Sluit een kleine generator op het EDF-netwerk Enedis 50 Hz 230V AC aan?

Hi-tech elektronische en computerapparatuur en internet. Beter gebruik van elektriciteit, te helpen met het werk en de specificaties, apparatuur selectie. Presentaties armaturen en plannen. Golven en elektromagnetische vervuiling.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79112
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

Sluit een kleine generator op het EDF-netwerk Enedis 50 Hz 230V AC aan?




par Christophe » 07/12/18, 15:30

Alles staat in de titel: wat gebeurt er wanneer je een kleine generator (zeg tussen 1 en 10 kW) live op het EDF-netwerk aansluit? Dat wil zeggen, sluit de uitgang van de groep aan op een stopcontact of rechtstreeks in het elektrische paneel?

Mijn vraag gaat over synchronisatie van 50 Hz en spanningsuitlijning?

We zetten de generator op een plek waar het snel genoeg natuurlijk synchroniseert om niet te grillen? Zo ja, hoe verbinden? De groep moet zich omdraaien voordat hij verbonden is of niet?

Of heb je een tussenapparaat nodig? Synchronisatie van de frequentieregelaar Hz / V?

Ik heb altijd alleen generatorsets met inverterbron (ex EJP) gezien, in dit geval is er geen synchronisatie!

Sorry als mijn vraag stom klinkt en als ik doorga voor een oplichterij : Cheesy: oude fietser dan ooit! : Cheesy:
0 x
Avatar de l'utilisateur
fabio.gel
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 282
Inschrijving: 06/03/08, 13:33
Plaats: 14 - Calvados
x 6

Re: Sluit een kleine generator op het EDF-netwerk Enedis 50 Hz 230V AC aan?




par fabio.gel » 07/12/18, 20:36

Hallo Christophe

Ik stelde mezelf dezelfde vraag tegelijk.
Het lijkt redelijk om een ​​apart circuit in huis te hebben om elektriciteit te gebruiken die door een GE is geproduceerd.

Ik schrijf je dit omdat ik veel dingen heb geleerd nadat ik mijn fotovoltaïsche installatie heb aangekoppeld.
Bijvoorbeeld: PV omvormers geldt de norm DIN VDE-0126 1 1-/ A1 dat gaat over de automatische schakelstation tussen een systeem en het openbare laagspanningsnet (meer stroom in het netwerk = meer fotovoltaïsche generatie) .

http://www.photovoltaique.info/DIN-VDE-0126-1-1-A1.html

Weinig video Erdf (het is de moeite waard wat het waard is : Cheesy: maar het heeft de verdienste dat het eenvoudig is) beloofde dat ik niets boven aanraak!


https://www.youtube.com/watch?v=Fx7odfsfUWg

Fabio

PS: de stroom die je produceert als je geen verbinding hebt met het netwerk, is helemaal voor jou, aan de andere kant als je verbonden bent met het netwerk en je niet alles consumeert wat het is ENEDIS dat het zal verkopen aan je buren : Roll:
0 x
Ik doe mijn best om trash wereld niet overlaten aan mijn kinderen ....
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2485
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 359

Re: Sluit een kleine generator op het EDF-netwerk Enedis 50 Hz 230V AC aan?




par Forhorse » 07/12/18, 21:34

Om te koppelen 2 moeten alternerende generators in fase zijn, de handmatige synchronisatie is mogelijk maar tamelijk delicaat.
In de praktijk zou het nodig zijn om de snelheid van de motor die de groep aandrijft aan te passen om een ​​frequentie te hebben die nauwelijks hoger is dan het netwerk of nauwelijks lager (zoals 50.01Hz of 49.99Hz), zodat men de fase kan 'inhalen' van de andere en koppel de 2 als ze precies in fase zijn.
Op dit moment vergrendelt de groep zichzelf op het netwerk (aangezien deze een lagere impedantie heeft, is hij de "master") en het is dus het netwerk dat de snelheid van de generator oplegt. Dan hangt het af van het vermogen waarmee je de generator aandrijft. Als het te laag is, is het het netwerk dat de motor van de groep aandrijft en in dit geval verbruikt u stroom op het netwerk, als het voldoende is, produceert u stroom die in het netwerk wordt geïnjecteerd.
Een echte groep die op het netwerk kan worden aangesloten op een synchronizer die de bewerking automatisch uitvoert.
Als de koppeling op het verkeerde moment is, creëert u een grote kortsluiting en gaat de generator van uw groep in rook op.

Na verloop van tijd deden de ouden dit handmatig met een eenvoudige gloeilamp. De neutronen van de generator en het netwerk bleven gekoppeld, en een lamp (nominale spanning van tweemaal de netspanning) werd geplaatst tussen de fase van de generator en die van het netwerk. De helderheid van de lamp gaf aan of de twee bronnen in fase waren of niet: hoe meer de lamp scheen, hoe minder ze in fase waren. Het doel van het spel was om de 2-bronnenbatterij te koppelen toen de lamp uit was.
Ik ben er zeker van dat we, door een beetje op youtube te kijken, een demonstratie van deze methode moeten vinden.

Een andere methode voor een generator is om de generator in de motor (starter) te gebruiken, alsof er geen probleem is met koppeling of synchronisatie, de generator is al op de juiste snelheid en in fase.
Maar de warmtemotor die hem aandrijft, moet ontworpen zijn om "on the fly" in bedrijf te worden genomen.
Ik geloof dat dit de methode is die wordt gebruikt voor reddingsgroepen in gevoelige toepassingen.

Voor de goede orde, ik werkte in een fabriek die zich niet kon veroorloven ongeplande proces shutdowns als gevolg van een stroomstoring. de verliezen veroorzaakt door een ongeplande shutdown, en de tijden van reiniging en herstart hadden de installatie van 3 enorme generatoren die in staat waren om de hele installatie van stroom te voorzien (de motoren waren bijna zo groot als een motor van diesellocomotief en de generatoren kwamen rechtstreeks uit de 20kV)
In het geval van een storm, en dus in geval van een risico van stroomuitval, schakelden we over naar de groepen: na een periode van opwarmen en draaien van de warmtebronnen werden de generatoren dus automatisch gesynchroniseerd met het netwerk en vervolgens gekoppeld aan die -CI. Toen deze eerste stap correct had plaatsgevonden, werd de fabriek ontkoppeld van het netwerk en verliep in autonomie ten tijde van de storm.
Toen het risico voorbij was, gingen we verder in de omgekeerde volgorde: we synchroniseerden de generatoren met het netwerk, voordat we de twee opnieuw koppelen om de groepen uiteindelijk te stoppen.
Dezelfde procedures in het geval van EJP-dagen, omdat (op dat moment in ieder geval) het goedkoper was om brandstof in groepen te verbranden dan om de stroom tegen hoge prijzen te betalen.
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13644
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1502
Neem contact op met:

Re: Sluit een kleine generator op het EDF-netwerk Enedis 50 Hz 230V AC aan?




par izentrop » 08/12/18, 02:20

Het probleem moet zijn om dit synchronisme te behouden wanneer de belasting varieert, waardoor het motortoerental daalt. In dit geval moet worden aangenomen dat de groep grotendeels te groot moet zijn om niet te verzwakken.
De reactietijd is veel langzamer dan in het geval van een netwerkinjectieregelaar.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 15989
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5187

Re: Sluit een kleine generator op het EDF-netwerk Enedis 50 Hz 230V AC aan?




par Remundo » 08/12/18, 10:33

we kunnen niet rechtstreeks een generator op het netwerk koppelen,

een eenvoudig desynchronisme zal een enorme stroom oproepen en de voorzieningen beschadigen,

het zou mogelijk zijn om batterijen op te laden met gégène, en om deze batterijen op het netwerk aan te sluiten door middel van een omvormer voor netinjectie die ook kan worden omgeschakeld naar een omvormer op een geïsoleerde locatie. Aanbiedingen zijn de afgelopen jaren ontwikkeld onder de naam "hybride omvormer"

Dit materiaal is bijzonder duur, afgezien van geïsoleerde sites, en het technische / financiële belang van een gen lijkt mij praktisch nihil. Het is beter om uw elektrische installatie volledig los te koppelen van het netwerk en uw generator erop aan te sluiten, door direct te consumeren wat het produceert.
0 x
Beeld
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79112
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

Re: Sluit een kleine generator op het EDF-netwerk Enedis 50 Hz 230V AC aan?




par Christophe » 08/12/18, 15:25

Nou, ze was niet zo stom mijn vraag ... omdat het antwoord niet eenvoudig is : Cheesy: !

Dus dit alles houdt in dat alle Europese fabrieken (of hetzelfde netwerk) worden gesynchroniseerd met de frequentie?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Exnihiloest
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5365
Inschrijving: 21/04/15, 17:57
x 660

Re: Sluit een kleine generator op het EDF-netwerk Enedis 50 Hz 230V AC aan?




par Exnihiloest » 08/12/18, 15:37

Als u iets wilt dat in alle gevallen werkt, hebt u een generator nodig die op een referentiesignaal van de frequentie en fase kan worden gesynchroniseerd.

Dus als we drie fasen hebben: we kunnen één fase als referentie gebruiken en een andere herinjecteren.
Anders zou men altijd de fasereferentie kunnen verkrijgen door een sensor die ergens op het netwerk is geplaatst, zeer ver stroomopwaarts van het punt waar de stroom opnieuw wordt geïnjecteerd, bijvoorbeeld een magnetische veldsensor onder de middenspanningslijn die ons voedt, geassocieerd met een radiozender die het tempo opnieuw uitzendt.

Ik weet niet of de zonne-energie wordt gekocht door EDF voor een prijs die hoger is dan de prijs die we zouden krijgen van een benzinegenerator, maar als dat zo is, zullen toch maar weinig slimme mensen daar al over hebben nagedacht ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2485
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 359

Re: Sluit een kleine generator op het EDF-netwerk Enedis 50 Hz 230V AC aan?




par Forhorse » 09/12/18, 10:26

Heb je niet gelezen wat ik schreef?
Een generator eenmaal gesynchroniseerd op het netwerk de rest van de wil of kracht. U bent op zoek naar complicaties waar er geen zijn.
Herinnering: alle roterende elektrische machines zijn omkeerbaar.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 15989
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5187

Re: Sluit een kleine generator op het EDF-netwerk Enedis 50 Hz 230V AC aan?




par Remundo » 09/12/18, 13:36

ja ik heb gelezen wat je hebt geschreven, en deze methoden inspireren me niet veel zelfvertrouwen, zelfs als ze met geluk kunnen lopen.

bovendien begrijp ik nog steeds niet de interesse om een ​​generator rechtstreeks op het nationale elektriciteitsnet aan te sluiten ... : Roll:

in het slechtste geval zijn er enkele niet al te dure oplossingen zoals een accu die wordt opgeladen door de generator en omvormers van het omvormernetwerk omvormer (GTI) die constant vermogen injecteren. Maar je moet de batterijen beheren onder belasting en overbelasting ...

Oké ... :?
0 x
Beeld
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79112
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

Re: Sluit een kleine generator op het EDF-netwerk Enedis 50 Hz 230V AC aan?




par Christophe » 09/12/18, 14:29

Forhorse schreef:Heb je niet gelezen wat ik schreef?
Een generator eenmaal gesynchroniseerd op het netwerk de rest van de wil of kracht. U bent op zoek naar complicaties waar er geen zijn.
Herinnering: alle roterende elektrische machines zijn omkeerbaar.


Als ik de verschillende methoden lees die u noemde! (Dankjewel).

Een daarvan betreft een elektromechanische synchronisatie waarover ik al had gehoord ...
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Elektriciteit, elektronica en IT Hi-Tech, Internet, Dood, verlichting, materialen en nieuwe"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 174-gasten