Streng energiebeheer = warmtekrachtkoppeling

Olie, gas, steenkool, nucleair (PWR, EPR, hete kernfusie, ITER), thermische energiecentrales op gas en steenkool, warmtekrachtkoppeling, tri-generatie. Peakoil, uitputting, economie, technologieën en geopolitieke strategieën. Prijzen, vervuiling, economische en sociale kosten ...
Ortograf-fr
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 5
Inschrijving: 05/05/07, 18:41
Plaats: morteau (doubs)

Streng energiebeheer = warmtekrachtkoppeling




par Ortograf-fr » 05/05/07, 20:43

Aan de zijlijn van de confrontatie tussen groen en AREVA:
Rigoureus beheer van energiebronnen: de verboden waarheden


Kerncentrales hebben een rendement van 33%. Met andere woorden, ze sturen in de vorm van warmte een hoeveelheid energie de natuur in die twee keer zo groot is als die ze naar het elektriciteitsnet sturen.

Soms lozen ze water van rond de 25°C in rivieren, soms sturen ze water van rond de 35 graden naar koeltorens die als regen naar beneden vallen en de atmosfeer verwarmen om af te koelen.

Als we bedenken dat een groot deel van de elektrische energie die EDF in de winter verkoopt, wordt gebruikt om huizen te verwarmen, ontdekken we een absoluut verbijsterende situatie: over de energie die door de brandstof wordt geleverd,

- een derde wordt omgezet in elektrische energie om gebouwen te verwarmen bij de temperatuur van 20 graden,

- tegelijkertijd wordt twee keer zoveel energie geproduceerd water van 35 graden wat de tijdgeest opwarmt!

Diezelfde installaties zouden heel gemakkelijk water van 80 graden kunnen produceren, bijvoorbeeld voor grootschalige stadsverwarming, met een belachelijke vermindering van het geleverde elektrische vermogen.

Vanuit deze overweging ligt het optimale beheer van de middelen uiteraard in de weg COGENERATIE. De systematische ontwikkeling van warmtekrachtkoppeling zou het mogelijk maken om DEZELFDE warmte en DEZELFDE elektriciteit te hebben en TWEE KEER MINDER energiebronnen te verbruiken.

Grootschalige warmtekrachtkoppeling bestaat uit het terugwinnen van afvalwarmte van warmtekrachtcentrales voor stadsverwarming.

Kleine warmtekrachtkoppeling zal vanwege de menselijke maat de voorkeur genieten van ecologen. Het bestaat uit het vervangen van olie- of gasketels door generatoren, waarmee de geproduceerde warmte wordt gebruikt voor verwarming.

In feite, alle traditionele verwarmingssystemen zijn onverenigbaar met een strikt beheer van onze energiebronnen.

Vanwege systematische desinformatie, censuur en de loden dekvloer die onze Franse media verstikt, we zullen uit het buitenland op sleeptouw worden genomen voor de meest veelbelovende innovaties op dit gebied.

Ondertussen is de verspilling van hulpbronnen die overeenkomt met de thermische ontladingen van onze centrales fenomenaal. In tweehonderd dagen winters staat het warmteverlies van een locatie van 4000 MWe gelijk aan het verlies van alle gebouwen in een stad met 40 inwoners!

Zie voor meer informatie de sites:

1 °) Ecologie door warmtekrachtkoppeling:
http://alrg.free.fr/ortograf/ecogeneration/


2°) voor wetenschappers: Entropie = afval.
http://alrg.free.fr/ortograf/entropiegaspi


Deze sites zijn ook toegankelijk via:
http://ortograf.fr

ORTOGRAF, F-25500-MONTLEBON
tel: +(33)(0)3 81 67 43 64 e-mail:
louis.rougnon-glasson@laposte.net
0 x
Ortograf-fr
Avatar de l'utilisateur
nonoLeRobot
Master Kyot'Home
Master Kyot'Home
berichten: 790
Inschrijving: 19/01/05, 23:55
Plaats: Beaune 21 / Paris
x 13




par nonoLeRobot » 05/05/07, 22:09

Je hebt gelijk ortograf en het is een oud probleem (de verspilling van warmte van kerncentrales). Maar om huizen met kerncentrales te kunnen verwarmen, is het nodig om de woningen ernaast te zetten, of de centrales in de stad te plaatsen, wat bij een storing moeilijk te accepteren lijkt.

Dat gezegd hebbende, het lijkt mij (ter controle) dat het wordt gedaan om kassen te verwarmen, er is misschien een manier om het meer te doen...
0 x
Avatar de l'utilisateur
voormalig Oceano
Modérateur
Modérateur
berichten: 1571
Inschrijving: 04/06/05, 23:10
Plaats: Lotharingen - Frankrijk
x 1




par voormalig Oceano » 05/05/07, 22:13

In Pierrelatte in de Drôme verwarmt het kassen en het Parc aux Crocodiles... Maar zelfs als de temperatuur daalt, zouden we aquaducten geïsoleerd en begraven kunnen hebben om warm water kilometers verderop te brengen om huizen te verwarmen. De investering moet snel worden gecompenseerd door de gerealiseerde verwarmingsbesparingen.
0 x
[MODO Mode = ON]
Zieuter maar denk niet dat minder ...
Peugeot Ion (VE), KIA Optime PHEV, VAE, nog geen elektrische motor...
Obelix
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 535
Inschrijving: 10/11/04, 09:22
Plaats: Toulon




par Obelix » 05/05/07, 23:00

Hallo,

Aandacht !! Kerncentrales zijn niet in de eerste plaats bedoeld om elektriciteit te leveren!!
Hun instellingen zijn gemaakt om zoveel mogelijk splijtbaar materiaal voor de kernkracht te leveren, vervolgens worden ze geoptimaliseerd door elektriciteit te maken uit koelwater.
Het tegenovergestelde (elektriciteit maken en radioactief afval hebben) is voor gewone stervelingen en rechtvaardigt de energiecentrales en hun locatie.... hallo sukkels!!

Warmtekrachtkoppeling is dus niet hun grootste probleem, alleen een pluspunt of een minpuntje voor de galerij en de sukkels!!

Obelix
0 x
Avatar de l'utilisateur
nonoLeRobot
Master Kyot'Home
Master Kyot'Home
berichten: 790
Inschrijving: 19/01/05, 23:55
Plaats: Beaune 21 / Paris
x 13




par nonoLeRobot » 06/05/07, 00:25

Obelix, heb je informatie waardoor je dat zegt???

Het lijkt mij nu al dat wat wordt gedaan voor energiecentrales (uranium) niet hetzelfde is als wat wordt gedaan in bommen (plutonium).

Maar wat me het meest verbaast, zijn de hoeveelheden, als in het slechtste geval een plant (en opnieuw stel ik me voor dat te veel c bcp) diende om de fabricage van bommen te rechtvaardigen waarvan we al een voorraad hebben, waarom hebben we er dan zoveel! ...
0 x
Obelix
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 535
Inschrijving: 10/11/04, 09:22
Plaats: Toulon




par Obelix » 06/05/07, 10:33

nonoLeRobot schreef:Obelix, heb je informatie waardoor je dat zegt???

Het lijkt mij nu al dat wat wordt gedaan voor energiecentrales (uranium) niet hetzelfde is als wat wordt gedaan in bommen (plutonium).

Maar wat me het meest verbaast, zijn de hoeveelheden, als in het slechtste geval een plant (en opnieuw stel ik me voor dat te veel c bcp) diende om de fabricage van bommen te rechtvaardigen waarvan we al een voorraad hebben, waarom hebben we er dan zoveel! ...


Hallo,

Om eerlijk te zijn was ik veertig jaar geleden betrokken bij de fabricage en afstelling van besturingen van elektriciteitscentrales (vers van school) in Saint Laurent des Eaux......

2) een plutoniumbom heeft een uraniumontsteker (we beginnen met kernfusie en eindigen met kernsplijting)

3) een bom is niet eeuwig!! de levensduur is minder dan vijf jaar!
We zijn dus verplicht om minimaal elke vijf jaar een bom opnieuw te maken (de radioactiviteit van splijtstoffen neemt in de loop van de tijd af)

4) Het aandeel "nuttig" materiaal voor een bom is erg laag in de centrale brandstof en er is een flink tonnage voor nodig om er een paar kilo uit te halen

Ik zet door en ik teken!!

Obelix
0 x
Ortograf-fr
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 5
Inschrijving: 05/05/07, 18:41
Plaats: morteau (doubs)




par Ortograf-fr » 23/02/08, 08:12

Obelix schreef:
Hallo,

Om de waarheid te zeggen, ik was erbij betrokken, veertig jaar geleden bij de fabricage en afstelling van besturingen van elektriciteitscentrales (vers van school) in Saint Laurent des Eaux ......

2) een bom plutonium heeft een ontsteker uranium (we beginnen in fusie om te eindigen in splitsing)

Obelix


Na veertig jaar, Obelix stralend, moeten we oppassen voor verwarring.

.
0 x
Ortograf-fr
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042




par Christophe » 23/02/08, 13:18

Ja plutoniumbom het blijft kernsplijting..
0 x

Ga terug naar "Fossiele energieën: olie, gas, steenkool en nucleaire elektriciteit (splijting en kernfusie)"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 365-gasten