Amazon, de onbekende olieoorlog

Olie, gas, steenkool, nucleair (PWR, EPR, hete kernfusie, ITER), thermische energiecentrales op gas en steenkool, warmtekrachtkoppeling, tri-generatie. Peakoil, uitputting, economie, technologieën en geopolitieke strategieën. Prijzen, vervuiling, economische en sociale kosten ...
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 22/06/09, 13:59

Wie is dit beetje grappig? :schok:
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79121
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 22/06/09, 14:07

Hoi hoi hoi goede vraag.

Houthakker je bent precies op tijd! Ik stond mezelf toe om "uw avatar" hier aan het einde van zijn 5e bericht te gebruiken! https://www.econologie.com/forums/la-voiture ... -1460.html

:D

bain2jasmin Ik had het niet over jou ontslaan, maar dat je alleen weggaat ... en dit is wat er zal gebeuren tenzij het een stapje hoger gaat in welk geval je ons niet de keuze laat ...

Nogmaals: je combineert 2 dingen, de ideeën aan de ene kant en je gedrag ... casual. Maar dit laatste punt is zeker gewenst ... Ik heb liever niet pkoi te kennen!
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 22/06/09, 14:22

Christophe schreef:[...] Maar dit laatste punt is zeker gewenst ... Ik ken liever Pkoi niet!
Waarschijnlijk een tienercrisis?
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
Avatar de l'utilisateur
jlt22
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 414
Inschrijving: 04/04/09, 13:37
Plaats: Guingamp 69 jaar

Re: Amazonia, de niet-erkende olieoorlog




par jlt22 » 22/06/09, 14:25

Over de oliecrisis praten we elke dag over het Midden-Oosten, elke maand over Afrika ... maar veel zeldzamer over de olieconflicten in Zuid-Amerika en met name de Amazone (plundering van Indiase landen, vervuiling extreem serieus ...)


De echte daders zijn misschien niet de multinationals die gewend zijn de hoed te dragen

Het is heel eenvoudig, de mensen die hiervoor verantwoordelijk zijn, zijn de consumenten van aardolie of aardolieproducten die we zijn.
Laten we niet vergeten dat 4/5 van de energie van de wereld wordt verbruikt
door 1/5 van de wereldbevolking, en vooral door de geavanceerde democratieën die ook de mensenrechten verdedigen ........... Welke ??????

Laten we allemaal leven zoals deze Amerikaanse Indianen en de olieproblemen zullen vanzelf stoppen, dus er zijn geen multinationals nodig.
Wie voelt zich klaar !!!!!!!!
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79121
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 22/06/09, 14:34

Natuurlijk jlt22, goede opmerking en ik zou willen toevoegen dat dit zo is Klanten die lobbies... dus wij allemaal!

Dus we zijn allemaal verantwoordelijk.

Alleen is het eenvoudiger om een ​​rechtspersoon aan te wijzen dan de multinationals in plaats van (zelfs een beetje) zijn eigen gedrag in twijfel te trekken ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
geotrouvetout
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 108
Inschrijving: 18/09/05, 21:10
Plaats: 76




par geotrouvetout » 22/06/09, 16:07

Christophe schreef:Alleen is het eenvoudiger om een ​​rechtspersoon aan te wijzen dan de multinationals in plaats van (zelfs een beetje) zijn eigen gedrag in twijfel te trekken ...


hebben we echt een keuze, nemen we alleen wat we krijgen of bieden, lobby's beheren dat er geen andere alternatieven zijn, zolang het maar winstgevend is voor hen en ongeacht welke prijs.

nog een video

http://www.dailymotion.com/video/x1ekyw ... parti_news

, kan al worden genoemd, op 9mn 50s past Frankrijk (de regering) moraliseren niet toe wat het mensenrechten of kinderarbeid noemt zodra het "ver" van Frans grondgebied is, en bovendien een goede vriend van onze mini-keizer.

Bij de piraterij en ontvoeringen in de Amazone, zullen we dit (zoals we al voor andere landen hebben laten zien) te zien krijgen als een daad van pure barbaarsheid van de kant van "klootzakken van de armen" die er genoeg van hebben. legaal plunderen zodra alles is ondertekend door de machten van deze landen.

Geo;).
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79121
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 22/06/09, 16:15

geotrouvetout schreef:lobby's beheren dat er geen andere alternatieven zijn, zolang het maar voordelig is voor hen.


Toutafé! Maar het is "een beetje" inbegrepen in de definitie van lobby, nietwaar?

Anders, als er altijd een keuze is ... maar er zijn gemakkelijkere keuzes dan anderen ... dat is het!

En momenteel is olie (weer) gemakkelijk ... blijkbaar tenminste!
0 x
C moa
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 704
Inschrijving: 08/08/08, 09:49
Plaats: Alger
x 9




par C moa » 22/06/09, 17:38

Christophe schreef:Natuurlijk jlt22, goede opmerking en ik zou willen toevoegen dat dit zo is Klanten die lobbies... dus wij allemaal!

Dus we zijn allemaal verantwoordelijk.

Alleen is het eenvoudiger om een ​​rechtspersoon aan te wijzen dan de multinationals in plaats van (zelfs een beetje) zijn eigen gedrag in twijfel te trekken ...
Ik ben het met je eens dat de verantwoordelijkheid wordt gedeeld tussen producenten, consumenten, maar in deze verhalen over olie (die ik een beetje weet) vind ik dat er altijd een verantwoordelijke in de strikte zin van het woord is dat de we vergeten een beetje snel: het producerende land !!!

Weet je bijvoorbeeld dat het aandeel van de majors in de wereldproductie minder dan 12/15% van het geheel vertegenwoordigt ??

U zult ook vermoeden dat multinationals niet in een land kunnen aankomen en zonder toestemming kunnen beginnen met boren of seismisch doen.

Deze manager staat centraal in de besluitvorming en heeft directe verantwoordelijkheid voor de situatie van zijn bevolking. Hij kan IMPOSEREN (als hij dat wil natuurlijk) wat hij wil, zelfs aan de grootste bedrijven die bij hem komen werken.

Enkele voorbeelden, Algerije en Tunesië hebben de Kyoto-overeenkomsten ondertekend en zijn vastbesloten het affakkelen van installaties op hun bodem drastisch te verminderen. Alle bedrijven moesten aan de slag en momenteel zijn er enkele miljarden USD in geïnvesteerd.

Hetzelfde geldt voor Congo en Angola. Kijk hoe Chavez de oliemaatschappijen behandelde en opnieuw onderhandelde over de contracten ?? Ze gaven het allemaal op, min of meer snel natuurlijk, maar ze gaven het allemaal op.

In dit spel van dupe is macht niet altijd waar je denkt ...
0 x
Het is moeilijk om afzonderlijke !!!
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79121
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 22/06/09, 17:44

Ja, ja, maar de ECHTE GROTE winnaars zijn de staten waar olie wordt verkocht! Zij zijn degenen die het meest doen ... zonder het risico van investeringen te hebben genomen en zonder de gevolgen te ondervinden van een mogelijke aantasting van het milieu in verband met de winning van deze olie ... Kortom: pure marge voor hen ...

Zie dit diagram:

Beeld

https://www.econologie.com/taxation-fisc ... -3471.html

Anderzijds vertegenwoordigt TIC / TIPP slechts ongeveer 20% van de btw-inkomsten in de Franse begroting ...
0 x
C moa
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 704
Inschrijving: 08/08/08, 09:49
Plaats: Alger
x 9




par C moa » 22/06/09, 18:07

Christophe 1 +

Maar laten we duidelijk zijn, ik ben niet in de stemming voor de producerende landen om zichzelf te vullen nadat het product thuis is. De consumentenlanden, met name de Europese, zien door belastingen veel meer dan zij. Ik heb niet zozeer een gevoel van ziel dat de meeste van hen arme landen zijn en dat het ingezamelde geld wordt gebruikt (of in sommige gevallen zou moeten worden gebruikt) om het land te ontwikkelen en uit de ellende te geraken alle of een deel van hun bevolking.

Wat mij stoort is dat we nooit over hun verantwoordelijkheid praten. Het is zeker het bedrijf dat een proces moet voorstellen dat het mogelijk maakt om op een schone manier te produceren; maar het is aan de producerende staat om de regels op te leggen en te controleren of ze correct worden toegepast.
Het is vaak de overheid die het pand manueel onteigend, terwijl de bedrijven gewend zijn om deze situaties te beheersen en de onteigeningen te compenseren.

In het verre westen is het misschien moeilijk geweest om het milieu en de lokale bevolking te respecteren, maar vandaag weten we hoe het te doen is geen probleem (in elk geval zelden).
0 x
Het is moeilijk om afzonderlijke !!!

Ga terug naar "Fossiele energieën: olie, gas, steenkool en nucleaire elektriciteit (splijting en kernfusie)"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 277-gasten