magnetische vervuiling in video, deel 1

Hi-tech elektronische en computerapparatuur en internet. Beter gebruik van elektriciteit, te helpen met het werk en de specificaties, apparatuur selectie. Presentaties armaturen en plannen. Golven en elektromagnetische vervuiling.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79138
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10976

magnetische vervuiling in video, deel 1




par Christophe » 05/06/08, 21:58

Hier is de 1 deel van de video (klein, maar ik ben toch passsé 6 boven inclusief bevestigingsmateriaal :D) (elektro) magnetische metingen die hiermee worden bereikt magneetveldsensor

Op econology: https://www.econologie.com/ondes-magnet ... -3832.html
Youtube:

DailyMotion:




Tests voor 1 deel:

- Elektrische kabel (aan / uit)
- Halogeenlamp
- TL-lamp (4 modellen)
- Neon (modellen 2)
- Mobiele telefoon (en standby receptie)
- Magnetron

Voor 2 deel zou ik doen:
- TV / LCD
- Wifi
- Test versterkt op tl-lampen (lagere kwaliteit als Megaman, in vergelijking met lage prijzen)
- LED-lamp
- Kleine transformatoren
- Permanente magneten (om te zien wat het veld)
- Laptop
- Föhn
- Headset (indien significant)
- Screening testen (indien mogelijk)

Onderwerpinitiator:
maatregelen-base-of-fields-elektromagnetische-t5042.html
Dernière édition par Christophe de 21 / 05 / 13, 14: 48, 9 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
s3phy
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 4
Inschrijving: 27/05/08, 14:30
Plaats: Dordogne, Frankrijk




par s3phy » 06/06/08, 04:20

Pas op voor termen die worden gebruikt, is het niet fluorescerende en neon (neonlichten worden gebruikt op uithangborden, bijvoorbeeld) ... Voor het magnetisch veld rond de TL-verlichting, kunt u er zeker van zijn dat de bron de ballast, want ik denk dat je twee armaturen zijn ferromagnetische ballast (die starters en knipperen)
0 x
Avatar de l'utilisateur
Superform
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 294
Inschrijving: 09/11/04, 14:00




par Superform » 06/06/08, 08:44

op de 2e "neon" heb je een plastic hoes ... die het verschil niet kon verklaren?
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79138
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10976




par Christophe » 06/06/08, 10:28

a) Ja, ze zijn oud sweep magnetisch fero maar als dat het ballasten werden vervolgens verstoring is eerder een bol rond een cilinder die vegen rond de buizen toch? Ik spreek speciaal voor de kleine buis of het is heel voor de hand liggend: het volgt de buis perfect (tenzij het een langwerpige ballast is die de lengte van de buis heeft ???). Ik vermoed dat het gerelateerd is aan de diameter van de buis zelf (groter voor de kleine buis).

b) Ik denk niet dat de plastic verandert niets. De kunststof is niet bekend dat elektromagnetische golven beïnvloeden ...

Als aan de andere onderwerp, Camel maakte enkele goede punten:

camel1 schreef:Hi Christopher!

Goede video, inderdaad, de tekst scrolt in het begin snel, maar ja, je kunt altijd op de "pauze" -knop op de speler drukken ... : Cheesy:

Wat betreft het vreemde verschil dat u opmerkte tussen uw kleine fluorescerende tafelblad en het dubbele "grote model", kan het zijn dat de fluorescentiebuizen in tandem in tegenfase zijn gemonteerd, wat een annulering zou veroorzaken van het EM-veld ...
Om te controleren, verwijder één en kijk of er een verschil is ...

Voor de magnetron, is de integraal hallu! :schok:

Ik herinner me hebben geleerd tijdens een stage in apparaten, om een ​​lek detector EM Magnetron naar goedkope vervaardigen:

Je neemt een herstel ‘vuurvliegje’ (je weet wel, de lampjes die vooral in de lichtgevende knoppen van diepvriezers te vinden zijn, en ook in de lichtgevende schakelaars voor de verlichting van de kelders) waaraan je de twee voerpoten doorsnijdt.

Dan neem je een stuk plastic of hout dat u doorboren precies de juiste diameter van de LED in te voegen. Het is klaar.

Als je de spullen in de magnetron, en je hoeft te werken, moet de LED oplichten.

Door nadelen, als je loopt rond de deur (in de gewrichten)
je moet niets hebben - als het brandt, heb je een lek μ golven ...

Het apparaat lijkt gevoeliger dan mijn hack te zijn, maar ik heb nog steeds af over de aard van wat hij vindt ...

In feite moet je weten dat speciale zorg wordt besteed aan de golfgeleider van de Klystron (het ding dat de μ golf genereert) en het afdichten van de behuizing ten opzichte van μ golven (kooi van Faraday) .

Door nadelen, moet worden verwijderd, kan ik getuigen dat de kracht transformator BIG niet speciaal is afgeschermd, en mag niet zo gekwetst schijnen maar 50 hz hem.

Dus het kan heel goed zijn dat het apparaat detecteert ...

... Nou, dit alles niet specifiek wist de magnetron, dat blijft voor mij een grote poep op alle standpunten (en vertel me niet dat het tijd bespaart, I testte mijn eigen methoden om te koken, verwarmen en ontdooien, en ik kan u verzekeren dat ik zal ook te zien sneller dan de magnetron!) :D

Proficiat voor je doorzettingsvermogen!

Bovendien,

Michel
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 15998
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5194




par Remundo » 06/06/08, 11:04

Kennisgeving van Christopher schreef:Detector van magnetische en elektromagnetische velden

Wetenschappers geloven dat op een niveau 2-3mG elektromagnetische straling verhoogt het risico van bepaalde ziekten zoals kanker.
Een constante waarde van 0.1mG geeft een normale omgeving, een niveau 3-6mG is al iets schadelijk en 10mG waarde geeft een gevaarlijke omgeving.


Hallo iedereen,

De veldwaarden op zich zijn niet relevant om het gevaar te beoordelen, aan de andere kant de belichtingstijd x het veld = een dosis en daar kunnen we gaan discussiëren, en een groot controversieel debat voeren over de "toelaatbare dosis" .

Tot slot, hoewel, is de infrarode straling op korte tijd, is het niet te serieus ... De man zet op zonlicht strand de hele dag duurt meer.

Ik heb ook een aantal vragen over wat er werkelijk het apparaat te meten. Het lijkt gevoelig voor periodieke magnetische velden zijn. Dit is waarschijnlijk een inductieve stromingsmeter.

In dit tempo is er het verkeerd maatregel een stationair magnetisch veld, zelfs zeer intens. Hetzelfde geldt voor een magnetisch veld variabelen, maar isotrope (die begint in alle richtingen met gelijke waarschijnlijkheid weg).

Dat kan zijn waarom alleen 2 neon uitstoot lijkt af te nemen, magnetische flux tegen ... : Idee:

Christophe dank u voor deze experimentele en speelse moment!

Mooie video en Christophe initiatief! 8)
0 x
Beeld
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79138
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10976




par Christophe » 06/06/08, 11:04

Waw video op Youtube is een van de standpunten in de categorie Science Frankrijk voor de dag:

http://www.youtube.com/browse?s=mp&t=t&c=28&e=fr_FR&p=1
: Mrgreen:
Dernière édition par Christophe de 06 / 06 / 08, 12: 11, 2 keer bewerkt.
0 x
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 06/06/08, 11:40

Remundo schreef:Tot slot, hoewel, is de infrarode straling op korte tijd, is het niet te serieus ... De man zet op zonlicht strand de hele dag duurt meer.


je begrijpt het niet toujorus Remundo: de man die gaat naar het strand kiest wat hij doet, niet een die zijn steak ontdooide!


Capice? dictator! :P
0 x
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 06/06/08, 11:48

Technische handleiding van het apparaat dat wordt gebruikt:
https://www.econologie.com/shop/file/Notice_detecteur_champ_magnetique.pdf

in staat om 1 10 mg milli Gauss het zegt:

EMF is het acroniem voor "elektromagnetisch veld" of elektromagnetisch veld (ECM). Vaak hebben we het over laagfrequente elektromagnetische velden in de context van onze huishoudstroom van 50-60 Hz. We genereren EMV's elke keer dat we elektriciteit gebruiken. VTEMF detecteert de laagfrequente velden die we meestal in onze huizen, scholen en werkplekken aantreffen.

EMF's zijn onzichtbaar, maar we weten dat ze elektrische stromen in ons lichaam genereren en dat ze op cellulair niveau een negatieve invloed uitoefenen. Volgens verschillende studies van magnetische velden van 2 naar 3mG zijn ze al schadelijk.
Vrij wetenschappers beweren dat elektrische velden via 2.5mG verhogen het risico op kanker en andere aandoeningen zoals gebreken, leerstoornissen, miskraam, leukemie bij kinderen, toenemende stress, depressie, etc.

een constante waarde van 1, 3, 6, 10mG overal in de kamer geeft aan een externe EMF bron (bv hoogspanningsleidingen).
b. incidentele piekwaarden (“hot spots” of gevaarlijke gebieden) duiden op een interne bron van CM, bijv. bedrading of apparaten.

een constante waarde van 0.1mG geeft een normale omgeving, een niveau 3-6mG is al iets schadelijk en 10mG waarde geeft een gevaarlijke omgeving.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 15998
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5194




par Remundo » 06/06/08, 12:00

OK Jonule om de giftige aard van de zaak.

Mijn boodschap is meer ingeschakeld schatten van het gevaar van het ding :P

jonule schreef:Technische handleiding van het apparaat dat wordt gebruikt:
https://www.econologie.com/shop/file/Notice_detecteur_champ_magnetique.pdf

negatieve invloed op het cellulaire niveau. Volgens verschillende studies van de magnetische velden 2 3mG al schadelijk.
Vrij wetenschappers beweren dat elektrische velden via 2.5mG verhogen het risico op kanker en andere aandoeningen zoals gebreken, leerstoornissen, miskraam, leukemie bij kinderen, toenemende stress, depressie, etc.


Welke details over de referenties ... "veel wetenschappers, volgens verschillende studies" ...
0 x
Beeld
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79138
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10976




par Christophe » 06/06/08, 12:07

Remundo schreef:Ik heb ook een aantal vragen over wat er werkelijk het apparaat te meten. Het lijkt gevoelig voor periodieke magnetische velden zijn. Dit is waarschijnlijk een inductieve stromingsmeter.


Ik denk dat we allemaal dezelfde vraag, gezien de prijs die niet naar binnen zou moeten worden gecompliceerd ...

Het reageert met een permanente magneet slechts een lichte beweging te maken tussen de 2 als AC u kunnen helpen in uw denken?

Nu dient te meten indicatieve en niet kwantitatief.

Voor diegenen die geïnteresseerd zijn in het onderwerp in het bijzonder, kunt u een gratis professionele audit van EM golven te vragen naar elke mobiele provider. De wet vereist dat ze een meetcampagne te betalen in uw huis. Ik vroeg in 2002 en Apave en kwam een ​​paar weken na, 100% door Bouygues Tel betaald .... en met het laboratorium versnelling!
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Elektriciteit, elektronica en IT Hi-Tech, Internet, Dood, verlichting, materialen en nieuwe"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 163-gasten