Pc Lenovo ideapad 110 start niet meer: ​​blinitialize Library is mislukt

Hi-tech elektronische en computerapparatuur en internet. Beter gebruik van elektriciteit, te helpen met het werk en de specificaties, apparatuur selectie. Presentaties armaturen en plannen. Golven en elektromagnetische vervuiling.
jean.caissepas
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 660
Inschrijving: 01/12/09, 00:20
Plaats: R.alpes
x 423

Re: Pc Lenovo ideapad 110 start niet meer: ​​blinitialize Library is mislukt




par jean.caissepas » 21/05/21, 14:53

izentrop schreef:Toen besloot ik de beveiligingsfout op de sleutel op te lossen, waardoor deze voor mij onmiddellijk ontoegankelijk was. :schok: , zoals mijn oude harde schijf die ik kon proberen te lezen met de USB-interface van de externe schijf.

Enig idee om te proberen de gegevens te herstellen?


Ik heb een onleesbare externe harde schijf hersteld omdat ik deze in de verkeerde oplader had gestoken (spanning te hoog, waardoor de USB-SATA-converterkaart werd verbrand en de partitie werd beschadigd) via DISK GENIUS die alles op een nieuwe harde schijf herstelde (nadat ik de harde schijf had de externe box en aangesloten op een SATA-kabel)!
Deze tool is echt te goed.

LET OP: Het is beter om te proberen te herstellen wat leesbaar is voordat u de bewerking uitvoert.
Daarna heb ik de oude harde schijf opnieuw geformatteerd die geen slechte sectoren had, alleen de eerste slecht geschreven.
0 x
Verleden gewoonten moet veranderen,
omdat de toekomst mag niet sterven.
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13716
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1525
Neem contact op met:

Re: Pc Lenovo ideapad 110 start niet meer: ​​blinitialize Library is mislukt




par izentrop » 21/05/21, 15:46

jean.caissepas schreef:Ik heb een onleesbare externe harde schijf hersteld omdat ik deze in de verkeerde oplader had gestoken (spanning te hoog, waardoor de USB-SATA-converterkaart werd verbrand en de partitie werd beschadigd) via DISK GENIUS die alles op een nieuwe harde schijf herstelde (nadat ik de harde schijf had de externe box en aangesloten op een SATA-kabel)!
Deze tool is echt te goed.

LET OP: Het is beter om te proberen te herstellen wat leesbaar is voordat u de bewerking uitvoert.
Daarna heb ik de oude harde schijf opnieuw geformatteerd die geen slechte sectoren had, alleen de eerste slecht geschreven.
Oké, bedankt, ik zal naar deze software zoeken.
izentrop schreef: Door nadelen, in de kenmerken, geeft niets het aantal mogelijke schrijven / lezen aan?
In feite wordt een TBW van 256 TB aangegeven
Volgens deze site zou het enorm worden onderschat
Op een eenvoudige desktopcomputer schrijft een gebruiker tussen de 10 en 35 GB aan gegevens per dag. Wat als we de opslagcapaciteit vergroten tot 40 GB? Dit betekent dat het zou kunnen schrijven over een periode van meer dan 5 jaar totdat het de limiet van 70 TBW bereikt. https://www.ontrack.com/fr-fr/blog/quel ... le-des-ssd
Voor mij zou het binnen 15 jaar zijn.

Volgens de CrystalDiskInfo-software zou ik al 2081 GB hebben geschreven, normaal had ik Windows 10 geïnstalleerd, maar ach, ik zal nog steeds proberen om het aantal schrijfbewerkingen te verminderen op jouw advies, alles hangt af van de prijs van 8 GB RAM.
0 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 14964
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4363

Re: Pc Lenovo ideapad 110 start niet meer: ​​blinitialize Library is mislukt




par GuyGadeboisTheBack » 21/05/21, 19:36

Christophe schreef:Ja SSD's bestaan ​​in SATA of M2 ...

Maar als izy sprak over "flash-geheugen", neem ik aan dat hij het had over een M2 SSD ... vandaar mijn opmerking ... maar ik kan het mis hebben (het betekent dat hij niet wist dat een SSD slechts geheugen was ??)

Gelukkig is een SSD Flash-geheugen, anders zou het worden gewist zonder te worden gevoed.
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13716
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1525
Neem contact op met:

Re: Pc Lenovo ideapad 110 start niet meer: ​​blinitialize Library is mislukt




par izentrop » 22/05/21, 01:25

Enkele voordelen:
De USB-sleutel werkt weer, maar nog steeds deze waarschuwing "deze lezer heeft een probleem ..."

HD Sentinel en http://www.diskgenius.net/download.html slaagde er niet in om mijn "ontoegankelijke" harde schijf te herstellen.

Het lukte me om het wisselbestand te verwijderen en geen probleem ondanks dat ik slechts 4 GB RAM had, maar het omleiden van de tijdelijke bestanden naar een andere schijf heeft geen effect.
swap file.gif
interchange file.gif (29.52 KiB) 2256 keer bekeken
VarEnvironment.gif
VarEnvironnement.gif (17.75 KiB) 2256 keer bekeken

Een interessant document Optimaliseer een SSD in Windows 10, de 12 dingen om te doen [Guide 2021]
2 -?
3 - AHCI is goed geactiveerd in de bios
4 - commando niet herkend, TRIM geactiveerd volgens CrystalDiskInfo
5 - Systeemherstel ingeschakeld
6 - De indexering is gedeactiveerd, het heeft lang geduurd
7 - defragmentatie ingeschakeld
8 en 9 niet gevonden (eerdere versies?)
10 - schrijfcache uitgeschakeld
11 - niet gevonden
12 - niet gevonden
1 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Re: Pc Lenovo ideapad 110 start niet meer: ​​blinitialize Library is mislukt




par Christophe » 22/05/21, 01:32

Probeer de partitie opnieuw op te bouwen met testdisk zoals hierboven vermeld ... pas op, er is geen GUI ... (grafische interface) maar de site is goed gedocumenteerd in het Frans ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 14964
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4363

Re: Pc Lenovo ideapad 110 start niet meer: ​​blinitialize Library is mislukt




par GuyGadeboisTheBack » 22/05/21, 01:47

Schakelt defragmentatie uit. Met een SSD is het niet alleen nutteloos, maar ook schadelijk.
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13716
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1525
Neem contact op met:

Re: Pc Lenovo ideapad 110 start niet meer: ​​blinitialize Library is mislukt




par izentrop » 22/05/21, 08:57

Christophe schreef:Probeer de partitie opnieuw op te bouwen met testdisk zoals hierboven vermeld ... pas op, er is geen GUI ... (grafische interface) maar de site is goed gedocumenteerd in het Frans ...
Niet beter. In feite, zolang Windows probeert toegang te krijgen tot de schijf, zien we dat het slijpt, het duurt een paar minuten en dan neemt het op, horen we dat de schijf stopt en start het opnieuw zonder dat software toegang heeft tot de opstartsector, waarschijnlijk een harde "mislukking.
Misschien zou de oplossing zijn om de schijf uit te pakken en in een ander station te plaatsen? maar hey !, ik heb niet veel om te herstellen.
GuyGadeboisLeRetour schreef:Schakelt defragmentatie uit. Met een SSD is het niet alleen nutteloos, maar ook schadelijk.
Voor een oude pc en een oude softwareversie kan dat wel. Wanneer u de schijf wijzigt, is het beter om dit te doen met de nieuwste versie van het besturingssysteem.
Microsoft implementeerde eerst de Defragmentation and Optimization Tool in Windows 8, die ook Storage Optimizer bevat. Op SSD's activeert Storage Optimizer periodiek schijfoptimalisatie en opschoning tijdens perioden van inactiviteit. Dit proces verschilt van de klassieke defragmentatieprocedure en is veilig voor SSD's. https://support.norton.com/sp/fr/fr/hom ... /v95982396
Bovendien heb ik onnodig gebruikersvariabelen en systeemvariabelen teruggestuurd naar een externe schijf, teruggezet zoals oorspronkelijk.
Aan de andere kant, aangezien mijn hoofdactiviteit (met de pc) op internet is, zal ik ervoor zorgen dat de downloadmap en de tijdelijke bestanden van de browser teruggezet worden naar een externe schijf. : Wink:
toebehoren
optimaliseren.gif
optim.gif (36.73 KiB) 2235 keer bekeken
0 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 14964
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4363

Re: Pc Lenovo ideapad 110 start niet meer: ​​blinitialize Library is mislukt




par GuyGadeboisTheBack » 22/05/21, 12:07

SSD's mogen niet worden gedefragmenteerd, het is nutteloos en verkort hun levensduur. Snap je het of niet ???
0 x

Terug naar "Elektriciteit, elektronica en IT Hi-Tech, Internet, Dood, verlichting, materialen en nieuwe"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 168-gasten