Pc Lenovo ideapad 110 start niet meer: ​​blinitialize Library is mislukt

Hi-tech elektronische en computerapparatuur en internet. Beter gebruik van elektriciteit, te helpen met het werk en de specificaties, apparatuur selectie. Presentaties armaturen en plannen. Golven en elektromagnetische vervuiling.
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13715
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1524
Neem contact op met:

Pc Lenovo ideapad 110 start niet meer: ​​blinitialize Library is mislukt




par izentrop » 16/05/21, 23:26

Hallo,
Terug van een afwezigheid van 6 dagen, start mijn ideapad 110_17ACL-laptop niet meer en toont Blinitializelibrary failed 0xc00000bb na ongeveer 1/4 uur.

Ik druk op de startknop, het merklogo wordt normaal weergegeven en verder niets totdat de foutmelding bovenaan het scherm wordt weergegeven.
Wanneer de dvd-speler opstart, lijkt het alsof hij meerdere keren probeert opnieuw op te starten, voordat het foutbericht wordt weergegeven.

Het blijkt uit wat ik op het net heb gelezen dat dit een storing is van het UEFI-circuit.

Op het moederbord bevindt zich een 25B64CSIG-circuit. Is dit het circuit met het UEFI-programma?

Anders een idee?

IMG_20210516_225039.jpg
0 x
jean.caissepas
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 660
Inschrijving: 01/12/09, 00:20
Plaats: R.alpes
x 423

Re: Pc Lenovo ideapad 110 start niet meer.




par jean.caissepas » 16/05/21, 23:50

izentrop schreef:Hallo,
Terug van een afwezigheid van 6 dagen, start mijn ideapad 110_17ACL-laptop niet meer en toont Blinitializelibrary failed 0xc00000bb na ongeveer 1/4 uur.


Ik heb hier een antwoord gevonden: https://answers.microsoft.com/fr-fr/win ... d6c68dfc97

Als u de installatie-cd hebt, maakt u anders een UDB-opstartbare sleutel om opnieuw op deze sleutel te starten

Niet sleutelen aan de elektronica van het moederbord die niet de oorzaak lijken te zijn.

Anders moet u:
- test het RAM-geheugen om te zien of het gezond is (je weet maar nooit)
- reset de standaardconfiguratie (versla deze goed ontgrendeld)
1 x
Verleden gewoonten moet veranderen,
omdat de toekomst mag niet sterven.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Re: Pc Lenovo ideapad 110 start niet meer: ​​blinitialize Library is mislukt




par Christophe » 17/05/21, 00:07

Volgens de link die Jean heeft gevonden, is het het verlies van je opstartsector en de partitietabel ... over het algemeen is het waardeloos ... deze oplossing misschien geprobeerd, maar ik geloof het maar half ... niet op de methode maar op de kans op succes ...

Het verliezen van een MBR is serieus ...

https://fr.wikipedia.org/wiki/Master_boot_record

De oplossing is om uw pc op te starten met een installatieschijf en een paar opdrachten uit te voeren. Hier is het proces:

1. Plaats de installatieschijf van Windows 10 of de USB-stick.

2. Start op vanaf de schijf of USB-stick.

3. Klik op Mijn computer herstellen (linksonder).

4. Klik op Problemen oplossen en kies vervolgens Geavanceerde opties en vervolgens Opdrachtprompt.

5. Voer bij de opdrachtprompt de volgende opdrachten uit:

Bootrec / fixmbr
Bootrec / fixboot
Bootrec / rebuildbcd

start vervolgens de pc opnieuw op


Dus in jouw plaats voordat ik dat probeerde, zou ik opstarten op een live-cd of USB (win of linux) om te zien of het systeem betrouwbaar stabiel is en of je je oude harde schijf ziet ... zo ja, herstel je belangrijke gegevens (als je ziet het niet proberen met de uitstekende Testdisk: https://www.cgsecurity.org/wiki/TestDisk_Download die het ook mogelijk maakt om de MBR en de MFT opnieuw op te bouwen) op een externe USB-schijf ...

En voer de bovenstaande procedure uit nadat u uw belangrijke gegevens heeft opgehaald.

Ps: je hebt geen niet-opstartbare dvd in de drive, toch? : Cheesy: : Cheesy:
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13715
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1524
Neem contact op met:

Re: Pc Lenovo ideapad 110 start niet meer: ​​blinitialize Library is mislukt




par izentrop » 17/05/21, 00:25

Ik heb geprobeerd wat je zegt. Het werkt niet. Ik open het BIOS-menu met de resetknop. Ik kan zelfs de opstartvolgorde wijzigen, maar de reparatie-cd of opstartbare USB-stick start niet.
Daarom denk ik aan een storing.

Christophe, het dateert uit 2017 en de MBR is sinds 2010 vervangen door UEFI, van wat ik heb gelezen.

Toch bedankt.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Re: Pc Lenovo ideapad 110 start niet meer: ​​blinitialize Library is mislukt




par Christophe » 17/05/21, 01:12

UEFI en MBR zijn niet hetzelfde hulpprogramma ... de MBR is vervangen door GPT ... UEFI is de Bios ... MBR wordt nog steeds veel gebruikt.

Dus haal je schijf uit elkaar en test hem op een andere machine ...

Hoe dan ook, een laptop CM kan niet worden gerepareerd, hij kan worden vervangen ... kijk of hij winstgevend is ten koste van onderdelen en veroudering ...
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13715
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1524
Neem contact op met:

Re: Pc Lenovo ideapad 110 start niet meer: ​​blinitialize Library is mislukt




par izentrop » 18/05/21, 09:01

Christophe schreef:Dus haal je schijf uit elkaar en test hem op een andere machine ...
Je had gelijk, het is inderdaad de dd die de start verhinderde.
Ik heb een dd hersteld van een oude kapotte pc.
Ik moest het veranderen van MBR naar GPT, met diskpart, om W10 gedownload en geïnstalleerd op een USB-stick te kunnen installeren.

Hier is het weer, maar de pc stopte verschillende keren tijdens de installatie. Waarschijnlijk de vermoeide dd?

Weet u of het voordelig is om een ​​dd SSD op een niet recente pc te installeren?
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Re: Pc Lenovo ideapad 110 start niet meer: ​​blinitialize Library is mislukt




par Christophe » 18/05/21, 10:39

Bak daar! :)

2017 is recent! En ja, een SSD zal er heel goed op werken!

Heeft u uw gegevens kunnen herstellen?

Het is niet verschrikkelijk een installatie die crasht ... je bedoelt hard rebooten?

Is het je gelukt met de nieuwe installatie of niet?

Raak HD Sentinel op de harde schijf die zijn MBR heeft verloren: computer-elektronische-elektriciteit / herstel-en-reparatie-harde-schijven-cluster-data-sector-met-harde-schijf-sentinel-t15809.html
0 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 14960
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4359

Re: Pc Lenovo ideapad 110 start niet meer: ​​blinitialize Library is mislukt




par GuyGadeboisTheBack » 18/05/21, 12:01

Op een "oude" computer is het installeren van een SSD dag en nacht: hij loopt niet meer achter, hij warmt op en verbruikt minder, hij defragmenteert nooit meer. Je moet gewoon de TRIM "inschakelen" en ik vertel je niet de boost voor de fiets. Ik heb er zojuist een geïnstalleerd op een oude iMac uit 2009, hij is onherkenbaar.
1 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Re: Pc Lenovo ideapad 110 start niet meer: ​​blinitialize Library is mislukt




par Christophe » 18/05/21, 12:04

De TRIM ?? :schok:
0 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 14960
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4359

Re: Pc Lenovo ideapad 110 start niet meer: ​​blinitialize Library is mislukt




par GuyGadeboisTheBack » 18/05/21, 12:12

https://lescahiersdudebutant.fr/stockag ... ur-un-ssd/
Niet nodig op Windows, maar op Mac, met een niet "Apple" SSD, moet je het doen, tenminste op oude Os (coderegel of met "Trim enabler, betalend). Voor nieuwe weet ik het niet.
0 x

Terug naar "Elektriciteit, elektronica en IT Hi-Tech, Internet, Dood, verlichting, materialen en nieuwe"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 191-gasten