ​​nog steeds sterk aangetast door gas/kolen, maar het is tegelijkertijd wereldleider op het gebied van fotovoltaïsche energie en windenergie, biomethanisering, enz.
0 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 10/05/13, 10:26

Ze verloren hun leidende positie op het gebied van zonne-energie en windenergie aan... China.

[nou ja, het hangt af van wat we een leider noemen - geïnstalleerd vermogen, marktaandeel van fabrikanten, onderzoek/ontwikkeling van fabrikanten, fundamenteel onderzoek aan universiteiten... Er zijn talloze manieren om een ​​leider te zijn]

Wat ik wilde benadrukken, zonder het op te schrijven: is dat ze in staat waren de politieke beslissing te nemen om hun reactoren plotseling te sluiten, maar niet in staat waren om “de nasleep …” aan te pakken.

Ik probeer me voor te stellen hoe het zal zijn in Frankrijk, waar de aangekondigde, nog niet besloten, sluiting van Fessenheim al demonstraties veroorzaakt van degenen die "voor"!!! Ik stel me voor... het hiernamaals! [bovendien hoef je alleen maar Brennilis te zien - maar iedereen doet liever zijn ogen dicht!]
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13689
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1515
Neem contact op met:

Re: Kernenergie: al uw vragen!




par izentrop » 05/12/23, 09:40

Ze is een van die invloedrijke vrouwen die populisme kozen om hogerop te komen in de hiërarchie, zoals Marine Tondelier, Ségolène...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79289
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11025

Re: Kernenergie: al uw vragen!




par Christophe » 05/12/23, 15:09

Waarschijnlijk een expert in literatuur of politiek die geen idee heeftbuitengewone doeltreffendheid van kernenergie in de strijd tegen de klimaatverandering.

Ach ja, als we 80% van 5% van een probleem verwijderen (dus op zijn best 4%... of 1/25e...) zijn we er zeker van dat we het probleem in zijn geheel kunnen oplossen!

Kernenergie kan voordelen en argumenten hebben, maar zeker niet die van het oplossen van klimaatproblemen!

Kortom, ben je het niet beu om verliezers door te geven?

: Roll: : Roll: : Roll:
2 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 14911
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4338

Re: Kernenergie: al uw vragen!




par GuyGadeboisTheBack » 05/12/23, 15:17

Christophe schreef:Kortom, ben je het niet beu om verliezers door te geven? : Roll: : Roll: : Roll:

Nee, het zijn zijn zaken... :(
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Fossiele energieën: olie, gas, steenkool en nucleaire elektriciteit (splijting en kernfusie)"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 180-gasten