Wie zou al een VFD-omvormer hebben gebruikt om driefasen van 220V te simuleren?

Hi-tech elektronische en computerapparatuur en internet. Beter gebruik van elektriciteit, te helpen met het werk en de specificaties, apparatuur selectie. Presentaties armaturen en plannen. Golven en elektromagnetische vervuiling.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Re: Wie zou al een VFD-omvormer hebben gebruikt om driefasen van 220V te simuleren?




par Christophe » 06/09/22, 12:22

Anders betaalde ik deze VFD 120€:



Ik herinner me dat ongeveer tien jaar geleden, toen ik de snelheid van mijn zonnepomp wilde verminderen, het 1000 tot 1500 € was voor VFD's!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6524
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1641

Re: Wie zou al een VFD-omvormer hebben gebruikt om driefasen van 220V te simuleren?




par Macro » 06/09/22, 12:54

Remundo schreef:jij bent ossen : Mrgreen:


Ik zal het kort maken....Kijk naar de opening van het kanaal van de kast, ontworpen door ingenieurs na 3 dagen gebruik...

IMG_20160725_143625.jpg

IMG_20160725_143544.jpg
1 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6524
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1641

Re: Wie zou al een VFD-omvormer hebben gebruikt om driefasen van 220V te simuleren?




par Macro » 06/09/22, 12:56

Christophe schreef:Anders betaalde ik deze VFD 120€:



Ik herinner me dat ongeveer tien jaar geleden, toen ik de snelheid van mijn zonnepomp wilde verminderen, het 1000 tot 1500 € was voor VFD's!


Maar 10 jaar geleden... Misschien werkten ze : Mrgreen: : Mrgreen: : Mrgreen:
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6524
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1641

Re: Wie zou al een VFD-omvormer hebben gebruikt om driefasen van 220V te simuleren?




par Macro » 06/09/22, 13:10

Christophe schreef:Dat wisten we al! : Lol:

Heb je zijn trailer gezien? : Lol: : Lol: : Lol: : Lol:


Mijn aanhanger heeft gisteren 250 km gereden... Het heeft goed werk geleverd voor een vriend die hem een ​​2e ronde huurauto heeft bespaard en € 200 per uur aanwezigheid van een deurwaarder...

Vorige week werd het gebruikt om 30 ton kalksteen te verplaatsen in 20 reizen....

Kortom... Het is geen showroommodel maar hij doet zijn werk... Met de caddy voorop bij 136 km h op de snelweg 8l/100 zonder achterbak, op de terugweg (met bakbak) 9l3.. Beneden de 80km/u blijf ik substantieel op het verbruik van de caddy...
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2223
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 510

Re: Wie zou al een VFD hebben gebruikt om driefasen van 220V te simuleren?




par phil59 » 06/09/22, 14:24

Christophe schreef:Prijzen!!

Me me me (eindelijk in een paar uur zal ik het hebben gebruikt lol)!

Euh is dit een grap? :schok:

Of toevallig... Ik heb er gisteren een ontvangen: zelfbouw-en-doe-het-zelf/renovatie-en-aerodynamische-verbetering-van-een-gesloten-aanhanger-bpw-t17276-290.html#p508814



Nou, ik kijk dit al een tijdje...

Nou, dat zou voor constant gebruik zijn, laten we zeggen, 24/24, grofweg. Het is niet voor de auto, ik laad op in 2 kW, en kan op een dag oplopen tot 3.5, maar de behoeften zijn beperkt, en binnenkort is er een snelle terminal op 5 km van het huis, betalend, dus niet al te veel zorgen voor de af en toe beschikkingen die ik had kunnen hebben ...

Dus een beetje onwil voor betrouwbaarheid en overconsumptie, dat is wat me het meest bang maakt.

Ik vroeg, om te sorteren, het is iets minder dan 400 € in het ergste geval, geen consuel nodig, maar mijn huisinstallatie is niet gepland.
Ik zou eerst de goede kabels in huis moeten strijken, van de "meter" naar mijn tafel.

Geen zorgen daarover, het is een kamer die nog niet is opgeknapt, de gipsplaten en isolatie moeten nog gedaan worden, maar er is een schoorsteen "op de weg", die vandaag niet wordt gebruikt, en dat stoort me om langs te lopen
Omdat de doos in de muur van het huis is geïntegreerd, heb ik ongeveer 10 m kabel max, om bij het hoofdschakelbord te komen.

Nou ja, daarna zou er +- het balanceren van de fasen zijn, nog steeds mogelijk, + of -....
Waar het ingewikkeld wordt, is voor de zonnepanelen... Ik heb een "ondergrondse" kabel van meer dan 50 m, die zelf weer wordt aangesloten op een secundair paneel op 20 m van de eerste...

Omdat het micro-omvormers zijn, is niets eenvoudiger te sorteren, per trio...

Na het zien van het abonnement ga ik voor 3X6 kVA.... momenteel zit ik in 6, en het is soms ingewikkeld, met inductiekookplaten, enz.... Ik dacht dat ik naar 12 ging, in mono, geschiedenis te worden rustig, maar bij het sorteren moet je min of meer in balans blijven....
0 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Re: Wie zou al een VFD-omvormer hebben gebruikt om driefasen van 220V te simuleren?




par Christophe » 06/09/22, 14:44

Volgens mijn eerste tests werkt het niet als de 3 fasen niet op dezelfde motor zitten (of weerstand volgens de handleiding) ... dus je kunt vergeten of je een volledig driefasennetwerk wilt simuleren (het was mijn idee ook voor de toekomst als deze test afdoende was geweest...).

Maar er zijn ongeveer dertig parameters, ik zal meer kijken (ik begrijp de titel van een goede tien niet!)
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Re: Wie zou al een VFD-omvormer hebben gebruikt om driefasen van 220V te simuleren?




par Christophe » 06/09/22, 14:44

Macro schreef:
Remundo schreef:jij bent ossen : Mrgreen:


Ik zal het kort maken....Kijk naar de opening van het kanaal van de kast, ontworpen door ingenieurs na 3 dagen gebruik...


Ik zie geen (grote) problemen! : Mrgreen: : Mrgreen: : Mrgreen:
1 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Re: Wie zou al een VFD-omvormer hebben gebruikt om driefasen van 220V te simuleren?




par Christophe » 06/09/22, 14:46

Macro schreef:
Christophe schreef:Dat wisten we al! : Lol:

Heb je zijn trailer gezien? : Lol: : Lol: : Lol: : Lol:


Mijn aanhanger heeft gisteren 250 km gereden... Het heeft goed werk geleverd voor een vriend die hem een ​​2e ronde huurauto heeft bespaard en € 200 per uur aanwezigheid van een deurwaarder...

Vorige week werd het gebruikt om 30 ton kalksteen te verplaatsen in 20 reizen....


Hé, ik plaag je! Ik weet dat het functioneel is... maar het is erg aerodynamisch lelijk!

1.5 ton lading dus je moest met de auto in de buurt van 3.5 ton komen?

Dus je moet het elke 2 jaar CT hebben?
0 x
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9836
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2673

Re: Wie zou al een VFD hebben gebruikt om driefasen van 220V te simuleren?




par sicetaitsimple » 06/09/22, 14:48

phil59 schreef:Nou, dat zou voor constant gebruik zijn, laten we zeggen, 24/24, grofweg.


Het is indiscreet om je te vragen waar het over gaat?
Want als het voor constant gebruik is, denk ik niet dat materialen zoals die worden gepresenteerd het meest worden aanbevolen. Het lijkt mij eerder bedoeld voor incidenteel gebruik in de stijl van driefasige bewerkingsmachines.
0 x
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2223
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 510

Re: Wie zou al een VFD-omvormer hebben gebruikt om driefasen van 220V te simuleren?




par phil59 » 06/09/22, 15:05

Zo heel erg!

Naon gaat nog een warmtepomp plaatsen, die aan het sorteren is.

En in feite, toen ik gisteren het onderwerp Christophe zag, denk ik dat ik onbewust de connectie heb gemaakt, en dus heb ik gepost.

Ja, ik weet dat het niet geweldig is, maar pas op bij het sorteren ....

Het boeit me genoeg....
0 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Elektriciteit, elektronica en IT Hi-Tech, Internet, Dood, verlichting, materialen en nieuwe"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 242-gasten