Energie: Brussel prijst de voordelen van kernenergie

Olie, gas, steenkool, nucleair (PWR, EPR, hete kernfusie, ITER), thermische energiecentrales op gas en steenkool, warmtekrachtkoppeling, tri-generatie. Peakoil, uitputting, economie, technologieën en geopolitieke strategieën. Prijzen, vervuiling, economische en sociale kosten ...
Avatar de l'utilisateur
Cuicui
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3547
Inschrijving: 26/04/05, 10:14
x 6




par Cuicui » 08/01/07, 00:30

jean63 schreef:we kunnen altijd dromen : Mrgreen: : Mrgreen: : Lol: :?

Zoals een Google-zoekopdracht laat zien, verspreidt de informatie zich. Dit moedigt aan, gezien wat er op het spel staat, om het zonder vooringenomenheid te verifiëren en zonder het a priori te verwerpen, en om kredieten toe te wijzen (1/200ste van Iter zou voldoende zijn) om de Franse z-machine van Gramat (Lot) te verbeteren.
Dernière édition par Cuicui de 08 / 01 / 07, 00: 37, 2 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4




par jean63 » 08/01/07, 00:35

Hallo, er zijn genoeg slapelozen vanavond!!

Ik zal de artikelen over dit onderwerp eens nader bekijken.

Laten we dromen.
0 x
Pas toen hij de laatste boom, de laatste rivier vervuild is neergehaald, de laatste vis gevangen die man zal beseffen dat geld niet eetbaar is (Indische MOHAWK).
Avatar de l'utilisateur
Cuicui
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3547
Inschrijving: 26/04/05, 10:14
x 6




par Cuicui » 08/01/07, 00:39

jean63 schreef:Hallo, er zijn genoeg slapelozen vanavond!! Ik zal de artikelen over dit onderwerp eens nader bekijken. Laten we dromen.

hi Jean63
U zult zien, het is spannend, er is inderdaad iets om over te dromen!
0 x
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4




par jean63 » 08/01/07, 00:41

Hierop ga ik slapen want ik heb pijn in mijn rug (lumbale) en het houdt aan ondanks osteopaat, mesotherapie, magnetiseur..... wordt vervolgd. (ze willen geen MRI doen om te zien of de tussenwervelschijf bekneld zit, omdat het te duur is voor de sociale zekerheid... dat is het bijna!).
0 x
Pas toen hij de laatste boom, de laatste rivier vervuild is neergehaald, de laatste vis gevangen die man zal beseffen dat geld niet eetbaar is (Indische MOHAWK).
Avatar de l'utilisateur
Cuicui
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3547
Inschrijving: 26/04/05, 10:14
x 6




par Cuicui » 08/01/07, 00:46

jean63 schreef:Hierop ga ik slapen want ik heb pijn in mijn rug (lumbale) en het houdt aan ondanks osteopaat, mesotherapie, magnetiseur..... wordt vervolgd. (ze willen geen MRI doen om te zien of de tussenwervelschijf bekneld zit, omdat het te duur is voor de sociale zekerheid... dat is het bijna!).

Welterusten Jean63.
Misschien ben je het zat om de wereld op je schouders te dragen.
Ik wens je een goede nachtrust vol zoete dromen.
0 x
dromer
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 199
Inschrijving: 09/11/06, 14:17
Plaats: Waterloo, België




par dromer » 08/01/07, 15:56

jean63 schreef:Hierop ga ik slapen want ik heb pijn in mijn rug (lumbale) en het houdt aan ondanks osteopaat, mesotherapie, magnetiseur..... wordt vervolgd. (ze willen geen MRI doen om te zien of de tussenwervelschijf bekneld zit, omdat het te duur is voor de sociale zekerheid... dat is het bijna!).


Spanning?

dromer
0 x
henryII
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 26
Inschrijving: 29/11/06, 20:34




par henryII » 08/01/07, 17:23

Z-machine?
Ik ga het ook uitzoeken, maar het is nogal verrassend dat een tijdschrift als Sciences&Vie nooit over deze ontdekking heeft bericht...
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 08/01/07, 20:58

dromer schreef:Bah dun... goedkope energie.... het is niet wat uit autersavis naar voren komt die zeggen dat als we de subsidies, de klappen van recycling, winning, onderhoud en rehabilitatie na....[...]
Goedkoop ? Waar heb je gezien dat het goedkoop is?

Het belangrijkste (enige?) voordeel van de huidige kernenergie is dat er geen CO2 wordt geproduceerd in vergelijking met andere middelen die hulpbronnen gebruiken beperkt in hoeveelheid...

Voor Jean en over de z-machine: ik ben er niet bekwaam in, maar als je meer wilt weten, lees dan JPP, hij is een fervent verdediger van het proces (en Cuicui geeft het hier heel goed door... : Mrgreen:)

Voor Henry: S&V is strikt genomen geen "referentie" op wetenschappelijk gebied...
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4




par jean63 » 08/01/07, 21:13

dromer zei:
Spanning?


helemaal niet ..... oud pb van vertebrale compressie gerelateerd aan ongelukken?.

Artsen weten alleen hoe ze medicijnen moeten slikken, dus ik probeer iets anders. Chirurgen laten je soms achter in een rolstoel, het gebeurde niet ver van mijn huis (dokter veroordeeld maar 30 mensen HS).
0 x
Pas toen hij de laatste boom, de laatste rivier vervuild is neergehaald, de laatste vis gevangen die man zal beseffen dat geld niet eetbaar is (Indische MOHAWK).
dromer
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 199
Inschrijving: 09/11/06, 14:17
Plaats: Waterloo, België




par dromer » 08/01/07, 21:37

Jeetje... oké
Anders zijn er alternatieve methoden, uiteindelijk moet je er natuurlijk voor openstaan, want je moet jezelf dwingen jezelf te genezen, het is al 50% gegarandeerd falen: S

Moed in ieder geval :)

[off-topic uit]
dromer
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Fossiele energieën: olie, gas, steenkool en nucleaire elektriciteit (splijting en kernfusie)"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : n.Chr. 44, gegyx en 336 gasten