freaks tegen te gaan

Hi-tech elektronische en computerapparatuur en internet. Beter gebruik van elektriciteit, te helpen met het werk en de specificaties, apparatuur selectie. Presentaties armaturen en plannen. Golven en elektromagnetische vervuiling.
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2486
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 360

Re: Tripteller




par Forhorse » 03/01/21, 07:44

Het onderwerp op 10-jarige leeftijd!

Als het doel was om het naar buiten te brengen om een ​​nieuwe controverse op Linky te starten, dan is dat niet erg slim.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16129
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5241

Re: Tripteller




par Remundo » 03/01/21, 08:40

Ik heb 2 Linky-meters ingesteld op 15 A en ik bevestig dat ze nogal gevoelig zijn als je een paar Ampère overschrijdt.

Voor mij is het enige belang van Linky om metingen op afstand uit te voeren, maar ik ben verre van een fan in het algemeen van deze "dingen" die minder robuust zijn dan de oude elektromechanische meters en waarmee EDF ons mogelijk kan controleren. Zonder te zeggen dat ze niet "op hun kop draaien" dus de kleine stroominjectoren zijn voor hun rekening.
0 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6515
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1637

Re: Tripteller




par Macro » 03/01/21, 10:27

PVresistif schreef:Voordat Linky een meter was, was het een stroomonderbreker... dus een stroomonderbreker die uitschakelt, wat is er normaler...
De oude stroomonderbrekers werkten met een marge van ongeveer 30 tot 40%, dus met een abonnement van 30 A had ik recht op een zeer aanzienlijke overschrijding (tot 40 A in mijn geval, zie onderstaande link, functie nr. 4); de linky stroomonderbreker is uiterst nauwkeurig, 1 tot 2%; bij 30A ingeschreven zijn de 40A op, bij 30,5 is hij aan het trippen, om dit te stoppen is het simpel: je neemt een abonnement op een hoger vermogen en je betaalt meer..... Zie artikel uit de Individuele van januari 2020, opgenomen in één van mijn berichten.....
Misschien hebben we te veel gesproken over de "valse" problemen van de linky (golven?) en niet over de echte die verband houdt met het monopolie van elektrische distributie in Frankrijk, dat wil zeggen het abonnement ... gecontroleerd door het circuit breker...
Meer dan voorheen betalen voor hetzelfde gebruik is ook digitaal
Het zou mogelijk zijn geweest om de stroomonderbreker aan te passen om hem te laten trippen met dezelfde marge als de oude stroomonderbrekers, neem ik aan? misschien een petitie starten? of betalen, betalen voor ons, goede mensen.

http://osenon.free.fr/6%20Wattmetre/ose ... tmetre.htm



Als je een appartement van 45m² huurt.... Heb je er geen 55 tot je beschikking???
Mijn Linky Pete heeft 18A voor 15 abonnees...het is al een behoorlijke tolerantie...
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16129
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5241

Re: Tripteller




par Remundo » 04/01/21, 09:59

ja zoals ze zeggen is er een kleine marge.

Vroeger was er nog beter: je kon gaan knoeien met de versterkerkiezer en achterop raken...... : Mrgreen: vandaag met Linky is het ingewikkelder vanwege de elektronica, en zou het zeker op afstand detecteerbaar zijn...
0 x
Beeld

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Elektriciteit, elektronica en IT Hi-Tech, Internet, Dood, verlichting, materialen en nieuwe"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 253-gasten