Sluit een kleine generator op het EDF-netwerk Enedis 50 Hz 230V AC aan?

Hi-tech elektronische en computerapparatuur en internet. Beter gebruik van elektriciteit, te helpen met het werk en de specificaties, apparatuur selectie. Presentaties armaturen en plannen. Golven en elektromagnetische vervuiling.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11044

Re: Sluit een kleine generator op het EDF-netwerk Enedis 50 Hz 230V AC aan?




par Christophe » 09/12/18, 14:36

Remundo schreef:bovendien begrijp ik nog steeds niet de interesse om een ​​generator rechtstreeks op het nationale elektriciteitsnet aan te sluiten ... : Roll:


Economisch geen interesse, tenzij je toegang hebt tot gratis brandstof (gerecycleerde frituurolie of puur zelfgeproduceerd?)...of voor micro-warmtekrachtkoppeling: de terugwinning van warmte maakt dit (limiet) interessant!

In België betalen we 28 cent per kWh (groene kWh in mijn geval maar Belgische kernkool is dezelfde prijs)!!!

Er zullen zoveel projecten rendabel worden zonder enige subsidie ​​en dat is mooi!!

Een dieselgroep die rood zou verbruiken aan 0.70€/L = 23 cent per kWh...(exclusief afschrijving en onderhoud...)

Dit is het onderwerp van mijn vraag: Ik denk...

Anders is er ook nog het bedrog met de groene kWh waar Exnihiloest het over heeft...deze berekening interesseert mij niet, maar sommigen zullen het wel kunnen...achteraf, tegenover een bedrieglijke en minachtende regering, kan ik het bedrog alleen maar aanmoedigen voor degenen die het kunnen!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16129
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5241

Re: Sluit een kleine generator op het EDF-netwerk Enedis 50 Hz 230V AC aan?




par Remundo » 09/12/18, 15:09

een eenvoudig systeem dat ik zou overwegen:

Er zijn GTI-omvormers die automatisch uitschakelen als de accuspanning onder een bepaalde drempel komt. Het zou daarom voldoende zijn om de juiste combinatie van GTI-omvormers en batterijpakketten te kiezen, zodat het energieverbruik stopt voordat de batterijen door onderspanning worden beschadigd.

Aan de andere kant zet je een constante stroomgenerator, bij voorkeur iets sterker dan het vermogen dat door de GTI-omvormers wordt geïnjecteerd. Hierdoor ontlaadt het accupakket niet terwijl de generator draait.

voor de lader kunt u automatische werkplaatsstarters overwegen (d.w.z. ze houden de spanning automatisch op peil en stoppen met opladen voor een hoge drempel)

bij warmtekrachtkoppeling is het interessant, maar het vergt veel monitoring en veel lawaai om te dragen + uitlaatgassen moeten worden afgevoerd via een schoorsteen... beslist vervelender dan bijvoorbeeld een paar PV installeren en overtollig injecteren.
0 x
Beeld
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11044

Re: Sluit een kleine generator op het EDF-netwerk Enedis 50 Hz 230V AC aan?




par Christophe » 09/12/18, 15:10

Er wordt in mijn vraag niets over de batterij vermeld... : Cheesy: noch een injector-omvormer...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16129
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5241

Re: Sluit een kleine generator op het EDF-netwerk Enedis 50 Hz 230V AC aan?




par Remundo » 09/12/18, 15:13

Ja, maar je begrijpt dat je in het beste geval de controle verliest, en in het slechtste geval iets gaat beschadigen...

bovendien moet je, zelfs als het werkt, bijzonder voorzichtig zijn om de neutrale en de fase te respecteren... en dat wordt al snel lastig...

maar ik zie niet hoe een gegene beest zonder schade kan synchroniseren en vervolgens de juiste stroom in het netwerk kan injecteren. :?
0 x
Beeld
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9803
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2658

Re: Sluit een kleine generator op het EDF-netwerk Enedis 50 Hz 230V AC aan?




par sicetaitsimple » 09/12/18, 15:18

Christophe schreef:Anders is er ook nog het bedrog met de groene kWh waar Exnihiloest het over heeft...deze berekening interesseert mij niet, maar sommigen zullen het wel kunnen...achteraf, tegenover een bedrieglijke en minachtende regering, kan ik het bedrog alleen maar aanmoedigen voor degenen die het kunnen!


Je hebt vast niet de uitleg gelezen (je hebt er in ieder geval niet op gereageerd) die ik heb gegeven over de beroemde "120 miljard" hernieuwbare energiebronnen in de draad "Is JM Jancovii een idioot?".


Je kunt “bedrog aanmoedigen”, maar uiteindelijk zullen degenen die ervoor zullen betalen je landgenoten zijn (Belgen of Fransen), en degenen die er het meeste pijn mee zullen doen, zullen de armsten zijn.


Ik heb het hier alleen over "hernieuwbare oplichting", het is niet nodig om mij in het algemeen aan te klagen, laten we bij het onderwerp blijven.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11044

Re: Sluit een kleine generator op het EDF-netwerk Enedis 50 Hz 230V AC aan?




par Christophe » 09/12/18, 15:25

Is oneerlijk zijn tegen oneerlijke mensen oneerlijk?

Mijn gerechtigheid heeft zijn grenzen overschreden als ik zie wat de politie met bepaalde Gele Hesjes doet...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2486
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 360

Re: Sluit een kleine generator op het EDF-netwerk Enedis 50 Hz 230V AC aan?




par Forhorse » 09/12/18, 18:46

Remundo schreef:ja ik heb gelezen wat je hebt geschreven, en deze methoden inspireren me niet veel zelfvertrouwen, zelfs als ze met geluk kunnen lopen.



Dat is geen geluk, zo zijn alle generatoren die het netwerk voeden al meer dan een eeuw parallel gekoppeld.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16129
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5241

Re: Sluit een kleine generator op het EDF-netwerk Enedis 50 Hz 230V AC aan?




par Remundo » 09/12/18, 19:40

Houd op mij voor een idioot te houden, dank je

de generatoren waar u het over heeft, beginnen te werken als elektromotoren die stationair draaien; dan is er een verordening waardoor ze energiebronnen kunnen worden

omdat ik je een Castorama thermisch gen geef en jij me laat zien hoe het gebeurt directe verbinding op het netwerk.
0 x
Beeld
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9803
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2658

Re: Sluit een kleine generator op het EDF-netwerk Enedis 50 Hz 230V AC aan?




par sicetaitsimple » 09/12/18, 19:44

Forhorse schreef:
Remundo schreef:ja ik heb gelezen wat je hebt geschreven, en deze methoden inspireren me niet veel zelfvertrouwen, zelfs als ze met geluk kunnen lopen.



Dat is geen geluk, zo zijn alle generatoren die het netwerk voeden al meer dan een eeuw parallel gekoppeld.


Nou ja, ik ben het ermee eens, ik begrijp niet echt waar Remundo's onwil vandaan komt? Je moet "gewoon" koppelen terwijl je niet ver van de netwerkfrequentie bent en niet in fase-tegenstelling.

Er zijn veel “kleine” machines, zoals de motoren van de methaniseringsunits, die overal het hele jaar door op deze manier werken.

De Chinese generator van 2 kW van Casto moet worden geprobeerd, maar ik zie a priori geen enkel technisch probleem. Misschien een probleem met ontbrekende elektrische beveiliging?


Bewerken voor Remundo: onze berichten kruisten elkaar. De verwijzing naar Casto berust op puur toeval.
Dernière édition par sicetaitsimple de 09 / 12 / 18, 19: 47, 1 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16129
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5241

Re: Sluit een kleine generator op het EDF-netwerk Enedis 50 Hz 230V AC aan?




par Remundo » 09/12/18, 19:46

doe het op eigen kosten en niet achter een toetsenbord.
0 x
Beeld

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Elektriciteit, elektronica en IT Hi-Tech, Internet, Dood, verlichting, materialen en nieuwe"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 273-gasten