EPR, burgemeesters tegen de THT lijn EDF

Olie, gas, steenkool, nucleair (PWR, EPR, hete kernfusie, ITER), thermische energiecentrales op gas en steenkool, warmtekrachtkoppeling, tri-generatie. Peakoil, uitputting, economie, technologieën en geopolitieke strategieën. Prijzen, vervuiling, economische en sociale kosten ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974

EPR, burgemeesters tegen de THT lijn EDF




par Christophe » 08/09/08, 10:09

Het moet Jonule behagen:

Meer dan twintig burgemeesters van het Engelse Kanaal en Ille-et-Vilaine hebben gemeentelijke besluiten uitgevaardigd om zich te verzetten tegen het project voor een zeer hoogspanningslijn (THT) die in 2012 de door de EPR-kernreactor geproduceerde elektriciteit moet vervoeren Flamanville (Manche).


Suite: http://www.lesechos.fr/info/energie/4769083.htm
0 x
Rulian
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 686
Inschrijving: 02/02/04, 19:46
Plaats: Caen




par Rulian » 08/09/08, 10:37

Uitstekend !! Mijn vrienden zijn de Manchois !!

De HT-lijnen, kan me niet schelen, aan de andere kant de EPR ... alles wat dit project kan slepen is goed om te nemen!

Ik vraag me af of we geen steunbrieven naar de betreffende gemeentehuizen moeten sturen. U zegt wat mensen, we kunnen collectieve brieven maken?
0 x
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 09/09/08, 15:17

dus wat is het lelijkste?
een windturbine of een THT-lijn?
hoeveel vogels doden een THT-lijn? hoeveel kost onderhoud per jaar (houtsnede)?

wat is de link van het kleine padawan-rapport dat over elektriciteit onder deze lijnen spreekt?
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Fossiele energieën: olie, gas, steenkool en nucleaire elektriciteit (splijting en kernfusie)"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 225-gasten