Verlichtingsaansluiting: fase inschakelen?

Hi-tech elektronische en computerapparatuur en internet. Beter gebruik van elektriciteit, te helpen met het werk en de specificaties, apparatuur selectie. Presentaties armaturen en plannen. Golven en elektromagnetische vervuiling.
Avatar de l'utilisateur
Chaboum
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 176
Inschrijving: 16/11/08, 01:40
x 2

Verlichtingsaansluiting: fase inschakelen?




par Chaboum » 30/04/20, 02:56

Hallo,
bij renovatie van een werkplaats wil ik verlichting toevoegen: een schakelaar en een lamp.
Voor een praktische vraag zou ik liever van een fase- en neutrale stroomonderbreker in de schakelaar brengen, en van deze schakelaar de nulleider naar de lamp brengen en de fase die al dan niet door de schakelaar wordt onderbroken.
Ik weet het, het is niet het klassieke schema: meestal brengen we de nulleider van de stroomonderbreker naar de lamp en gewoon de faseafsnijding van de schakelaar.
Wordt het geaccepteerd? Getolereerd? Gevaarlijk? .......

Bedankt voor uw hulp.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2486
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 360

Re: verlichtingsverbinding




par Forhorse » 30/04/20, 07:50

In Frankrijk is hiervoor geen contra-indicatie.
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13704
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1518
Neem contact op met:

Re: verlichtingsverbinding




par izentrop » 30/04/20, 09:27

Forhorse schreef:In Frankrijk is hiervoor geen contra-indicatie.
+1
Vergeet echter de andere veiligheidsregels niet https://lesbonstuyaux.homeserve.fr/la-n ... f-c-15-100
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Elektriciteit, elektronica en IT Hi-Tech, Internet, Dood, verlichting, materialen en nieuwe"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 196-gasten