Opruimen zijn pc: software die verder gaan!

Hi-tech elektronische en computerapparatuur en internet. Beter gebruik van elektriciteit, te helpen met het werk en de specificaties, apparatuur selectie. Presentaties armaturen en plannen. Golven en elektromagnetische vervuiling.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79112
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

Opruimen zijn pc: software die verder gaan!




par Christophe » 21/08/06, 11:41

Ik maak dit onderwerp om een ​​aantal leuke en effectieve software te presenteren om zijn pc met "ongewenst" te optimaliseren en "schoon te maken":

1) Spamihilator

Heb je e-mails in een pop-account en ben je moe van spam?

website: http://www.spamihilator.com/

Deze gratis app is voor jou, download hier:
http://www.spamihilator.com/download/index.php

De configuratie is een beetje lang, maar geloof me, als ik net als ik tussen 50 en 100 spam per dag krijg, is het echt heel handig!

Opgelet, het is bijna nutteloos voor gmail, hotmail, yahoo en alle "grote" mailproviders die gelukkig hun eigen antispams hebben die vrij goed werken.

2) SpyBot: zoeken en vernietigen

Zonder twijfel de beste Anti SpyBot-software (reclame en anderen ...). Ook helemaal gratis.

website: http://www.spybot.info/

Download:
http://www.spybot.info/fr/download/index.html

Om ongeveer 1 keer per week te starten. Je zult zien dat de resterende "vervuiling" van je surf hallucineert. Vergeet ook niet om de database regelmatig bij te werken ...

ps: denk aan de ontwikkelaar, er is mogelijkheid om een ​​donatie te doen aan de maker ... als we weten hoe laat het is en het nut van deze software klein is, is het geen luxe ...

Dat is alles voor het moment. Als je anderen kent ...
0 x
Targol
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1897
Inschrijving: 04/05/06, 16:49
Plaats: Bordeaux streek
x 2




par Targol » 21/08/06, 14:04

Ik zou over dit onderwerp software toevoegen om te voorkomen dat deze vervuiling verschijnt. Voorkomen is altijd beter dan correctie.

  • Een browser minder "gruyère à virus" dan MS Internet Explorer.
    Persoonlijk gebruik ik Mozilla Firefox welke gratis is (en sneller dan IE)
  • Een e-mailclient die minder "gruyère à virus" is dan MS Outlook. Persoonlijk gebruik ik Mozilla Thunderbird die gratis is (en bovendien een zeer effectief spamfilter bevat)
  • En tot slot, onmisbaar: een FIREWALL die de ingangen / uitgangen van de pc bestuurt. Dit type tool is geïntegreerd in de "xxx-box" die sommige internetproviders aanbieden, maar als u bent verbonden via een eenvoudige ADSL-modem, is dit essentieel.
    Ik adviseer Zone Alarm als je er niet veel over weet (eenvoudiger interface) en Sygate Personal Firwall als je de voorkeur geeft aan een completere tool maar ook complexer. Alle 2 zijn gratis.
0 x
"Iedereen die gelooft dat exponentiële groei oneindig kan doorgaan in een eindige wereld, is een dwaas of een econoom." KEBoulding
Obelix
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 535
Inschrijving: 10/11/04, 09:22
Plaats: Toulon




par Obelix » 21/08/06, 18:10

Hallo,

Van mijn kant maak ik de pc's schoon met de volgende software:

De tijdelijke bestanden en het register:
Easycleaner => Gratis ToniArts => http://www.toniarts.com/

Spionnen en andere rotzooi:
Spyware Doctor
Spionveger

Deze apps kunnen zonder problemen door vulgus pecum worden "gemanipuleerd".
Afgezien van dat:
Browser => Opera, zeer compleet en met mail.
Anti-Virus => Nod32, de beste die getest zijn in mijn PRO !!

Firewall => NOOIT gebruikt !!
Ik heb meer dan honderd computers met hen uitgerust !!

Obelix
0 x
Rulian
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 686
Inschrijving: 02/02/04, 19:46
Plaats: Caen




par Rulian » 22/08/06, 04:03

Beu met virussen, Trojaanse paarden, spyware, malware en alle soorten biedingen. Ik heb DE oplossing:

LINUX

Geen defragmentatie meer, geen antivirus- of antispyware-scanning meer ... en de firewall is in de kernel geïntegreerd. In feite werkt het zo goed dat we ons vervelen en spijt hebben van de uren van reparaties en hacks op het systeem van Redmond (wreed). : Mrgreen:

We betalen zelfs de luxe om een ​​geduldige 3D-interface beter te hebben dan de toekomstige m $ vista, minder hebzuchtig, gratis en ... al bruikbaar : Mrgreen:

Het was het provocerende postje van de sluwe linuxien die dit onderwerp las : Cheesy:
0 x
Targol
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1897
Inschrijving: 04/05/06, 16:49
Plaats: Bordeaux streek
x 2




par Targol » 22/08/06, 09:42

Rulian schreef:Beu met virussen, Trojaanse paarden, spyware, malware en alle soorten biedingen. Ik heb DE oplossing:

LINUX

Geen defragmentatie meer, geen antivirus- of antispyware-scanning meer ... en de firewall is in de kernel geïntegreerd. In feite werkt het zo goed dat we ons vervelen en spijt hebben van de uren van reparaties en hacks op het systeem van Redmond (wreed). : Mrgreen:

We betalen zelfs de luxe om een ​​geduldige 3D-interface beter te hebben dan de toekomstige m $ vista, minder hebzuchtig, gratis en ... al bruikbaar : Mrgreen:

Het was het provocerende postje van de sluwe linuxien die dit onderwerp las : Cheesy:


Helemaal mee eens, er is meer gemist dan de portage van de softs (en vooral games : Mrgreen: ) op dit besturingssysteem en ik doe het meteen.

Nou, trouwens, je zou een distributiekanaal hebben om te adviseren volgens de niveaus van kennis:
  • voor degenen die er niets van weten,
  • Voor degenen die bekend zijn met computers, maar niet met Linux
  • voor degenen die bekend zijn met Unix of Linux
0 x
"Iedereen die gelooft dat exponentiële groei oneindig kan doorgaan in een eindige wereld, is een dwaas of een econoom." KEBoulding
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 26/08/06, 21:02

Targol schreef:
Rulian schreef:Ik heb DE oplossing:

LINUX

Geen defragmentatie meer, geen antivirus- of antispyware-scanning meer ... en de firewall is in de kernel geïntegreerd. In feite werkt het zo goed dat we ons vervelen en spijt hebben van de uren van reparaties en hacks op het systeem van Redmond (wreed). : Mrgreen:

We betalen zelfs de luxe om een ​​geduldige 3D-interface beter te hebben dan de toekomstige m $ vista, minder hebzuchtig, gratis en ... al bruikbaar : Mrgreen:


Helemaal mee eens, er is meer gemist dan de portage van de softs (en vooral games : Mrgreen: ) op dit besturingssysteem en ik doe het meteen.

Nou, trouwens, je zou een distributiekanaal hebben om te adviseren volgens de niveaus van kennis:
  • voor degenen die er niets van weten,
  • Voor degenen die bekend zijn met computers, maar niet met Linux
  • voor degenen die bekend zijn met Unix of Linux


Ik heb mijn nieuwe pc sinds 3 maanden.
Ik had de keuze tussen microdobe voor winsoft gehackt of legal linux, gratis en dat crasht niet.
Het probleem is dat ik niet weet hoe ik het moet instellen ...
Maar ik ben erg blij, gezien de prijs en functies.
Ik heb een Mandriva ...

Ik neem alle adviezen die hangen ... op Linux.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79112
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 26/08/06, 22:48

Rulian schreef:Beu met virussen, Trojaanse paarden, spyware, malware en alle soorten biedingen. Ik heb DE oplossing:

LINUX

Geen defragmentatie meer, geen antivirus- of antispyware-scanning meer ... en de firewall is in de kernel geïntegreerd. In feite werkt het zo goed dat we ons vervelen en spijt hebben van de uren van reparaties en hacks op het systeem van Redmond (wreed). : Mrgreen:


Het is een mooie theorie ... je hebt gewoon een concreet praktisch voorbeeld met de serverwebsite die het tegenovergestelde bewijst ... :frons:

ps: met ramen kan je waarschijnlijk wel goed spugen voordat ... we begrijpen he : Cheesy:
0 x
Avatar de l'utilisateur
delnoram
Modérateur
Modérateur
berichten: 1322
Inschrijving: 27/08/05, 22:14
Plaats: Mâcon-Tournus
x 2




par delnoram » 27/08/06, 00:05

Ik ben bang dat geen SE veilig is voor crashes, de enige dingen die veranderen zijn: frequentie en zwaartekracht.

Mijn linux (mandrake 10, denk ik) is nog steeds geplant, het moet gezegd worden dat hij de pc heeft gedeeld met 2 Ouine doze Me, die niet zo slecht worden.

Waarom 2, omdat ik besloot om mijn eigen serieuze crash herstelsysteem te maken.
:D
Mandriva Ik aarzel nog steeds, ik zal het uiteindelijk nemen.
0 x
"Denken mag niet worden onderwezen op school in plaats van om het leren te maken door het hart van de feiten dat niet alle bewezen? '
"Het is niet omdat ze waarschijnlijk verkeerd zij gelijk te zijn!" (Coluche)
Obelix
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 535
Inschrijving: 10/11/04, 09:22
Plaats: Toulon




par Obelix » 27/08/06, 10:42

Hallo,

In dezelfde geest is er zelfs nog beter!

De LINUX voor dummies !!

Je neemt een KNOPPIX of een KAELLA ...
Zelfs geen harde schijf nodig, alleen een CD-ROM-station en deze installeert zichzelf.
En vogue de kombuis ... in ieder geval leuk om te controleren of de pc nog steeds werkt.

Obelix
0 x
Rulian
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 686
Inschrijving: 02/02/04, 19:46
Plaats: Caen




par Rulian » 27/08/06, 22:47

Targol schreef:Helemaal mee eens, er is meer gemist dan de portage van de softs (en vooral games : Mrgreen: ) op dit besturingssysteem en ik doe het meteen.


Maar de poort van de softs is ruimschoots genoeg !! Firefox, Thunderbird en Open Office (bijvoorbeeld maar er zijn er andere) voor de gebruikelijke kantoorautomatisering. Eindeloze geluids- en videospelers, klanten msn, jabber, irc en andere ... brandende apps .... En als we echt van flogging houden, kunnen we zelfs Windows-apps uitvoeren onder linux , dankzij speciale progs die daarvoor zijn gemaakt : Cheesy:

Voor games is het nog steeds het grote probleem. Er zijn veel gratis spellen van alle soorten op Linux, sommige zijn uitstekend en sommige uitgevers publiceren tips om hun spellen (eigenaars) bruikbaar te maken op Linux (met name ID Software). Maar het is nog steeds een beetje ingewikkeld. De beste manier is om nog steeds een venster in een hoek te houden om zijn laatste spel te spelen dat alles doodt.

Targol schreef:Nou, trouwens, je zou een distributiekanaal hebben om te adviseren volgens de niveaus van kennis:
  • voor degenen die er niets van weten,
  • Voor degenen die bekend zijn met computers, maar niet met Linux
  • voor degenen die bekend zijn met Unix of Linux


Degenen die er niets van weten:
Je hebt een zogenaamde "gebruiksvriendelijke" distro nodig. In het bijzonder Ubuntu, maar ook Kaëlla / Knoppix, Mandriva ... Hoe dan ook, het starten van de info op Linux is net zo eenvoudig, zo niet gemakkelijker, dan beginnen met win. Alleen Mac loopt nog voorop in termen van eenvoud en interface.

Degenen die bekend zijn met computers, maar niet met linux:
Zonder aarzeling Ubuntu. Het is erg "gebruiksvriendelijk", het is gebaseerd op Debian, wat puur concreet is op het gebied van stabiliteit / betrouwbaarheid en er is bovenal een enorme en zeer actieve gemeenschap. Het is essentieel: een probleem en hop een vraag op de forum en we worden in het algemeen binnen 24 uur gerepareerd. Ik ontdekte Linux met Ubuntu en ik heb eigenlijk niets anders getest ... maar omdat het perfect is, geen reden om te verhuizen;) Het moeilijkste is om de automatismen en zijn denkende "vensters". Maar met een beetje moeite en het lezen van de documenten is het gemakkelijk.

Degenen die bekend zijn met Unix of Linux:
Die daar hebben geen advies van een noob zoals ik nodig : Lol:

Hoe dan ook kost het niets om te proberen te zien. De meeste distro's zijn beschikbaar in Live CD. Je boote op de cd en hop-linux die draait. En het heeft helemaal geen invloed op harde schijven, dus geen gevaar voor uw gegevens.

Lezen om Linux te ontdekken.
De Ubuntu Live-CDom te beginnen in Linux ... vergeet niet om de wiki docs te lezen en opnieuw te lezen.
Een live-cd die de ogen prikt. 3D-patiëntinterface en niet al te oude pc vereist. De iso kan niet meer worden gedownload op de projectsite. Maar kijkend naar de ezel, moet het mogelijk zijn. Hoe dan ook, niets voorkomt dat je naar de interface 3D XGL gaat wanneer je op Ubuntu of andere Linux bent : Mrgreen:

Kom op, de eerste die migreert naar linux dankzij mijn post, ik betaal hem een ​​avond om dit te verdrijven 8)
0 x

Terug naar "Elektriciteit, elektronica en IT Hi-Tech, Internet, Dood, verlichting, materialen en nieuwe"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 180-gasten