Schone kolencentrale van Alstom

Olie, gas, steenkool, nucleair (PWR, EPR, hete kernfusie, ITER), thermische energiecentrales op gas en steenkool, warmtekrachtkoppeling, tri-generatie. Peakoil, uitputting, economie, technologieën en geopolitieke strategieën. Prijzen, vervuiling, economische en sociale kosten ...
Avatar de l'utilisateur
Lietseu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2327
Inschrijving: 06/04/07, 06:33
Plaats: Antwerpen België, Skype lietseu1
x 3




par Lietseu » 23/09/08, 15:34

C moa schreef:
abyssin3 schreef:Nog een kleine opmerking:
Elke studie van geologische tijd toont aan dat de opwarming van de aarde leidt tot een explosie van biologische diversiteit. Dat is we konden niet beter zijn voor het ecosysteem. Aan de andere kant, een ijstijd (die zou kunnen gebeuren zoals andere tijden, 's nachts, als de zonneactiviteit afneemt), het is de ramp ...
Een vraag, een beetje filosofisch (hoewel), die ik onderwerp aan uw scherpzinnigheid.
Persoonlijk ben ik van mening dat de opwarming van de aarde niet moet worden bestreden om de planeet te redden, maar om de mens te redden. AMHA, de planeet heeft in de miljoenen jaren van haar bestaan ​​anderen gezien en de huidige stijging van de T° komt meer overeen met een lichte koorts die verband houdt met een simpele verkoudheid. Verkoudheid veroorzaakt door een parasiet die mensen wordt genoemd. Net zoals het menselijk organisme tijdens een koortsuitbraak verandert om de parasiet te doden, denk ik dat hetzelfde voor mensen kan gelden. Als we niets doen, zullen de tornado’s en orkanen toenemen, zullen smeltende gletsjers de toegang tot water nog moeilijker maken, zullen smeltende ijskappen de zeespiegel doen stijgen en de samenstelling van de oceanen veranderen, zelfs zo ver dat de zeestromingen die over het algemeen ons weer beheersen, veranderen. (Golfstroom bijvoorbeeld)....
Het bestrijden van een van deze verschijnselen is al niet gemakkelijk, maar de mensheid zal ze niet allemaal tegelijk kunnen bestrijden. Dit betekent dat de mensheid zoals we die kennen ten dode opgeschreven zou zijn (misschien is dit trouwens al het geval) en ook een deel van de huidige biodiversiteit.
Zal dit echter de planeet vernietigen? Ik geloof dat niet. Al deze omwentelingen zullen nieuwe evenwichten tot stand brengen, nieuwe ecosystemen zullen tot leven komen, nieuwe soorten zullen verschijnen en de weinige mensen die het zullen hebben overleefd zullen tegen zichzelf zeggen dat we het deze keer beter zullen moeten doen dan simpelweg de planeet willen temmen. ..
Wat me zorgen baart, is niet de opwarming van de aarde, het is menselijke activiteit: de soort die het elimineert, ontbossing en natuurlijk de uitputting van hulpbronnen.
Ik ook, omdat ze de neiging hebben om naar hun weitje te kijken zonder er rekening mee te houden dat hun activiteit het hele systeem beïnvloedt .....


Hallo voor jou, het is leuk om een ​​broeder in de geest op de site te vinden (misschien gewoon, had ik mijn ogen niet eerder geopend, of zijn mijn econologenbroeders erg discreet, hihihi), maar hier ben ik GELUKKIG je te lezen...
Ik had het niet beter kunnen zeggen, 1000.000 X bedankt! Onze scherpzinnigheid is helemaal van jou!
Onze moeder aarde is inderdaad ziek van haar mannen die haar niet langer RESPECTEREN, onze Indiase broeders van Noord-Amerika hebben het gezegd en geschreven, de Indiër ziet de aarde als haar moeder en denkt zoals zij, haar leven is ingeschreven in de cirkel van het leven. Dus de Indiër bouwt zijn huis in een cirkel zoals de vogels... De blanke man is ziek in zijn hoofd, hij denkt in een vierkant, hij denkt eraan de aarde te domineren, hij wil zijn moeder (de aarde) verkopen en kopen. maar het is niet mogelijk, aangezien het de moeder van de mens is, welk mens – die naam waardig – zou er aan denken zijn moeder te verkopen?
Alsjeblieft, ik zal je mijn eigen overwegingen besparen, want die zijn door cmoa op meesterlijke wijze gepresenteerd!

Groeten uit Lietseu :P
0 x
Door het verwijderen van Human Nature, het was ver van zijn natuur! Lietseu
"De kracht van liefde, moet sterker zijn dan de liefde voor kracht" eigentijds Lie Tseu?
Men ziet duidelijk alleen met het hart, de belangrijkste is onzichtbaar voor de ogen ...
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 24/09/08, 22:06

C moa schreef:[...]
Persoonlijk ben ik van mening dat de opwarming van de aarde niet moet worden bestreden om de planeet te redden, maar om de mens te redden. [...]
Natuurlijk!
Dit planeet-van-de-planeet-verhaal is een journalistiek taalmisbruik (pleonasme?) om het grote publiek ‘bewust te maken’...

Zelfs de mens als levende soort is niet veel bang...

Wat met hoge snelheid zal instorten als de veranderingen doorgaan, is de menselijke samenleving zoals de (westerse?) mens die heeft georganiseerd, en dat is alles!

Nou ja, niet alleen dat, aangezien andere soorten ook behoorlijk wat zullen lijden, maar niets dat het deoxyribonucleïsche leven zoals dat hier bestaat in twijfel trekt...
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
Avatar de l'utilisateur
Gregconstruct
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1781
Inschrijving: 07/11/07, 19:55
Plaats: Amay België




par Gregconstruct » 24/09/08, 22:15

Uitstekende analyse, beste houthakker!
0 x
Elke actie geldt voor onze planeet !!!
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 25/10/08, 18:59

C moa schreef:Persoonlijk ben ik van mening dat de opwarming van de aarde niet moet worden bestreden om de planeet te redden, maar om de mens te redden.



+ 1000

Het is duidelijk dat de media dit al lang geleden hadden moeten corrigeren
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
bpval
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 561
Inschrijving: 06/10/06, 17:27




par bpval » 25/10/08, 19:24

De man

Ultieme niveau van evolutie
Red hem ???

Hij en zijn windingen
Hij en zijn drama's

Vind mij één enkel levend organisme op aarde dat in staat is tot zulke destructieve wonderen

Red de man????????
Wie zal het doen
Hij
Zichzelf

Bid mijn broeders
Het is zielig hè... zoveel synapsen... zoveel neuronen... daarvoor

Er gaan al 2000 jaar dingen mis (Romeinse Rijk)... waarom zou dat veranderen met het huidige bestuur van de wereld?

Deze P*****n van de mondiale mondialisering
Mooie nieuwe bestelling

Hoe lang is het geleden dat we in Frankrijk hongersnood hebben meegemaakt?
Maar een nieuwe gebeurtenis, het is mode, financiële hongersnood
De virtualisatie van ongeluk

Ciao
0 x
PIF PAF POUM
bpval
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 561
Inschrijving: 06/10/06, 17:27




par bpval » 25/10/08, 19:45

...

In het oosten was het PBS-secretariaat gevestigd

Dit is voor registratie
: Mrgreen: : Mrgreen: : Mrgreen: : Mrgreen:

Ciao
0 x
PIF PAF POUM
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 26/10/08, 14:36

Welkom op het feest! :D
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Avatar de l'utilisateur
voormalig Oceano
Modérateur
Modérateur
berichten: 1571
Inschrijving: 04/06/05, 23:10
Plaats: Lotharingen - Frankrijk
x 1




par voormalig Oceano » 26/10/08, 14:52

Het ergste is dat we nog steeds energie en geld zullen investeren in processen die de problemen niet oplossen.
Steenkool vervuilt, het doodt mijnwerkers, enz.
Ik ben me ervan bewust dat bepaalde landen, Australië en China, er schaamteloos gebruik van zullen maken. Als zo’n schone fabriek bestaat, zou het (wat een dromer ben ik) moeten zijn dat die daar gebruikt wordt… Maar wat er ook gebeurt, de vrijkomende CO2 delen we.
Globalisering?
Vervloekt(T)alisatie eerder...
0 x
[MODO Mode = ON]
Zieuter maar denk niet dat minder ...
Peugeot Ion (VE), KIA Optime PHEV, VAE, nog geen elektrische motor...
Christine
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1144
Inschrijving: 09/08/04, 22:53
Plaats: In België, eenmaal
x 1




par Christine » 27/10/08, 11:26

Houthakker schreef:Dit planeet-van-planeet-verhaal is journalistiek taalmisbruik (pleonasme?)


Ik zou zelfs meer zeggen: a neoplasma : Cheesy:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 27/10/08, 11:36

Capt_Maloche schreef:+ 1000

Het is duidelijk dat de media dit al lang geleden hadden moeten corrigeren


Voor mij is het niet de mens... maar onze huidige "manier van leven en comfort" die de opwarming van de aarde zal veroordelen...

Kijk Blade Runner: het regent 24/24...vanwege industriële vervuiling.

In het ergste geval, in het geval van een op hol geslagen en massale uitsterving (99% van de mensen), denk ik dat de vindingrijkheid van de menselijke soort en haar technologie het mogelijk zal maken om te overleven... maar verre van het huidige comfort!

De planeet heeft al talloze opwarming en massale uitstervingen overleefd Perm bijvoorbeeld.

Strikt genomen is "laten we de planeet redden" daarom een ​​leugen, maar het is "in de mode"... en het klinkt beter (in een veel minder egoïstische zin) dan "laten we ons comfort redden... Westers"
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Fossiele energieën: olie, gas, steenkool en nucleaire elektriciteit (splijting en kernfusie)"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 366-gasten