Verbruik van een jacht !! 200000 liter / 15 dagen

Olie, gas, steenkool, nucleair (PWR, EPR, hete kernfusie, ITER), thermische energiecentrales op gas en steenkool, warmtekrachtkoppeling, tri-generatie. Peakoil, uitputting, economie, technologieën en geopolitieke strategieën. Prijzen, vervuiling, economische en sociale kosten ...
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4




par jean63 » 28/01/07, 18:11

Wie zegt beter: Veerboot over Marseille-Ajaccio (zeg Corsica): de grootste = "Napoleon-Bonaparte".

Ik zal zoeken naar de kenmerken van deze boot die 1000 mensen en 800 auto's vervoert (te controleren), die ik hier zal plaatsen (ik neem hem elk jaar een keer heen en terug) :?

Als André of iemand anders ter zake bekwaam is, kunnen we ons met het vermogen van de motoren en de grootte van het schip misschien een voorstelling maken van het verbruik per uur.

Ik heb daar altijd aan gedacht terwijl ik naar de "schoorstenen" keek die hun zwarte rook uitspugen "hoeveel kan zo'n apparaat verbruiken?".
0 x
Pas toen hij de laatste boom, de laatste rivier vervuild is neergehaald, de laatste vis gevangen die man zal beseffen dat geld niet eetbaar is (Indische MOHAWK).
Avatar de l'utilisateur
vincent27
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 111
Inschrijving: 20/05/05, 19:20
Plaats: Eure




par vincent27 » 28/01/07, 18:18

En daarna, als er geen sneeuw meer in de bergen ligt, zetten we ultra energie-intensieve sneeuwkanonnen in,.... zo opwarmend, zo minder sneeuw, dus.....
Het is een beetje alsof je de hittegolf bestrijdt met airconditioning....
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 28/01/07, 18:27

jean63 schreef:Ik zal zoeken naar de kenmerken van deze boot die 1000 mensen en 800 auto's vervoert (te controleren), die ik hier zal plaatsen (ik neem hem elk jaar een keer heen en terug) :?


Wees voorzichtig met dit soort vergelijkingen...want u mag niet vergeten het verbruik te relateren aan het vervoerde tonnage...Ter info, het meest economische vervoermiddel is zeevervoer...Het is degene die de minste energie per km.ton besteedt (dat wil zeggen om 1 km tot een ton te maken). Hoe groter de boot, hoe beter de prestaties...


jean63 schreef:Als André of iemand anders ter zake bekwaam is, kunnen we ons met het vermogen van de motoren en de grootte van het schip misschien een voorstelling maken van het verbruik per uur.


Eh... zijn we zo slecht?
Vincent27 werkt zelfs in de maritieme constructie, dus ja, ik denk dat hier competente mensen zullen zijn...

jean63 schreef:Ik heb daar altijd aan gedacht terwijl ik naar de "schoorstenen" keek die hun zwarte rook uitspugen "hoeveel kan zo'n apparaat verbruiken?".


Het spuwt zwart uit omdat sommige mensen nog steeds op zware stookolie lopen (zeer stroperige stookolie...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 28/01/07, 18:33

vincent27 schreef:En dan, zoals...


Hé, ik had je niet gezien, het is goed dat je hier bent, je kunt Jean waarschijnlijk nauwkeuriger antwoorden dan ik op de drankjes. maritiem... 8)

Voor Jean, zie hier het bericht dat hij schreef over de Sulzer: https://www.econologie.com/forums/micro-coge ... 98-30.html

Beeld

Dit zijn de krachtigste motoren ter wereld...(ja...)
0 x
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4




par jean63 » 28/01/07, 18:48

Christophe : Ik ben het met je eens...en dat is goed: in dit geval voel ik me minder schuldig om met de veerboot naar Corsica te gaan, maar ach, het is voor vakanties dus niet echt NUTTIG.

Wees voorzichtig met dit soort vergelijkingen...want u moet niet vergeten het verbruik te relateren aan het vervoerde tonnage...Ter info, het meest economische vervoermiddel is het zeevervoer...Het is het vervoermiddel dat de minste energie verbruikt per km.ton (d.w.z. om een ​​ton 1 km af te leggen). Hoe groter de boot, hoe beter de prestaties...


Nou, ik ga naar de SNCM-website om de kenmerken van de veerboot te krijgen.

OK gezien, vincent27 zal ons het antwoord kunnen geven!

De SNCM-vloot:
http://www.sncm.fr/editorial.php?Rub=24 ... ac64e75326

Caractéristiques technieken

Napoleon Bonaparte (1769 - 1821)
Eerste consul, daarna keizer van de Fransen onder de naam Napoleon 1st. 8e schip met deze naam.

Ingebruikname: april 1996
Lengte: 172 m
Breedte: 30,40 m
Diepgang: 6,60 m
Snelheid in dienst: 23,8 knopen
Vermogen: 43 kW
Passagierscapaciteit: 2 personen
Garagecapaciteit (3 niveaus): 708 auto's
Stabilisator tegen wegrollen


ouh, ik plantte me op het aantal vervoerde mensen (1000 ald 2500!); het is perfect, het optimaliseert de hoeveelheid stookolie die wordt verbruikt per persoon en per vervoerde auto.

Nu vincent27, het is aan jou.......
Dernière édition par jean63 de 28 / 01 / 07, 19: 00, 1 keer bewerkt.
0 x
Pas toen hij de laatste boom, de laatste rivier vervuild is neergehaald, de laatste vis gevangen die man zal beseffen dat geld niet eetbaar is (Indische MOHAWK).
nialabert
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 258
Inschrijving: 02/06/05, 22:32
Plaats: Genève




par nialabert » 28/01/07, 18:56

jean63 schreef:
nialabert schreef:Bedankt aan jou.

21 jaar oud, maar ik doe ze niet... : Cheesy:


het doet me denken aan een paar herinneringen: in feite zat ik op jouw leeftijd in het leger (ja, 12 maanden in mijn tijd!!) in Trier in Duitsland bij de zware artillerie, ik was een morse-radio-operator (na een intensieve stage van 2 maanden); bovendien is het onlangs verdwenen (morsecode). Daar hebben we ons goed mee vermaakt.

Ik had een computer IUT gedaan na het baccalaureaat C (S nu) daarna een jaar werken voordat ik naar het leger vertrok....zo, dat is nog een heel eind weg. En jij ?



Ik beëindig mijn studie aan de technische school van Genève. In december 2007 ben ik afgestudeerd en in maart 2008 ben ik vertrokken naar het leger, wat voor ons nog steeds verplicht is.


Nou, ik weet nog niet wat ik ga doen. We zullen zien.

Kleine indiscrete vraag, het was in welk jaar je 21 was ... 8)
0 x
***************************
Onderzoekers die op zoek zijn te vinden, maar de onderzoekers vonden het zoekt.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 28/01/07, 18:58

nialabert schreef:Kleine indiscrete vraag, het was in welk jaar je 21 was ... 8)


Dit zijn vragen die niet opkomen! : Mrgreen:
0 x
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4




par jean63 » 28/01/07, 19:02

Kleine indiscrete vraag, het was in welk jaar je 21 was ...

wel in 1971, want geboren in 1950!

PS: voor de profs van het berekenen van het motorverbruik van boten, heb ik de kenmerken van de Napoleon Bonaparte (SNCM) veerboot in de post hierboven gegeven. het zou interessant zijn om ook voor een NGV te rekenen en het verschil in verbruik te zien dat aan een passagier wordt gerapporteerd.

Dank aan u.
0 x
Pas toen hij de laatste boom, de laatste rivier vervuild is neergehaald, de laatste vis gevangen die man zal beseffen dat geld niet eetbaar is (Indische MOHAWK).
nialabert
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 258
Inschrijving: 02/06/05, 22:32
Plaats: Genève




par nialabert » 28/01/07, 19:10

Christophe schreef:
jean63 schreef:Ik zal zoeken naar de kenmerken van deze boot die 1000 mensen en 800 auto's vervoert (te controleren), die ik hier zal plaatsen (ik neem hem elk jaar een keer heen en terug) :?


Wees voorzichtig met dit soort vergelijkingen...want u mag niet vergeten het verbruik te relateren aan het vervoerde tonnage...Ter info, het meest economische vervoermiddel is zeevervoer...Het is degene die de minste energie per km.ton besteedt (dat wil zeggen om 1 km tot een ton te maken). Hoe groter de boot, hoe beter de prestaties...



Ik twijfel er absoluut niet aan dat het zeevervoer het goed doet. Maar het zou niet eerder op de grote vrachtschepen zijn die slepen en niet echt geldig zijn voor de Nice-Ajaccio in 3 uur.

Ik ben fout??
0 x
***************************

Onderzoekers die op zoek zijn te vinden, maar de onderzoekers vonden het zoekt.
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4




par jean63 » 28/01/07, 19:19

Ik twijfel er absoluut niet aan dat het zeevervoer het goed doet. Maar het zou niet eerder op de grote vrachtschepen zijn die slepen en niet echt geldig zijn voor de Nice-Ajaccio in 3 uur.


Ik vind het niet erg dat er grote vrachtschepen langs slepen, ik steek 's nachts over en ik slaap, maar voor mij is het korter om naar Marseille te gaan (vanaf Clermont-Ferrand heb ik maximaal 5 uur nodig - 450 km).

Om naar Nice te gaan, moet ik de tolweg nemen, dat past niet bij mij (als je wist met welke auto ik daarheen ga...). Ik heb er belang bij om zo min mogelijk te rijden!!! en daarnaast blijf ik aan de Golf van Ajaccio.
Dernière édition par jean63 de 28 / 01 / 07, 19: 28, 1 keer bewerkt.
0 x
Pas toen hij de laatste boom, de laatste rivier vervuild is neergehaald, de laatste vis gevangen die man zal beseffen dat geld niet eetbaar is (Indische MOHAWK).

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Fossiele energieën: olie, gas, steenkool en nucleaire elektriciteit (splijting en kernfusie)"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 341-gasten