Videobewaking via USB-webcam?

Hi-tech elektronische en computerapparatuur en internet. Beter gebruik van elektriciteit, te helpen met het werk en de specificaties, apparatuur selectie. Presentaties armaturen en plannen. Golven en elektromagnetische vervuiling.
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Videobewaking via USB-webcam?




par Moindreffor » 11/01/19, 14:52

hallo
Ik ben van plan een klein webcambewakingssysteem te installeren
hier heb ik een USB-webcam die ik op mijn pc wil aansluiten, maar hij kan er maar één tegelijk herkennen
het is voor het schoolproject van mijn zoon, dus we willen het graag zo eenvoudig mogelijk en zo goedkoop mogelijk doen, vandaar de 2 USB-webcams
dank u voor uw hulp
0 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79128
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10975

Re: videobewaking via USB-webcam




par Christophe » 12/01/19, 16:32

Ik weet niet wat het exacte doel van het project is, maar het is beter om netwerkcamera's (wifi of ethernet) te gebruiken in plaats van USB als je videobewaking wilt doen...
0 x
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: videobewaking via USB-webcam




par Moindreffor » 13/01/19, 12:49

Christophe schreef:Ik weet niet wat het exacte doel van het project is, maar het is beter om netwerkcamera's (wifi of ethernet) te gebruiken in plaats van USB als je videobewaking wilt doen...

we gingen met de USB-camera omdat we 2 webcams beschikbaar hadden, en eigenlijk werkt het niet, vandaar de vraag die hier wordt gesteld, het is een stom technoschoolproject, domotica staat op het programma, dus het idee was om naar de hond te kijken onze afwezigheid : Mrgreen: je moet een startidee vinden
dus als sommige mensen nog een USB-oplossing hebben, zijn we nog steeds geïnteresseerd, maar ons persoonlijke onderzoek had ons op wifi gericht, we zullen kijken met ethernet
merci
0 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79128
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10975

Re: Videobewaking via USB-webcam?




par Christophe » 13/01/19, 15:44

Als je deze 2 USB-webcams absoluut in een eco-educatieve pub wilt gebruiken, dan kun je proberen een USB naar Ethernet/wifi-converter te vinden (als deze in deze richting bestaat, want alles wat ik vond was in de andere zin)... maar het lijkt mij erg ingewikkeld en uiteindelijk zeker duurder dan het kopen van 2 netwerkcamera's...

Daarna kun je met Ardunio "alles" doen, maar je hebt tijd en motivatie nodig...
0 x
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: Videobewaking via USB-webcam?




par Moindreffor » 13/01/19, 19:57

Christophe schreef:Als je deze 2 USB-webcams absoluut in een eco-educatieve pub wilt gebruiken, dan kun je proberen een USB naar Ethernet/wifi-converter te vinden (als deze in deze richting bestaat, want alles wat ik vond was in de andere zin)... maar het lijkt mij erg ingewikkeld en uiteindelijk zeker duurder dan het kopen van 2 netwerkcamera's...

Daarna kun je met Ardunio "alles" doen, maar je hebt tijd en motivatie nodig...

we hebben een Arduino, maar we zijn een beginner, dus het is misschien een enigszins ingewikkeld pad om te volgen, we zijn beperkt in de tijd
wat raden jullie ethernet of wifi aan? voor de prijs denk ik dat het in hetzelfde vaarwater zal liggen, dus laten we het hebben over de haalbaarheid, het moet op het begripsniveau blijven van een leerling van groep 4
0 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79128
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10975

Re: Videobewaking via USB-webcam?




par Christophe » 14/01/19, 01:10

Een netwerkcamera heeft vaak beide eigenschappen en nee, er zit geen groot prijsverschil tussen de twee.

Je moet hem in ieder geval van stroom voorzien, dus je moet een draad sorteren en dus ommantelen, zodat je net zo goed een Ethernet-versie kunt nemen...

Bovendien heeft de wifi moeite om door meerdere muren heen te gaan, dus deze zal betrouwbaarder zijn en, in paranoïde modus, kan de wifi worden geblokkeerd.
Een bank maakt geen gebruik van een WiFi-camera : Cheesy:
0 x
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: Videobewaking via USB-webcam?




par Moindreffor » 14/01/19, 07:42

Christophe schreef:Een netwerkcamera heeft vaak beide eigenschappen en nee, er zit geen groot prijsverschil tussen de twee.

Je moet hem in ieder geval van stroom voorzien, dus je moet een draad sorteren en dus ommantelen, zodat je net zo goed een Ethernet-versie kunt nemen...

Bovendien heeft de wifi moeite om door meerdere muren heen te gaan, dus deze zal betrouwbaarder zijn en, in paranoïde modus, kan de wifi worden geblokkeerd.
Een bank maakt geen gebruik van een WiFi-camera : Cheesy:

ja, omdat het nodig is om de bekleding van stroom te voorzien is het verplicht dus ethernet zal waarschijnlijk onze keuze zijn, ik zal het desnoods een beetje laten zoeken ik kom bij je terug
merci
0 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13644
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1502
Neem contact op met:

Re: Videobewaking via USB-webcam?




par izentrop » 14/01/19, 09:06

Je kunt van een oude smartphone een bewakingscamera maken https://www.numerama.com/tech/131766-tr ... wi-fi.html
Beeld
0 x
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: Videobewaking via USB-webcam?




par Moindreffor » 14/01/19, 11:42

izentrop schreef:Je kunt van een oude smartphone een bewakingscamera maken https://www.numerama.com/tech/131766-tr ... wi-fi.html
Beeld

bedankt ik ga daar ook naar kijken
0 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Elektriciteit, elektronica en IT Hi-Tech, Internet, Dood, verlichting, materialen en nieuwe"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 122-gasten