Linky meter: Operating en handleiding?

Hi-tech elektronische en computerapparatuur en internet. Beter gebruik van elektriciteit, te helpen met het werk en de specificaties, apparatuur selectie. Presentaties armaturen en plannen. Golven en elektromagnetische vervuiling.
Peter
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 587
Inschrijving: 15/09/05, 02:20
x 312

Re: Teller Linky: Operating en handleiding?




par Peter » 17/12/18, 23:43

Eenvoudige logische deductie.
Het zou naïef zijn te geloven dat encravaten in de verdediging de berg geld zullen opgeven die de voortdurende profilering van 35 miljoen huizen vertegenwoordigt om redenen van ethiek en respect voor gebruikers.
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13698
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1516
Neem contact op met:

Re: Teller Linky: Operating en handleiding?




par izentrop » 18/12/18, 09:28

De dagelijkse consumptiegegevens bevatten geen informatie over het type gebruikt elektrisch apparaat, we kunnen alleen aannames maken, dus ik leid een soort complottheorie af : Wink:
0 x
Peter
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 587
Inschrijving: 15/09/05, 02:20
x 312

Re: Teller Linky: Operating en handleiding?




par Peter » 18/12/18, 17:23

We kunnen nog steeds een heleboel dingen afleiden door de belastingscurve te observeren:
-Tijd van aanwezigheid thuis
- schatting van het verbruik van warm water (als een elektrische ballon)
-Voedingsmodus (een hoogtepunt van conso 2-3kw tijdens de maaltijd is het merkbaar)
-Frequentie van maaltijden (als elektrische kookmodus)

En zeker veel andere dingen waar ik niet aan dacht.
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12307
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2968

Re: Teller Linky: Operating en handleiding?




par Ahmed » 18/12/18, 17:56

Pétrus, Je schrijft:
En zeker veel andere dingen waar ik niet aan dacht.

Wilt u bijvoorbeeld de batterij van uw VE opladen? : Mrgreen: Een speciale belasting op dit soort gebruik is geen gezichtsvermogen van de geest: het was voorzien om een ​​tweede gasmeter aan te passen die speciaal was bedoeld voor het bijvullen van de tank (via een compressor) in een configuratie die vertrek, zag nooit het licht van de dag. Maar in het geval van elektriciteit is er geen tweede meter nodig: een eenvoudige detectie is genoeg ...
2 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9803
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2658

Re: Teller Linky: Operating en handleiding?




par sicetaitsimple » 18/12/18, 19:36

Ahmed schreef:Wilt u bijvoorbeeld de batterij van uw VE opladen? : Mrgreen: Een speciale belasting van dit soort gebruik is geen mening van de geest: .......... Maar in het geval van elektriciteit is er geen behoefte aan een tweede meter : een eenvoudige detectie is genoeg ...


Ja, eindelijk is het zoeken in het bestand met grijze kaarten nog eenvoudiger ...

Toegegeven, de verbeeldingskracht van de belastinginners is onbeperkt, maar ik denk niet (ik zou het mis kunnen hebben) dat elektriciteit onderworpen is aan gedifferentieerde belasting op basis van het gebruik dat ervan wordt gemaakt. En we zagen op een parallelle draad dat zelfs met een zeer aanzienlijke vloot elektrische voertuigen, het nationale verbruik "slechts" met 12/15% zou toenemen, dus niet veel omdat het minstens 20 jaar zou duren om daar te komen.


Kortom, die belastingen op elektriciteit stijgen, het is mogelijk dat ze toenemen afhankelijk van het gebruik dat ik weinig geloof.
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12307
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2968

Re: Teller Linky: Operating en handleiding?




par Ahmed » 18/12/18, 19:45

Ja, eindelijk is het zoeken in het bestand met grijze kaarten nog eenvoudiger ...

Natuurlijk, maar omdat belastingheffing een functie van de hoeveelheid energie is, is het onvoldoende ...
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13698
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1516
Neem contact op met:

Re: Teller Linky: Operating en handleiding?




par izentrop » 18/12/18, 23:53

Trouwens, de link van de video is een CPl G1, oud model geïnstalleerd in 2015. CanardPC verrichtte de autopsie van CPl-G3 in 2016 https://www.cpchardware.com/linky-fanta ... realites/2 Ik heb de link al in de pagina's van dit onderwerp gegeven
Beeld

deze pagina https://www.cpchardware.com/linky-fanta ... ealites/5/ geeft je reden, Petrus maar de Cnil heeft het minder interessant gemaakt om te exploiteren
Technisch gezien staat Linky de overdracht van informatie permanent toe, maar de CNIL besloot om de minimumduur tussen elke meting te beperken tot 10 minuten.


Enedis belooft dat onze gegevens privé blijven en we kunnen hun registratie niet autoriseren
Deze gegevens zijn voor niemand zichtbaar, tenzij uitdrukkelijk door u geautoriseerd. De autorisatie zal hun besparingen in het informatiesysteem van Enedis activeren om een ​​geschiedenis te vormen voorbij 5 maanden.

Minder details
Alleen u kunt uw verbruikscurve interpreteren omdat alleen u uw elektrische apparatuur en uw gebruik kent.

Als deze gegevens u echter niet interesseren, kunt u ons nu vragen de verbruikscurve niet te registreren.

Enedis stopt met opnemen wanneer uw meter communiceert.

Om de registratie van mijn verbruikscurve te weigeren, geef ik hieronder het nummer van mijn afleverpunt door https://espace-client-particuliers.ened ... teur-linky
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042

Re: Teller Linky: Operating en handleiding?




par Christophe » 02/01/19, 13:43

Nog een artikel over Linky:

0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042

Re: Teller Linky: Operating en handleiding?




par Christophe » 05/08/19, 13:55

https://www.francetvinfo.fr/sante/envir ... 58663.html

Intrekking van Linky-meters: "een zeer duidelijke overwinning op wetenschappelijk en juridisch vlak"

De advocaat van de 121-eiser beschrijft de symptomen van zijn cliënten, die dinsdag een juridische strijd tegen Enedis wonnen.

Het Hooggerechtshof van Tours eiste dinsdag 13 juli de intrekking van 30 Linky-meters die om medische redenen in privéwoningen waren geïnstalleerd. Meer dan 120 eisers in de regio Centre hadden Enedis voor de rechter gedaagd, 108 werden ontslagen en 13 waren daarom succesvol. Het is "een zeer duidelijke overwinning op wetenschappelijk en juridisch vlak", verwelkomd op franceinfo Arnaud Durand, advocaat van de 121 aanklagers. 'Het wordt tijd dat Enedis van houding verandert,' voegde hij eraan toe.

(...)
1 x
moinsdewatt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5111
Inschrijving: 28/09/09, 17:35
Plaats: Isére
x 554

Re: Teller Linky: Operating en handleiding?




par moinsdewatt » 16/01/21, 23:11

Linky: Enedis installeert de 30 miljoenste meter

AFP gepubliceerd op 15 januari 2021

Enedis bereidt zich voor om zaterdag de 30 miljoenste Linky te installeren en zal de inzet van slimme meters zoals gepland aan het einde van het jaar hebben afgerond, zei Marianne Laigneau, president van de distributienetbeheerder, vrijdag.

"Vandaag zitten we op 80%, 4 van de 5 huishoudens hebben Linky, dat is 30 miljoen meter geïnstalleerd en we zullen eind 2021, wat altijd aangekondigd is als het einde van het programma, op 35 miljoen meter zijn" , zei ze in een interview met AFP.

"Dit, ondanks de vertragingen die we mogelijk hebben gehad als gevolg van de Covid en vooral de opsluiting. We hebben kunnen mobiliseren om hen in te halen", vervolgde ze, en benadrukte ook het respect voor het budget van ongeveer 4 miljard euro. 'euro aan investeringen.

Eind 2021 markeert het einde van de massale inzet. Tegen die datum zal bijna 90% van de Franse huishoudens dan zijn uitgerust en zullen de installaties dan on-the-fly worden voortgezet.

Volgens Enedis wordt de meter nu beter waargenomen - terwijl deze bezorgdheid heeft geuit over privacy of blootstelling aan elektromagnetische velden, wat soms heeft geleid tot rechtszaken.

De gezondheidscrisis heeft de aantrekkingskracht voor de anijsgroene meter versterkt, aldus mevrouw Laigneau: "de Fransen zagen dat we niet naar hun huizen gingen om hun meters af te lezen, ze in bedrijf te stellen, het vermogen te verhogen, zelfs probleemoplossen ... "

Linky maakt inderdaad interventies op afstand mogelijk, tegen lagere kosten, en zou ook energiebesparingen moeten aanmoedigen met een betere kennis van het individuele verbruik.

Enedis wordt gefinancierd door het tarief voor het gebruik van openbare elektriciteitsnetwerken (Turpe) dat door consumenten wordt betaald via hun elektriciteitsrekening.

De toezichthouder kondigde onlangs een waarschijnlijke volgende verhoging van dit tarief aan met "gemiddelde tariefstijgingen van 1,57% per jaar voor RTE en 1,39% per jaar voor Enedis, d.w.z. een stijging van ongeveer 15 euro op de jaarrekening van een persoon in 2024 ".

Dit is een "zeer gematigde" stijging, schat Marianne Laigneau. Toekomstige investeringen moeten een 'ecologische transitie' mogelijk maken - met de opkomst van hernieuwbare energiebronnen en elektrische voertuigen - 'maar we zijn ons er ook van bewust dat de prijs van elektriciteit een gevoelig onderwerp is', benadrukte ze.



https://www.connaissancedesenergies.org ... eur-210115
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Elektriciteit, elektronica en IT Hi-Tech, Internet, Dood, verlichting, materialen en nieuwe"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 159-gasten