Ecoenergie-france.fr box review

Hi-tech elektronische en computerapparatuur en internet. Beter gebruik van elektriciteit, te helpen met het werk en de specificaties, apparatuur selectie. Presentaties armaturen en plannen. Golven en elektromagnetische vervuiling.
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9774
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2638

Re: Berichtendoos ecoenergie-france.fr




par sicetaitsimple » 12/09/22, 16:49

Het is onzin... Er is geen reactieve energiefactuur voor particulieren, je kunt alle smoorspoelen en capaciteiten installeren die je wilt, het verandert niets.
Voor grootverbruikers, al dan niet industrieel, ligt dat anders.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974

Re: Berichtendoos ecoenergie-france.fr




par Christophe » 12/09/22, 17:09

sicetaitsimple schreef:Het is onzin... Er is geen reactieve energiefactuur voor particulieren, je kunt alle smoorspoelen en capaciteiten installeren die je wilt, het verandert niets.
Voor grootverbruikers, al dan niet industrieel, ligt dat anders.


Dit zou kunnen veranderen met de Linky...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6459
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1610

Re: Berichtendoos ecoenergie-france.fr




par Macro » 12/09/22, 17:12

Bof... Tot mijn taff telt onze meter de reactieve energie die onze leverancier (niet edf) ons niet oplaadt... onze batterij van appartementen is al 20 jaar losgekoppeld : Cheesy: : Cheesy: : Cheesy:
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6459
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1610

Re: Berichtendoos ecoenergie-france.fr




par Macro » 12/09/22, 17:15

: Cheesy: Je zult het leuk vinden Christopher:

Definitie van blindvermogen

Blindvermogen komt overeen met het "niet-nuttige", "onzichtbare" vermogen van elektriciteit, in die zin dat het geen thermische arbeid produceert. Het wordt niet omgezet in bruikbare energie. Het wordt niet direct omgezet in warmte, beweging of licht. In elektrische installaties wordt immers maar een deel van de energie teruggewonnen. De andere, verloren, is het gevolg van de magnetische velden die worden veroorzaakt door bepaalde elektrische systemen, voornamelijk die met een wikkeling. Deze systemen komen overeen met roterende motoren, koude apparaten, computercomponenten.

Dit blindvermogen wordt getransporteerd door het elektriciteitsnet, wat dus een hogere stroomvraag en een overdimensionering van de installaties genereert.

Naar analogie komt het reactieve vermogen overeen met het schuim dat zich boven het bier bevindt. Om terug te gaan naar de 3 vermogens: – het actieve vermogen is het bier, – het reactieve vermogen: het schuim en samen vormen ze – het schijnbare vermogen. Het actieve vermogen (het bier) wordt efficiënt gebruikt, terwijl het reactieve vermogen (het schuim) het te dragen vermogen verhoogt naarmate het schuim de hoeveelheid in het glas verhoogt.
1 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974

Re: Berichtendoos ecoenergie-france.fr




par Christophe » 12/09/22, 17:18

Macro schreef::cheesy: Je zult het leuk vinden Christophe:

(...)

Naar analogie komt het reactieve vermogen overeen met het schuim dat zich boven het bier bevindt. Om terug te gaan naar de 3 vermogens: – het actieve vermogen is het bier, – het reactieve vermogen: het schuim en samen vormen ze – het schijnbare vermogen. Het actieve vermogen (het bier) wordt efficiënt gebruikt, terwijl het reactieve vermogen (het schuim) het te dragen vermogen verhoogt naarmate het schuim de hoeveelheid in het glas verhoogt.


Verdomme ben gegrild!!! : Mrgreen: : Mrgreen: : Mrgreen:

Ik ben het niet eens met deze analogie: als je lang genoeg wacht tot het schuim in het bier terechtkomt (maar toch wat volume verliest...)
1 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6459
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1610

Re: Berichtendoos ecoenergie-france.fr




par Macro » 12/09/22, 17:33

of vlekkenschuim
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2212
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 504

Re: Berichtendoos ecoenergie-france.fr




par phil59 » 12/09/22, 17:49

Het biervoorbeeld is heel duidelijk!!!!! : Lol:

Maar voor mij, zoals ik uit oude herinneringen zei, moet cos phi groter zijn dan 0.8.

Als uw co phi lager is dan dat, moet "EDF" meer energie leveren, veel meer dan waarvoor u in rekening wordt gebracht.

En als je hem thuis laat zakken, zou "EDF" oneindig veel vermogen moeten bieden ....

Dat is mijn mening.

Maar daarvoor vraag ik me zelfs af of het geen wikkelingen zijn die we moeten plaatsen ....
0 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9774
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2638

Re: Berichtendoos ecoenergie-france.fr




par sicetaitsimple » 12/09/22, 18:00

phil59 schreef:Maar voor mij, zoals ik uit oude herinneringen zei, moet cos phi groter zijn dan 0.8.

Mijn elektrotechnische herinneringen zijn ook oud, maar ik denk dat die van jou een beetje in de war zijn! : Lol:
0 x
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2212
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 504

Re: Berichtendoos ecoenergie-france.fr




par phil59 » 12/09/22, 18:05

sicetaitsimple schreef:
phil59 schreef:Maar voor mij, zoals ik uit oude herinneringen zei, moet cos phi groter zijn dan 0.8.

Mijn elektrotechnische herinneringen zijn ook oud, maar ik denk dat die van jou een beetje in de war zijn! : Lol:


Hoe zijn mijn herinneringen vervaagd? (shit, ik weet het!) : Lol:
Zoals ik al zei, het is baccalaureaat, dus definitief of eerste, ik weet het niet meer, vanaf 1979 ... stipt om 10 uur! : Lol:
0 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974

Re: Berichtendoos ecoenergie-france.fr




par Christophe » 12/09/22, 18:22

sicetaitsimple schreef:
phil59 schreef:Maar voor mij, zoals ik uit oude herinneringen zei, moet cos phi groter zijn dan 0.8.

Mijn elektrotechnische herinneringen zijn ook oud, maar ik denk dat die van jou een beetje in de war zijn! : Lol:


Behalve dat hij geen herinneringen is... dit zijn speculaties!! : Cry: : Cry:
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Elektriciteit, elektronica en IT Hi-Tech, Internet, Dood, verlichting, materialen en nieuwe"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 121-gasten