Restspanning in de stopcontacten, UIT-schakelaar

Hi-tech elektronische en computerapparatuur en internet. Beter gebruik van elektriciteit, te helpen met het werk en de specificaties, apparatuur selectie. Presentaties armaturen en plannen. Golven en elektromagnetische vervuiling.
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3




par Alain G » 16/06/09, 14:18

Christophe

Er is ook het capaciteitseffect tussen de draden dat enige spanning kan introduceren, wat waarschijnlijk de reden is waarom het doorgaat.

Opnieuw bewerken: als je de sondes op de draden houdt en de draden kortsluit, zal de spanning langzaam stijgen, wat het capaciteitseffect bevestigt, aan de andere kant als het snel stijgt, is het inductie.

Op 600 volt driefasig (Canada) kunt u bij verlies van een fase tot 40 volt aflezen op de elektronische voltmeter.

U zult merken dat de manteldikte voor een 240 volt draad (Canada) en een 600 volt draad (Canada) evenredig is met de spanning.
:D
Dernière édition par Alain G de 16 / 06 / 09, 17: 46, 2 keer bewerkt.
0 x
verwarren
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 416
Inschrijving: 11/06/07, 13:04
x 63




par verwarren » 16/06/09, 14:55

Ik denk dat Delnoram en Alain g gelijk hebben!

Ik heb een oude installatie met veel aansluitdozen!
Het is frustrerend om uit te schakelen en te weten dat er nog sap is!

Het irriteert me!!!!, maar hey!! Beeld
0 x
paul_f5hpq
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 10
Inschrijving: 11/04/20, 18:38
x 4

Re: Restspanning in de stopcontacten, schakelaar UIT




par paul_f5hpq » 17/04/20, 22:30

Hallo,
is het probleem anno 2020 nog steeds relevant?
Containment zorgt ervoor dat er tijd kan worden besteed aan dergelijke "details"...
Ik bevestig dat het gebruik van een multimeter met hoge impedantie het niet mogelijk maakt de werkelijke spanningen op de klemmen te meten.
Of neem uit voorzorg een belasting // (bijvoorbeeld een 20W gloeilamp). Daar zal de meting consistenter zijn.

Aan de andere kant kan een "LED"-lamp, als deze aan de fasezijde is aangesloten (neutraal doorgesneden), vanwege de capacitieve en inductieve effectstromen heel erg zwak oplichten, hij kan een zwakke gloed produceren vanaf enkele tienden van een mA.

Ook kun je, net als mijn broer, geconfronteerd worden met LED-lampen op een kroonluchter: als er 8 lampen zijn, beginnen ze te branden. flikkeren, onregelmatig knipperen, enz... Bij 4 werkt het maar niet meer bij 8. Unown!
De lampen zijn van zo'n kwaliteit (de kabel ook;o(() dat de teruggevoerde stromen van de interne omvormers beginnen te kloppen. Een mooi voorbeeld van middelmatige apparatuur!
Hij kocht modellen van een ander merk: geen zorgen meer, dus hij maakte een mix en het werkt, waarom niet...
Er zijn studies over de kwaliteit van LED-lampen die boekdelen spreken over deze componenten.
lezen !!!
1 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Elektriciteit, elektronica en IT Hi-Tech, Internet, Dood, verlichting, materialen en nieuwe"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 133-gasten