Bel z machine petitie

Olie, gas, steenkool, nucleair (PWR, EPR, hete kernfusie, ITER), thermische energiecentrales op gas en steenkool, warmtekrachtkoppeling, tri-generatie. Peakoil, uitputting, economie, technologieën en geopolitieke strategieën. Prijzen, vervuiling, economische en sociale kosten ...
mezigue
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 8
Inschrijving: 24/06/06, 15:08

Bel z machine petitie




par mezigue » 06/07/06, 16:28

Hallo,

De site z-machine.net biedt al enige tijd het ondertekenen van een petitie aan. Om het proces geloofwaardig te maken, stemt de webmaster er onder andere mee in om de tekst te herzien.

In deze context wordt hier, evenals op zpinch.fr en op zpinch.fr, een ontwerp van nieuwe tekst besproken http://www.agoravox.fr/article.php3?id_article=10680 . Ik zal het aanpassen op basis van de opmerkingen die in september zijn gemaakt, om rekening te houden met ieders zomervakantie.

Richt uw interesse op de tekst en niet op de relevantie van een verzoekschrift. Voor andere opmerkingen kunt u rechtstreeks contact met mij opnemen – mezigue op free.fr

Bedankt voor je inzicht.

Mezigue
-------------------------------------------------- ----------------------------------

Petitie project

De Z-machine bij Sandia Laboratories, US Department of Energy, produceerde meer dan twee miljard graden in een 2005-experiment. Deze unieke apparatuur ter wereld, net als zijn personeel, is volkomen betrouwbaar, een bewezen technologie en de wetenschappelijke elite van dit gebied.

Dit temperatuurrecord opent een voorheen ondenkbare onderzoeksweg: traagheidsthermonucleaire fusie door magnetische insnoering. Dit nieuwe, uiterst veelbelovende pad verschilt radicaal van het pad dat tot nu toe is gevolgd, en met name van het pad dat is gekozen door het internationale ITER-consortium, waarvan het experimentele reactorproject vanaf 2008 gedurende veertig jaar door Frankrijk zal worden gehost.

Civiele fusie, al tientallen jaren een zeeslang van nucleair onderzoek, zou de mensheid een kans bieden om effectief te strijden tegen armoede, de opwarming van de aarde en voor een beter milieu.

De voorlopige analyse van de ontdekking van Sandia Laboratories maakt het voor het eerst mogelijk om, op middellange of zelfs korte termijn, de industrialisatie te overwegen van een goedkoop elektriciteitsproductieproces, onuitputtelijk op menselijke schaal, zonder radioactiviteit of giftig afval van welke aard dan ook. De beoogde technologieën zijn gebaseerd op de integratie van reeds bestaande concepten en de ontwikkeling van ad hoc engineering.

De militaire toepassingen van Sandia's ontdekking dragen helaas bij tot een heropleving van de nucleaire wapenwedloop, en het zou onrealistisch zijn te hopen dat civiel onderzoek kan profiteren van militaire vooruitgang op dit gebied, dat nu onder geheimhouding valt.

Wij, burgers van Frankrijk en van de aarde, eisen van onze openbare autoriteiten dat deze ontdekking in aanmerking wordt genomen om onmiddellijk een nieuwe sector van civiel onderzoek naar thermonucleaire kernfusie te openen, voorzien van voldoende financiële middelen, en gelijktijdig met de ontwikkeling van de ITER project, waarvan de site en een deel van de faciliteiten gedeeld kunnen worden. We eisen specifiek dat onderzoekers worden voorzien van apparatuur die vergelijkbaar is met de "Z-machine".
-------------------------------------------------- ----------------------------------
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 06/07/06, 17:14

De aanpak lijkt interessant. Aan wie zou deze petitie gericht moeten zijn?
Op het eerste gezicht geen opmerkingen over de tekst.
0 x
mezigue
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 8
Inschrijving: 24/06/06, 15:08




par mezigue » 06/07/06, 17:28

Houthakker schreef:Aan wie zou deze petitie gericht moeten zijn?


Suggesties welkom.

Te zien op lange termijn, afhankelijk van het volume. Van Frankrijk tot internationaal, via Europa en de Academie van Wetenschappen...
0 x
Avatar de l'utilisateur
pollux
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 164
Inschrijving: 07/05/06, 23:08
Plaats: Parijs
x 1




par pollux » 06/07/06, 19:44

zeer interessant als principe de petitie!

nog geen suggesties, behalve het "doelwit" van de petitie.
een publicatie in de vorm van een "open brief aan de regering en aan de kandidaten voor de presidentsverkiezingen" in een groot landelijk dagblad zou het mooiste effect hebben.
het zou verstandig zijn om ervoor te zorgen dat deze petitie een grote puinhoop veroorzaakt midden in de presidentiële campagne... : Mrgreen:
maar niet alleen tussen de greens natuurlijk. één (of meer!!) "grote" partij zou het idee moeten oppakken om parallel aan ITER een Frans z-machine-programma te lanceren, en dat zou leiden tot een groot vurig debat (dezelfde omvang als de cpe het zou goed kunnen zijn!).
het zou op zijn minst de verdienste hebben de informatie massaal te verspreiden en misschien het werk vooruit te helpen.

het moet veel lawaai maken voordat de politieke wereld erop springt. gebruik het systeem en de netwerken van invloed om het op hoge plaatsen en in de juiste handen te laten gebeuren. alleen door een sintelblok in de vijver te gooien kun je hopen op een politiek herstel van het onderwerp.

Ik teken, en ik ga de informatie verspreiden zodat zoveel mogelijk mensen deze petitie kunnen ondertekenen.

veel succes in dit proces.
0 x
kritiek is nodig, maar de uitvinding is van vitaal belang, omdat in een uitvinding is er kritiek op het verdrag ...
Avatar de l'utilisateur
Cuicui
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3547
Inschrijving: 26/04/05, 10:14
x 6




par Cuicui » 09/07/06, 13:29

Jacques Chirac beschouwt de installatie van Iter in Frankrijk als een persoonlijk succes. Onder zijn politieke tegenstanders zou Ségolène Royal, die momenteel de peilingen leidt, misschien graag een strijdpaard hebben (de fusie verkregen door z-machine) om zich te verzetten tegen de projecten van de huidige macht. Uiteindelijk zou het kunnen bieden om de helft van de credits voor z-machines te gebruiken, de andere voor Iter en moge de beste winnen!
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042




par Christophe » 09/07/06, 15:23

Het is prima om een ​​petitie in te dienen om de ontwikkeling van gecentraliseerde energie te bevorderen, maar weet je zeker dat dit de juiste weg is (ervan uitgaande dat de Z-Machine geen grap is)? Omdat dit ontwikkeling zal noodzakelijkerwijs ten koste gaan van andere gedecentraliseerde "hernieuwbare" energieën en vooral energiebesparingen....Inderdaad; pkoi "oneindige en niet-vervuilende" energie besparen?

Dus ervan uitgaande dat de Z-machine operationeel is... is dit niet de continuïteit van het verbruik "ten koste van alles"?

Ik herinner je ook aan een fundamenteel ding: elke vorm van energie wordt vroeg of laat omgezet in warmte (de "eenvoudigste" vorm van energie)... zo'n bron van niet-vervuilende en algemene energie op de schaal van planetaire zou niet het begin zijn van excessen (of liever het logische vervolg...)...

Dus mijn vraag: wanneer komt er een Pantone + HVP petitie?

ps: over sarko en royale gesproken... ga eens kijken http://www.votez2007.com
0 x
Logan
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 62
Inschrijving: 25/03/03, 11:45




par Logan » 09/07/06, 18:34

Zeer eerlijke economie

De komst van schone en goedkope energie zou een orgie van consumptie veroorzaken en het zoeken naar energiezuinige oplossingen opgeven.
Waarom je huis beter proberen te isoleren als het niets kost om het te verwarmen.
Hetzelfde geldt voor de airconditioning die we overdreven in alle gebouwen zouden veralgemenen voor wat meer comfort.
Alle energie-intensieve activiteiten die uiteindelijk CO2 veroorzaken (vertel me als ik het mis heb), zouden we eindigen met een onoverkomelijk probleem.

Merk op dat z-pinch techno blijkbaar miniaturiseerbaar is.
In feite zouden we fusie-microreacties kunnen veroorzaken met heel weinig energie, het is allemaal een kwestie van druk.
We kunnen dus misschien afstappen van het gecentraliseerde schema.
Maar het probleem blijft dat gebruikers met slechte bedoelingen atoombommen kunnen maken met dergelijke apparaten, dus het is misschien niet wenselijk.

Als ik verder ga,
het is een puinhoop...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042




par Christophe » 09/07/06, 18:49

Logan schreef:Alle energie-intensieve activiteiten die uiteindelijk CO2 veroorzaken (vertel me als ik het mis heb), zouden we eindigen met een onoverkomelijk probleem.


Nou ja, je hebt het mis, want noch ITER, noch het Z-ding produceren rechtstreeks CO2 ... aan de andere kant blijft mijn opmerking over de thermische degradatie van energie zeer geldig ... en het voegt zich bij de jouwe over de bewapening (elke vorm van energie van een bepaalde kracht kan worden omgezet in een wapen...)...

Kortom, het is een puinhoop(bis)!
0 x
Avatar de l'utilisateur
pluesy
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 291
Inschrijving: 26/11/04, 22:39
Plaats: 88 Saint Dié Vogezen
x 1




par pluesy » 09/07/06, 22:03

elke dag stuurt de zon ons miljarden kilowatts die we niet gebruiken, wat de planeet opwarmt...

als we een deel van deze energie zouden gebruiken, denk ik dat we de planeet zouden koelen (minder zon op de grond en minder co2-uitstoot)

wat ik me afvraag, is welk percentage momenteel menselijke activiteiten vertegenwoordigt in termen van warmte-inbreng (nucleaire olie, enz.) Vergeleken met wat onze favoriete ster biedt ...
0 x

"Er zijn slechts twee dingen oneindig, het universum en de menselijke domheid ... maar voor de wereld, ik heb geen absolute zekerheid."
[Albert Einstein]
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042




par Christophe » 09/07/06, 23:28

pluesy schreef:elke dag stuurt de zon ons miljarden kilowatts die we niet gebruiken, wat de planeet opwarmt...


De planeet ontvangt nauwkeuriger elke dag 40 keer de energie die nodig is voor de mensheid. Gecorrigeerd ten opzichte van de opgekomen landen, bedraagt ​​deze waarde ongeveer 000 keer...Het is enorm en toch geconcentreerde energieën, olie, gas en steenkool blijven koninginnen...Pkoi? Omdat ze meer geld opleveren (voor degenen die ze uitbuiten) dan een gratis uitbuiting van de zon...

pluesy schreef:als we een deel van deze energie zouden gebruiken, denk ik dat we de planeet zouden koelen (minder zon op de grond en minder co2-uitstoot)


Ok voor minder CO2 maar minder zon op de grond zal het moeilijk worden... Integendeel... de opwarming van de aarde zal de exploitatie van zonne-energie "meer winstgevend" maken...

pluesy schreef:wat ik me afvraag, is welk percentage momenteel menselijke activiteiten vertegenwoordigt in termen van warmte-inbreng (nucleaire olie, enz.) Vergeleken met wat onze favoriete ster biedt ...


Het antwoord is hierboven gegeven: 1/40 op het gehele aardoppervlak en 000/1 op de opkomende oppervlakken....(lang leve de anticipatie :D )
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Fossiele energieën: olie, gas, steenkool en nucleaire elektriciteit (splijting en kernfusie)"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 305-gasten