20 kg CO2 geproduceerd voor 8.5 kg verbruikte diesel?!?!?!

Olie, gas, steenkool, nucleair (PWR, EPR, hete kernfusie, ITER), thermische energiecentrales op gas en steenkool, warmtekrachtkoppeling, tri-generatie. Peakoil, uitputting, economie, technologieën en geopolitieke strategieën. Prijzen, vervuiling, economische en sociale kosten ...
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4




par jean63 » 08/11/07, 14:55

Christophe schreef:
jean63 schreef:Christophe: een vergelijking tussen de verschillende brandstoffen, dat interesseert me ... dank je.


Welnu, op het pure verbrandingsniveau kun je het heel goed doen met de verbrandingsvergelijkingen: https://www.econologie.com/equation-de-c ... s-638.html

Zoek gewoon het "n" gemiddelde koolstofatoom voor LPG ...

Het voordeel van LPG is dat het, als het niet in auto's wordt gebruikt, wordt verbrand in fakkels van raffinaderijen !! Het is dus zeer gunstig om het op mondiaal CO2-niveau te gebruiken ... het is nog steeds nodig dat de raffinaderij gepland is om LPG te maken ... wat niet het geval is voor alle raffinaderijen ...


Het voordeel van LPG is dat het, als het niet in auto's wordt gebruikt, wordt verbrand in fakkels van raffinaderijen!! ... dat is wat ik vanaf het begin heb gezegd en ik werd met name door Lumberjack van de wijs gebracht over het onderwerp dat uitlegde dat diesel minder CO2 uitstoot, aan de uitlaat OK, maar niet ALGEMEEN; goud voor de planeet wat telt is het wereldwijde zoals voor ALLE PRODUCTEN vandaar het zeer goede idee om de CO2-index aan te geven en dienovereenkomstig te BELASTEN, wat de Pink Lady-appels uit Australië zal beperken...enz. hoewel vervoerd per containerschip, de "CO2-kosten" gerelateerd aan de appel moeten laag zijn. Het is klein + belangrijk voor de tomaten die per vrachtwagen uit Zuid-Spanje komen.

Voor LPG en zolang er olie is, zal ik me niet schuldig voelen omdat ik meer CO2 uitstoot dan diesels (want het moet het tegenovergestelde zijn) en toch als ik de berichten over dit onderwerp vind!!!!!!....en zelfs minder omdat er geen deeltjesemissie is. Wat gebeurt er met onze vriend Lumberjack, verdwaald in het bos? Ik wil graag de vergelijkende berekeningen hervatten met alle gegevens. Ik moet dit ergens in een motor hebben, ik zal iets moeten zoeken om op te ruimen.
0 x
Pas toen hij de laatste boom, de laatste rivier vervuild is neergehaald, de laatste vis gevangen die man zal beseffen dat geld niet eetbaar is (Indische MOHAWK).
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79322
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11043




par Christophe » 08/11/07, 15:52

Nou weet je...Bucheron is flexibel als een tweehonderdjarige eik...

Goed nieuws: binnenkort is hij terug : Mrgreen:
0 x
Avatar de l'utilisateur
voormalig Oceano
Modérateur
Modérateur
berichten: 1571
Inschrijving: 04/06/05, 23:10
Plaats: Lotharingen - Frankrijk
x 1




par voormalig Oceano » 08/11/07, 23:09

Rijden op LPG betekent in feite raffinageafval recupereren. Echter, afvalverwerking = zuinig, nietwaar?
0 x
[MODO Mode = ON]
Zieuter maar denk niet dat minder ...
Peugeot Ion (VE), KIA Optime PHEV, VAE, nog geen elektrische motor...
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4




par jean63 » 08/11/07, 23:24

voormalige oceanische schreef:Rijden op LPG betekent in feite raffinageafval recupereren. Echter, afvalverwerking = zuinig, nietwaar?

dat past bij mij, maar ik wacht op een andere oplossing voor mijn volgende rijtuig; als ik zoveel ruimte en comfort wil hebben als in een R25, zal ik geen auto van dit formaat vinden die profiteert van de bonus die het mogelijk maakt om de meerkosten van het installeren van LPG te compenseren, omdat de uitstoot van CO2 niet hoger zijn dan 120 g/km (denk ik), wat de toegang tot LPG alleen beperkt voor kleine Peugeot 107-stijl (als je de maat ziet ...... het lijkt op auto's zonder rijbewijs, in de kofferbak doe je een schoenendoos aan en een fles wijn...voor onderweg!!) en voor autonomie kom je niet ver met een tank ter grootte van het reservewiel!!!Ik zou zeggen max. 300 km.
Ik denk dat ze erin geslaagd zijn om de middelgrote en grote LPG-sedans uit te bannen. Ik vrees dat al dit vrij dichte netwerk van LPG-pompen op met name de snelwegen binnen korte tijd geen nut meer zal hebben (ik zal de vraag stellen op het Shell-station waar ik gebruik om de LPG-omzet van een dag te achterhalen ).

Bovendien zie ik al een tijdje NOOIT een voertuig bij de LPG-pompen, dat moet een teken zijn. Voormalige LPG-gebruikers zijn overgestapt op diesel Hdi / Cdi: meer autonomie en minder beperkingen bij het tanken (zelfbedieningsstation met creditcard 's nachts, wat niet het geval is voor LPG).

...Rit schoner => http://www.antargaz.fr/part_carburant_gpl.html

Er zijn meer dan 1800 LPG-stations in Frankrijk => http://stations.gpl.online.fr/appli/index.php

Er zijn zelfs nieuwe stations geopend in 2007 => http://stations.gpl.online.fr/appli/ind ... pe=Nouveau

..en top graphics (ik denk niet dat zo'n site voor benzine of diesel bestaat => http://stations.gpl.online.fr/appli/ind ... ndicateurs

Ok, ik ben echt off-topic, ik moet een nieuw GPL-topic openen om het debat nieuw leven in te blazen..... :onheil:
0 x
Pas toen hij de laatste boom, de laatste rivier vervuild is neergehaald, de laatste vis gevangen die man zal beseffen dat geld niet eetbaar is (Indische MOHAWK).

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Fossiele energieën: olie, gas, steenkool en nucleaire elektriciteit (splijting en kernfusie)"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 191-gasten