Neon kapot in mijn badkamer

Hi-tech elektronische en computerapparatuur en internet. Beter gebruik van elektriciteit, te helpen met het werk en de specificaties, apparatuur selectie. Presentaties armaturen en plannen. Golven en elektromagnetische vervuiling.
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: Neon kapot in mijn badkamer




par Obamot » 05/12/22, 17:20

Bij herlezen begreep ik het eindelijk ( : Mrgreen: ) erger nog, ik kon me niet herinneren waarom ik het niet had begrepen ( : Mrgreen: : Mrgreen: : Mrgreen: )

Als je niet in het vak zit, verwar je je geest met valse of nutteloze dingen, terwijl het in feite niet zo moeilijk is.
Daarom houden we van fo-fo... (Ah, geen feitencontrole deze keer, we ademen)
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79353
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11059

Re: Neon kapot in mijn badkamer




par Christophe » 05/12/22, 17:26

Het was onvermijdelijk te duidelijk en net... je kon het niet begrijpen... niet verwrongen genoeg voor jou als antwoord! : Mrgreen: : Mrgreen: : Mrgreen:
1 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: Neon kapot in mijn badkamer




par Obamot » 05/12/22, 18:07

Hoe heb je gevonden? :) (... weet het nog steeds niet!)

Edit: ah als ik moest zappen “ballast en starter moeten worden verwijderd” (Ik moet niet aan het vasten zijn geweest) : Mrgreen:

2F5747B3-6B8F-4331-9A8B-AD3ED524F01A.jpeg
Als ik bier dronk voor neonazi's (HEUPEN) wij zouden het begrijpen... : Oops: Welke Izy neem jij, van de 95% efficiëntie?
Ah nee, dan had je "Hamburg..." geschreven
Dernière édition par Obamot de 05 / 12 / 22, 18: 21, 1 keer bewerkt.
1 x
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6988
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2911

Re: Neon kapot in mijn badkamer




par gegyx » 05/12/22, 18:20

Inderdaad, zo duidelijk
...
maintenant
Bedankt Google

https://www.ledkia.com/fr/content/41-ch ... n-tube-led
1 x
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2221
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 510

Re: Neon kapot in mijn badkamer




par phil59 » 05/12/22, 18:34

LED's gaan goed mee, maar wat elektronica doodt, is dat ik het aanzet, ik zet het uit, dat is het probleem.

In hyper, met een start in de ochtend en gestopt in de ochtend, houdt het echt goed.

Ik heb een LED, 2-3W, die 24/24 aan blijft (niet cool), maar ik verander hem na 7-7 jaar.

Hetzelfde, in een bedlampje, gaat niet langer mee.

Ik heb het niet over Ali LED's, sommige gaan heel goed mee, andere gaan geen jaar mee. Soms koop ik voor de verandering kant-en-klare "schijven", maar nu worden ze behoorlijk duur. Nog niet het onderdeel analyseren dat slamt, maar het moet iets minder dan 10 cts zijn. Ik vermoed ook een gebrek aan koeling.

https://fr.aliexpress.com/item/4000846551253.html
1 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: Neon kapot in mijn badkamer




par Obamot » 05/12/22, 19:57

Zou het mogelijk zijn om een ​​stroom van zeer lage intensiteit door te laten, van een inch watt, zodat de diodes constant worden gevoed (zonder op te lichten) om hun levensduur te verlengen en een te grote thermische schok bij ontsteking te voorkomen? En zou het winstgevend/de moeite waard zijn? (overdag aangedreven door een klein zonnepaneel)...

Of beter nog, een ontsteking met een steeds hogere spanning, om het materiaal te sparen?

(om het zelf te doen)
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6522
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1639

Re: Neon kapot in mijn badkamer




par Macro » 06/12/22, 08:37

Obamot schreef:Zou het mogelijk zijn om een ​​stroom van zeer lage intensiteit door te laten, van een inch watt, zodat de diodes constant worden gevoed (zonder op te lichten) om hun levensduur te verlengen en een te grote thermische schok bij ontsteking te voorkomen? En zou het winstgevend/de moeite waard zijn? (overdag aangedreven door een klein zonnepaneel)...

Of beter nog, een ontsteking met een steeds hogere spanning, om het materiaal te sparen?

(om het zelf te doen)


Ik had goedkope imitatie-kaars-led-lampen op de kroonluchters in mijn woonkamer geplaatst (en een megaman gekocht in de econology-winkel) ... Midden in de nacht met de schakelaar uit konden we de leds soms nog steeds heel zwak zien oplichten 5 of 6 uur later om gedoofd te zijn... Ik zei tegen mezelf dat er een geest of een ectoplasma was of ik weet niet waardoor ze branden... Ik heb niet verder gezocht : Cheesy:
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: Neon kapot in mijn badkamer




par Obamot » 06/12/22, 09:39

Als ik mijn USB-oplader uitschakel (deze heeft een controle-LED), blijft de LED branden, zelfs als deze uit het stopcontact wordt gehaald...
Zou dit een in-circuit appartement kunnen zijn, dat wat sap blijft leveren?

Of in uw geval, uw installatie, waaraan op één plek is gesleuteld, blijft sap door de neutraal stromen zodra de schakelaar is geactiveerd...? Destijds had ik op kantoor een pc, die was aangesloten maar uitschakelde, je een kleine schok gaf als je de behuizing aanraakte (slechte aarding ... fase op de nulleider of wat dan ook).

Hier rijst ook de kwestie van netwerkverliezen in een huis. Hoewel veel apparaten 6V of 12V zijn, waarom zouden we huizen dan overal voorzien van 230V/250V, ook en vooral waar dat niet nodig is?
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79353
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11059

Re: Neon kapot in mijn badkamer




par Christophe » 06/12/22, 10:00

Macro schreef:
Obamot schreef:Zou het mogelijk zijn om een ​​stroom van zeer lage intensiteit door te laten, van een inch watt, zodat de diodes constant worden gevoed (zonder op te lichten) om hun levensduur te verlengen en een te grote thermische schok bij ontsteking te voorkomen? En zou het winstgevend/de moeite waard zijn? (overdag aangedreven door een klein zonnepaneel)...

Of beter nog, een ontsteking met een steeds hogere spanning, om het materiaal te sparen?

(om het zelf te doen)


Ik had goedkope imitatie-kaars-led-lampen op de kroonluchters in mijn woonkamer geplaatst (en een megaman gekocht in de econology-winkel) ... Midden in de nacht met de schakelaar uit konden we de leds soms nog steeds heel zwak zien oplichten 5 of 6 uur later om gedoofd te zijn... Ik zei tegen mezelf dat er een geest of een ectoplasma was of ik weet niet waardoor ze branden... Ik heb niet verder gezocht : Cheesy:


Vond dat ook, het is a priori een fenomeen van zelfinductie... Ik had er een onderwerp van gemaakt...

Verander de plaats van de leds en hij zou het niet meer (of niet meer) moeten doen...

Jij kunt lezen : zelfbouw-en-doe-het-zelf/gepantserde-omhulsels-leggen-bio-elektriciteit-en-houten-huis-t7263.html
1 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6522
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1639

Re: Neon kapot in mijn badkamer




par Macro » 06/12/22, 10:21

Ik ben er zelfs in geslaagd ze aan te zetten door de gedemonteerde lampen aan te raken... Maar het probleem is opgelost, ze zijn allemaal al een hele tijd niet meer in gebruik...

Ja, het was waarschijnlijk te wijten aan zelfinductieverschijnselen...
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Elektriciteit, elektronica en IT Hi-Tech, Internet, Dood, verlichting, materialen en nieuwe"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 227-gasten