1 kwh, wat is het?

Olie, gas, steenkool, nucleair (PWR, EPR, hete kernfusie, ITER), thermische energiecentrales op gas en steenkool, warmtekrachtkoppeling, tri-generatie. Peakoil, uitputting, economie, technologieën en geopolitieke strategieën. Prijzen, vervuiling, economische en sociale kosten ...
Avatar de l'utilisateur
swift2540
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 383
Inschrijving: 04/08/08, 00:48
Plaats: Leenheer
x 1




par swift2540 » 14/01/10, 23:41

We hebben het over macht, niet over moraal of ethiek...
Ik neem de tijd om je link te bekijken, ik ben geïnteresseerd
0 x
Soms is het beter om te stoppen, reflecteren, en de juiste vragen stellen ...
jmarc3
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 30
Inschrijving: 14/01/10, 10:15
Plaats: essonne




par jmarc3 » 14/01/10, 23:46

swift2540 schreef:Toch is de demonstratie mij duidelijk.
Zelfs met een belachelijke opbrengst van 5%, die klaar is om 1200L van water te monteren op 300m hoogte voor 2 € :?

QED : Cheesy:


Het is nog geen 2 euro, in Frankrijk kost de kwh afhankelijk van de abonnementen en de uren tussen de 7 en 11 eurocent!
0 x
de urgentie van de onmiddellijke doet ons de urgentie van het essentiële vergeten
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79112
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 14/01/10, 23:54

swift2540 schreef:Toch is de demonstratie mij duidelijk.
Zelfs met een belachelijke opbrengst van 5%, die klaar is om 1200L van water te monteren op 300m hoogte voor 2 € :?

QED : Cheesy:


Eh, uw vraag is een grap... omdat er momenteel "nog steeds" mensen zijn die 2-12 uur per dag voor minder dan € 15 werken... dat zou genoeg kunnen zijn om 1200 L 300 m te tillen, nee?
:?
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79112
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 14/01/10, 23:56

jmarc3 schreef:Het is nog geen 2 euro, in Frankrijk kost de kwh afhankelijk van de abonnementen en de uren tussen de 7 en 11 eurocent!


Negatief omdat je voor het abonnement betaalt.
Uiteindelijk is het voor particulieren gemiddeld 11 cent voor een dubbel tarief en 12 cent voor een enkel tarief...

Aan de andere kant kan de Powernext-prijs bij GROTE hoeveelheden dalen tot 0.8 cent/kWh!!!

Het bewijs in foto's (genomen van https://www.econologie.com/forums/auriez-vou ... t9004.html )

Christophe schreef:
Remundo schreef:Ze verdelen hun elektriciteitsrekening jaarlijks door de verbruikte kWh, als we zien zijn 10 ct / kWh. Het kan zelfs zijn dat sommige naderen 1 € / kWh, 100 € ct / kWh.


:schok: Uw reactie kan gelijk hebben, maar is waarschijnlijk zeldzaam en is alleen geldig voor een zeer lage werkelijke verbruik, bijvoorbeeld naar een tweede huis en rekening houdend met het abonnement.

Gemiddeld is de "echte" prijs (dwz ALL inclusief) voor het individu 12 cent / kWh in Frankrijk.

Voor AC kan Industrial veel lager vallen, bijvoorbeeld datum van dit jaar daalde 0.8 in cent / kWh (ja u, maar zonder abonnement te lezen en dit is zeer vluchtig) (Zie offerte Powernext http://www.lesechos.fr/powernext/index.php )

Beeld


ps: om even een orde van grootte te geven: op "dezelfde schaal" bedraagt ​​de terugkoopprijs van PV-energie 580 €/MWh, meer dan 10 keer de huidige "spotbasis" van 55 €/MWh.. .
0 x
Avatar de l'utilisateur
swift2540
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 383
Inschrijving: 04/08/08, 00:48
Plaats: Leenheer
x 1




par swift2540 » 15/01/10, 00:12

Christophe schreef:Eh, uw vraag is een grap... omdat er momenteel "nog steeds" mensen zijn die 2-12 uur per dag voor minder dan € 15 werken... dat zou genoeg kunnen zijn om 1200 L 300 m te tillen, nee?
:?

Arf, hebben jullie allemaal besloten c..s te spelen of zo?
De basisdemonstratie (1e post) is om aan idioten zoals ik (nu iets minder) uit te leggen dat 1 kWh ~ 2 dagen werk goedkoop kan vervangen. Dat is alles. En ik begreep het.
0 x
Soms is het beter om te stoppen, reflecteren, en de juiste vragen stellen ...
bernardd
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2278
Inschrijving: 12/12/09, 10:10
x 1




par bernardd » 15/01/10, 00:38

swift2540 schreef:De basisdemonstratie (1e post) is om aan idioten zoals ik (nu iets minder) uit te leggen dat 1 kWh ~ 2 dagen werk goedkoop kan vervangen. Dat is alles. En ik begreep het.


De logische conclusie is dat ieder land dat de olie uit zijn ondergrond verkoopt onder de prijs van een gemiddeld dagloon per KWh, wordt opgelicht door de oliemaatschappij...

En juist omdat Chavez dit bijvoorbeeld heeft begrepen, wordt hij sterk bedreigd.
0 x
Tot ziens!
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79112
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 15/01/10, 01:41

Zou u de gerapporteerde olie willen verkopen tegen de prijs van gelijkwaardige menselijke energie? Een beetje een radicaal voorstel, nietwaar?

Dit sluit aan bij Jancovici’s idee van ‘virtuele olieslaven’ in ‘Vol alsjeblieft"...Ik denk dat we allemaal ongeveer 30 + minstens 50 pk hebben... onder de motorkap natuurlijk!
0 x
bernardd
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2278
Inschrijving: 12/12/09, 10:10
x 1




par bernardd » 15/01/10, 09:43

Christophe schreef:Zou u de gerapporteerde olie willen verkopen tegen de prijs van gelijkwaardige menselijke energie? Een beetje een radicaal voorstel, nietwaar?


Dit is het principe van het vaststellen van prijzen in relatie tot mogelijke vervangingen. En dat is wat er vandaag de dag gebeurt met zonne-installaties met subsidies, toch?

Maar het echte probleem is dat in sommige landen het gemiddelde salaris zo laag is dat zelfs de olieprijs op het niveau ligt van het gemiddelde salaris...
0 x
Tot ziens!

Ga terug naar "Fossiele energieën: olie, gas, steenkool en nucleaire elektriciteit (splijting en kernfusie)"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 250-gasten