Verborgen wasmachine verbruik

Hi-tech elektronische en computerapparatuur en internet. Beter gebruik van elektriciteit, te helpen met het werk en de specificaties, apparatuur selectie. Presentaties armaturen en plannen. Golven en elektromagnetische vervuiling.
Leo Maximus
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2183
Inschrijving: 07/11/06, 13:18
x 124

Re: Verbruik verborgen wasmachine




par Leo Maximus » 11/12/22, 13:33

izentrop schreef:Je hebt wat je nodig hebt om nauwkeurige metingen te doen bij laag vermogen met een dual-channel oscilloscoop: https://www.chauvin-arnoux.com/sites/de ... ce_ed1.pdf

Heel goed bedankt. De Metrix OX7104 heeft een geïsoleerde box, het is een spectrum analyser maar dan 3500 euro! (In werkelijkheid is het niet zo duur gezien de mogelijkheden).

Het signaal moet puur sinusvormig zijn, anders zijn de metingen foutief, maar mijn oscilloscoop toont een signaal dat nogal driehoekig is en zeer rijk aan "parasieten" die worden toegevoegd aan zijn eigen harmonischen. Als gevolg hiervan zijn de metingen van de arbeidsfactor noodzakelijkerwijs zeer bij benadering.

Kortom, ook al is de besparing over 25 jaar slechts € 2000 in plaats van de berekende € 4000, ik heb er goed aan gedaan om de stekker uit het stopcontact te halen of te snijden!
1 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79364
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Re: Verbruik verborgen wasmachine




par Christophe » 11/12/22, 13:38

Een oude schijventeller is goedkoper! : Mrgreen:

Want wat mensen uiteindelijk interesseert, is factureerbare meting...

Ik ben verkeerd?
1 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13718
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1525
Neem contact op met:

Re: Verbruik verborgen wasmachine




par izentrop » 11/12/22, 17:44

DE CHINEES maken een dubbele baan met alle toebehoren voor minder dan 90 rorrro's https://m.tomtop.com/fr/p-e16640.html?c ... kLEALw_wcB
Anders herstelde ik een schijfteller die ik afstudeerde. HIJ dient als referentie voor mij.
1 x
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9837
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2673

Re: Verbruik verborgen wasmachine




par sicetaitsimple » 11/12/22, 17:55

Christophe schreef:Een oude schijventeller is goedkoper! : Mrgreen:

Want wat mensen uiteindelijk interesseert, is factureerbare meting...

Ik ben verkeerd?


Niet begrepen... Meestal komt een "verborgen" verbruik bovenop een ander "niet-verborgen" verbruik, toch? Een koelkast, een gloeilamp, een tv of een werkende pc,...
Het is zeker interessant om de intrinsieke waarde ervan te kennen, maar als de teller ""draait", zal hij de "verborgen" en de "niet-verborgen" registreren, wat factureerbaar zal zijn.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79364
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Re: Verbruik verborgen wasmachine




par Christophe » 11/12/22, 18:41

Niet begrepen ? Eenvoudig?

Het idee is om met een oude meter een meter op stopcontact te maken (het werkt ook met elektronische meters maar het is zeker moeilijker en duurder om te vinden...hoewel...)

Dus in plaats van apparatuur te kopen voor X000€ om het belachelijke verbruik te meten...pak gewoon een oude schijfmeter en sluit deze via een stekkerdoos aan op de apparaten in kwestie...en schat het verbruik in stand-by op die manier!

Ik heb er een paar jaar geleden een gekregen voor 30€ uit mijn geheugen...
1 x
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9837
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2673

Re: Verbruik verborgen wasmachine




par sicetaitsimple » 11/12/22, 18:54

Christophe schreef:Niet begrepen ? Eenvoudig?

Het idee is om met een oude meter een meter op stopcontact te maken (het werkt ook met elektronische meters maar het is zeker moeilijker en duurder om te vinden...hoewel...)

Dus in plaats van apparatuur te kopen voor X000€ om het belachelijke verbruik te meten...pak gewoon een oude schijfmeter en sluit deze via een stekkerdoos aan op de apparaten in kwestie...en schat het verbruik in stand-by op die manier!

Ik heb er een paar jaar geleden een gekregen voor 30€ uit mijn geheugen...


Geen probleem, ik begreep het niet... Ik dacht dat je "niet-factureerbaar" gekoppeld was aan een te laag verbruik om de schijf van een "oude" teller aan te drijven.
Geen idee van de nauwkeurigheid van een "oude" teller op een verbruik van een paar W... En om eerlijk te zijn, het weerhoudt me er niet van om te slapen.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79364
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Re: Verbruik verborgen wasmachine




par Christophe » 11/12/22, 18:56

30W in elk huishouden in Frankrijk = 1 kernreactor... dit zou u moeten interesseren, de "netwerk pro"... :schok: :schok: :schok:

En bla bla... In dit geval, herstel niet-communicerende elektronica... de modellen vóór de Linky (Siemens bijvoorbeeld)... want ik denk niet dat je zo'n link als een "piraat" kunt aansluiten. ..

Schijventellers zijn van nature vrij nauwkeurig... (sommige meer dan andere...)
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79364
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Re: Verbruik verborgen wasmachine




par Christophe » 11/12/22, 19:08

Christophe schreef:Niet begrepen ? Eenvoudig?

Het idee is om met een oude meter een meter op stopcontact te maken (het werkt ook met elektronische meters maar het is zeker moeilijker en duurder om te vinden...hoewel...)

Dus in plaats van apparatuur te kopen voor X000€ om het belachelijke verbruik te meten...pak gewoon een oude schijfmeter en sluit deze via een stekkerdoos aan op de apparaten in kwestie...en schat het verbruik in stand-by op die manier!

Ik heb er een paar jaar geleden een gekregen voor 30€ uit mijn geheugen...


Er zijn elektronica voor 25 € ... https://www.leboncoin.fr/recherche?text=compteur%20edf

Nou god, je kunt zelfs schijfmeters vinden voor minder dan 35€ op Amazon:



Nou bijna :

Gerenoveerd, niet gecertificeerd - Nominale spanning: 230 V~, 10 A max, niet gekalibreerd, met tussenstekker
Voor mobiele consument Max. 16 A - Niet goedgekeurd voor facturering


: Mrgreen:
0 x
Leo Maximus
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2183
Inschrijving: 07/11/06, 13:18
x 124

Re: Verbruik verborgen wasmachine




par Leo Maximus » 11/12/22, 19:29

Erg goed idee. Een oude schijfmeter meet in VA, het geeft een nauwkeurige schijnbare vermogensmeting van het standby-verbruik. Maar het is al heel goed.

De Linky heeft het spel veranderd omdat het rekening houdt met de arbeidsfactor.

Nu moet je een Linky vinden voor 30€... om te kunnen vergelijken :D

Persoonlijk heb ik bij de Linky geen toename in verbruik gemerkt. Het zou zelfs vrij laag zijn...

Een opmerking: de sector is vandaag 230 volt. De oude meters staan ​​op 220.
De blauwe meter is 3,6 Wh per omwenteling voor 220 volt 50 Hz.Ik had al gemerkt dat hij toen wat ronddraaide als de huishoudelijke apparaten op stand-by stonden. En hij draaide nog steeds een beetje, ook al waren alle stekkers uit het stopcontact, dus er waren elektrische lekken, ook al was de installatie nieuw.
1 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13718
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1525
Neem contact op met:

Re: Verbruik verborgen wasmachine




par izentrop » 11/12/22, 21:49

Leo Maximus schreef:Een oude schijfmeter meet in VA
Niet in kWh.
De mijne meet 4 Wh/lap. Momenteel aangesloten op mijn warmtepomp, voltooit hij één omwenteling in 10 seconden, wat overeenkomt met een vermogen van 1440 W.
Het is de linky die de schijnbare kracht geeft. Het vermogen kan worden gemeten door het knipperen van de LED aan de voorzijde te controleren, wat overeenkomt met één Wh per flits.
Leo Maximus schreef:De Linky heeft het spel veranderd omdat het rekening houdt met de arbeidsfactor.
Weet je het zeker?
Een opmerking: de sector is vandaag 230 volt. De oude meters staan ​​op 220.
Het maakt niet uit, voor hetzelfde vermogen vloeit er minder stroom, voor de klant verandert er niets. Bij ENR's varieert de spanning de hele tijd.
En hij draaide nog steeds een beetje, ook al waren alle stekkers uit het stopcontact, dus er waren elektrische lekken, ook al was de installatie nieuw.
VMC, SWW, verwarming (circulatiepomp), infrarooddetectoren ... er zijn nog steeds verbruikers die niet op het stopcontact zijn aangesloten.
1 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Elektriciteit, elektronica en IT Hi-Tech, Internet, Dood, verlichting, materialen en nieuwe"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 300-gasten