OVH: brand in Straatsburg, datacenter vernietigd. Welke gevolgen voor het Franse internet?

Hi-tech elektronische en computerapparatuur en internet. Beter gebruik van elektriciteit, te helpen met het werk en de specificaties, apparatuur selectie. Presentaties armaturen en plannen. Golven en elektromagnetische vervuiling.
nachtschade
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 44
Inschrijving: 28/01/15, 19:10
x 6

Re: OVH: brand in Straatsburg, datacenter vernietigd. Welke gevolgen voor het Franse internet?




par nachtschade » 17/03/21, 16:25

Ik heb uw woorden aandachtig gelezen, ik kan u uit een uiterst betrouwbare bron vertellen dat degenen die bij OVH werken niet op de bruiloft aanwezig zijn.
met betrekking tot back-ups, degenen die het meest schreeuwen, zijn degenen die de goedkoopste server nemen en die hun back-up niet maken, omdat het hebben van back-ups duurder is, en ik kan u verzekeren dat er redundantie is voor bedrijven die de prijs betalen .
Ik zou de binnenfoto van de sbg1 kunnen plaatsen, maar dat doe ik niet, omdat ik de werknemers niet in slechte posities wil plaatsen
alleen Octave kan het
1 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042

Re: OVH: brand in Straatsburg, datacenter vernietigd. Welke gevolgen voor het Franse internet?




par Christophe » 17/03/21, 17:30

bellad schreef:Ik heb uw woorden aandachtig gelezen, ik kan u uit een uiterst betrouwbare bron vertellen dat degenen die bij OVH werken niet op de bruiloft aanwezig zijn.
met betrekking tot back-ups, degenen die het meest schreeuwen, zijn degenen die de goedkoopste server nemen en die hun back-up niet maken, omdat het hebben van back-ups duurder is, en ik kan u verzekeren dat er redundantie is voor bedrijven die de prijs betalen .


Ben het helemaal met je eens !!

(Ik was jarenlang OVH-klant maar op de DC RBX en het lijkt me dat ik nooit iets in Straatsburg heb gehad ... of misschien een Kimsufi ... wees niet voorzichtig ...)

Voor de foto: waar vermoeden we hoe het eruit ziet ... een stapel schroot, kabels, platen en plastic verbrand of gesmolten? : Cry:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Exnihiloest
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5365
Inschrijving: 21/04/15, 17:57
x 660

Re: OVH-brand in Straatsburg, verwoest datacenter: welke gevolgen voor het Franse internet?




par Exnihiloest » 17/03/21, 21:18

Christophe schreef:
Exnihiloest schreef:Ik heb twee kleine sites bij Free en Orange (samen honderd GB)


​ Kun je gratis honderd GB hosten?

Ja. Zeer oud gratis abonnement daterend vanaf het begin als ISP, het had gratis aanbiedingen.
Aangezien dit abonnement is geëvolueerd als betaalde abonnementen in termen van limiet in GB, maar gratis blijft.
Ze zeggen 10 GB, maar ik heb veel meer, mijn FTP-uploads zijn nooit geblokkeerd, en met php + database mysql ... als ik je vertel dat kapitalisme cool is, moet je gewoon weten hoe je het moet benaderen. Ik ben het niet die hij uitbuit, ik ben het die het uitbuit!
Hun enige limiet: het is http, niet https.

Kunnen we zien hoe de sites eruit zien?

Dat zou mijn identiteit onthullen en ik wil bescheiden anoniem blijven. :)
0 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 14931
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4346

Re: OVH-brand in Straatsburg, verwoest datacenter: welke gevolgen voor het Franse internet?




par GuyGadeboisTheBack » 17/03/21, 21:43

Exnihiloest schreef:... kapitalisme is cool, je moet gewoon weten hoe je het moet benaderen. Ik ben het niet die hij uitbuit, ik ben het die het uitbuit!

Beeld
0 x
Avatar de l'utilisateur
Exnihiloest
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5365
Inschrijving: 21/04/15, 17:57
x 660

Re: OVH: brand in Straatsburg, datacenter vernietigd. Welke gevolgen voor het Franse internet?




par Exnihiloest » 17/03/21, 22:27

bellad schreef:Ik heb uw woorden aandachtig gelezen, ik kan u uit een uiterst betrouwbare bron vertellen dat degenen die bij OVH werken niet op de bruiloft aanwezig zijn.
met betrekking tot back-ups, degenen die het meest schreeuwen, zijn degenen die de goedkoopste server nemen en die hun back-up niet maken, omdat het hebben van back-ups duurder is, en ik kan u verzekeren dat er redundantie is voor bedrijven die de prijs betalen .
...


Dit is natuurlijk gezond verstand. Hoe dan ook, ik neem aan dat het contract meer duidt op een gegarandeerde beschikbaarheid, of een gegarandeerde hersteltijd, en niet op gegevensbeveiliging. Er is dan geen verhaal mogelijk op verlies.
Dit soort gebeurtenissen is nog steeds zeer zeldzaam, en dat is wat, denk ik, aanmoedigt om het risico te nemen niet te sparen. Het blijft een ernstige klantfout.

Dat gezegd hebbende, het zijn niet alleen klanten die geld willen besparen. Samenlevingen ook. Er bestaat een krachtig automatisch brandblussysteem, met een rookmelder en het vrijkomen van een hogedrukgas dat het vuur van zuurstof berooft. Als OVH het heeft omzeild, mag het niet klagen, het toont niet meer vooruitziende blik dan zijn klanten, en dat kan door de verslechtering van het merkimago meer kosten dan het brandbestrijdingssysteem.
Dernière édition par Exnihiloest de 17 / 03 / 21, 22: 55, 4 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Exnihiloest
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5365
Inschrijving: 21/04/15, 17:57
x 660

Re: OVH-brand in Straatsburg, verwoest datacenter: welke gevolgen voor het Franse internet?




par Exnihiloest » 17/03/21, 22:38

GuyGadeboisLeRetour schreef:
Exnihiloest schreef:... kapitalisme is cool, je moet gewoon weten hoe je het moet benaderen. Ik ben het niet die hij uitbuit, ik ben het die het uitbuit!


Ja, dat is cool, en het bewijs is dat er hier niet veel zijn, zelfs niet onder de antikapitalisten, die iets anders hebben gekozen dan Google, een GAFA, als hun gratis zoekmachine, zodat er alternatieven zijn.
Ik ben daarom niet de enige die weet hoe het kapitalisme moet worden benaderd, maar ik behoor tot de weinigen die toegeven er af en toe van te profiteren.
Het amuseert me deze mensen die in de soep spugen of deze ezels die het rek kleineren waar we ze schaamteloos zien eten. Maar goed, dit is niets nieuws, taarten bestaan ​​al sinds Molière.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042

Re: OVH: brand in Straatsburg, datacenter vernietigd. Welke gevolgen voor het Franse internet?




par Christophe » 18/03/21, 11:00

Enkele basistips ...

VEERKRACHT VAN UW VOORZORGSMAATREGELEN

DE VRAGEN DIE U UZELF MOET STELLEN UW VERANTWOORDELIJKHEDEN EN DIE VAN DE HOSTER DE OPLOSSINGEN OM DE GAPS TE VULLEN

Wat is een lokale, externe en een PRA-back-up?

Een lokale back-up is gewoon een kopie van uw gegevens die op hetzelfde platform is gemaakt. Deze back-up maakt snel herstel mogelijk in geval van valse manipulatie.

Een externe back-up is een kopie van uw gegevens die op een externe server in het productiedatacenter wordt geplaatst. Het voordeel is dat de back-up kan worden hersteld in geval van vernietiging van de productiesite.

Een PRA (Business Recovery Plan):

In het geval van een lokale of externe back-up, kunnen de gegevens worden hersteld, maar kunnen ze niet onmiddellijk worden gebruikt. In het kader van een PRA zijn de data maar ook de middelen om ze te exploiteren snel operationeel. Uw servers kunnen beginnen op een secundaire site met bijna identieke gegevens voor productie. Gemiddeld zien we tussen 5 en 30 minuten na de ramp een herstart van de servers.

De verantwoordelijkheden van iedereen

Gedeelde hosting

Als onderdeel van een shared hosting vertrouw je Nuxit het hardware- en softwarebeheer van de infrastructuur toe. Dit omvat ook het maken van back-ups van gegevens in geval van vernietiging van de productielocatie.

Aan de andere kant, in het geval van verkeerd gebruik of gerichte hacking van uw site, is het uw verantwoordelijkheid om een ​​werkkopie te hebben. Onze hostingaanbiedingen bieden een optionele back-upservice.

Praat met een van onze adviseurs.

Toegewijde hosting

Als onderdeel van dedicated hosting levert Nuxit de hardware, maar niet de software. De klant kan autonoom zijn of een beroep doen op onze outsourcingdiensten.

Praat met een van onze adviseurs.

Goede praktijken

Niets erger dan te beseffen dat er op het laatste moment geen back-up is. Het automatiseren van een back-up is geen garantie voor de betrouwbaarheid ervan. Regelmatige verificatie is vereist op abonneeniveau.

Het hebben van een back-up heeft geen zin als u niet weet hoe u deze moet herstellen. Door een procedure te plannen en deze regelmatig uit te voeren, kunt u efficiënt en snel reageren op de dag van een groot incident.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042

Re: OVH-brand in Straatsburg, verwoest datacenter: welke gevolgen voor het Franse internet?




par Christophe » 18/03/21, 11:01

Exnihiloest schreef:Ja. Zeer oud gratis abonnement daterend vanaf het begin als ISP, het had gratis aanbiedingen.


Ja, ik kende dit aanbod ... het lijkt mij dat het destijds 100 MB was!

Dus ik zie niet in hoe het je lukt om 1000 keer meer te hebben!

Zodat we de 2 sites in kwestie kunnen zien?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Exnihiloest
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5365
Inschrijving: 21/04/15, 17:57
x 660

Re: OVH-brand in Straatsburg, verwoest datacenter: welke gevolgen voor het Franse internet?




par Exnihiloest » 19/03/21, 21:00

Christophe schreef:
Exnihiloest schreef:Ja. Zeer oud gratis abonnement daterend vanaf het begin als ISP, het had gratis aanbiedingen.


Ja, ik kende dit aanbod ... het lijkt mij dat het destijds 100 MB was!

Dus ik zie niet in hoe het je lukt om 1000 keer meer te hebben!

Zodat we de 2 sites in kwestie kunnen zien?

Ik zei het je. Ze nemen niet de moeite om twee regels te hebben, hetzelfde geldt of de site gratis of betaald is. De capaciteit van betaalde sites is gestaag toegenomen, transparant voor klanten, zonder extra kosten, en dus ook op mijn gratis aanbod. Het was 100 MB die ik in het begin had. 10GB toegestaan, geloof ik vandaag, of ze gingen zonder waarschuwing naar 100 omdat ik dat tenminste heb.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042

Re: OVH: brand in Straatsburg, datacenter vernietigd. Welke gevolgen voor het Franse internet?




par Christophe » 21/03/21, 18:03

Het prûlé nog steeds bij Ovéhache Hopla! (met het Elzasser accent ...)

0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Elektriciteit, elektronica en IT Hi-Tech, Internet, Dood, verlichting, materialen en nieuwe"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 225-gasten