Mijn audiofiele installatie, Hi Fi, vintage

Hi-tech elektronische en computerapparatuur en internet. Beter gebruik van elektriciteit, te helpen met het werk en de specificaties, apparatuur selectie. Presentaties armaturen en plannen. Golven en elektromagnetische vervuiling.
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 02/07/12, 19:42

Het paar Kappa 9 kostte me hetzelfde als een enkele Adam S3X-V van Sherkanner!

En de Tannoys €500 per paar, allemaal tweedehands... Simpelweg omdat er mensen zijn die de echte waarde van dit materiaal absoluut niet kennen, het te omvangrijk vinden, te oud, te kitsch... te... . enz.

En dat is goed voor kleine jongens zoals wij, toch? : Mrgreen:
0 x
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3




par Alain G » 02/07/12, 20:10

Obamot Hi!


Sorry maar de SL-1200 is absoluut geen gerenommeerde hifi, maar had eerder de gunst van de diskjockeys van deze wereld!


Als ik het over hifi-draaitafels heb, heb ik het over Oracle Delphi, Linn probek, Dynavector enz...
0 x
Stepping achter kan soms vriendschap versterken.
Kritiek is goed als toegevoegd aan een compliment.
Alain
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 02/07/12, 20:46

Obamot zei:

Het paar Kappa 9 kostte me hetzelfde als een enkele Adam S3X-V van Sherkanner!

En de Tannoys €500 per paar, allemaal tweedehands... Simpelweg omdat er mensen zijn die de echte waarde van dit materiaal absoluut niet kennen, het te omvangrijk vinden, te oud, te kitsch... te... . enz.


Soms moet je gewoon geduld hebben: het kostte me 2 jaar om mijn HRC DK4's te vinden, ik heb zelfs contact opgenomen met de voormalige ingenieur en de dochter van de fabrikant.

Voor de rest ben ik het er helemaal mee eens: PL51 en SL1200, het is prachtig vintage, maar het is niet eens gelijk aan een Thorens met een SME 3009.

Het enige dat voor mij telt, is het plezier om deze herinneringen aan mijn vroegere beroep te bezitten en erover te praten met mijn vrienden. (en om het te gebruiken, pcq het gaat nog steeds heel erg goed)

Ik heb ook een Revox A-700, (2 sporen 19-38 cm/s) maar die is zo versleten dat de koppen elk half uur schoongemaakt moeten worden : Cry:
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 02/07/12, 21:09

Jullie hebben allebei gelijk, het houden van mooie spullen staat niet ter discussie... ( : Cheesy: )

We hadden geen Studer op de radio (behalve de mengtafel die door TSR voor een lage prijs aan lokale radio's was achtergelaten), anders waren de PR-99's perfect!

Beeld

Aan de andere kant in pure en echte uitvoering... Alain G, het spijt me maar je hebt het niet gelezen.

: Mrgreen: Nou, dat is niet mijn probleem.

Alain G schreef: de SL-1200 is absoluut geen gerenommeerde hifi, maar had eerder de gunst van de diskjockeys van deze wereld!

En dus, zolang de kenmerken beter waren (vooral vergelijkend luisteren... ik weet zeker dat je het nog nooit hebt geprobeerd, want anders zou je het weten), deed ik dat, en ik kan je vertellen dat het verschil zeker niet zo was deze draaitafel, die in elk opzicht onberispelijk is, maar eerder de RIAA-voorversterker (of pre-pre, en bewegende spoel voor degenen die er nog steeds in geloven...) En natuurlijk de keuze van cellen volgens de persingen en de soort muziek. Elephant vergeleek een Technics ook niet met een Thorens door er hele dagen door te brengen... Door de kabels te vervangen, de RIAA-voorversterkers (zelfgemaakt met koppelvoeding, of van Graham Slee...) http://www.gspaudio.co.uk/
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 02/07/12, 21:42

... anders zou hij het ook weten!

Bovendien zou ik willen opmerken dat zijn Pioneer PL51 een directe aandrijving heeft! Hoi hoi...

Zeker, de Thorens waren erg goed en beroemd, maar zeker ingehaald door de Technics. Al die vrienden, het was ook een beetje een legende...

Hier is een van de beste RIAA-voorversterkers (en andere standaarden) die ik ken:

Beeld

Functies
Ingangsbereik: 2mV tot 10mV
Uitgang (voor ingangsbereik): 252 mV tot 1,260 mV (1.26 V)
Maximale invoer: 39mV rms
Maximaal uitgangsvermogen: 4.914 V rms
Versterking: 42 dB (126) bij 1 kHz
Ingangsimpedantie: 47k Ohm plus 100pf
Uitgangsimpedantie (aansturing/bron): 1.2k Ohm
Aanbevolen belastingsimpedantie: 10k Ohm of groter
Ruis bij uitvoer: -65dB CCIR Q-pk
Vervorming: 0.02%
Nauwkeurigheid EQ-curve: <0.5 dB
Kanaalbalans: 0.2dB
Kanaalscheiding: 64dB
Afmeting: (circa) B: 107 x H: 50 x D: 180 (mm) inc. aansluitingen

Ondersteunde egalisatiecurven:
http://www.phonostagepreamp.com/78rpm-r ... zation.htm

Een echt werkinstrument voor iedereen die vinyl aanschaft om te digitaliseren en te archiveren voor het nageslacht... Of om remastering op CD uit te voeren, al dan niet volgens het rode boekje...

Deze Engelsman heeft absoluut alles vastgelegd wat je in het veld moet weten!

En bovendien is het echt een aardige vent, wat niets afdoet. Hij had goed meegewerkt aan het opzetten van de studio, vanuit Engeland. Zijn wijze raad had ons veel problemen bespaard!

Ik raad sceptici aan om de "Communicator" te proberen:

http://www.phonostagepreamp.com/gram-am ... preamp.htm
Dernière édition par Obamot de 02 / 07 / 12, 22: 09, 1 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
plasmanu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2847
Inschrijving: 21/11/04, 06:05
Plaats: Het viilleduct van Lavilledieu 07170
x 180




par plasmanu » 02/07/12, 21:59

Ik heb een Peavey 500w van een Korg M1.
Ingangen zijn mono. Maar met 2 ingangen kun je de stereo creëren.
Ideaal met de iPhone en derivaten.
Het zou een dode persoon op anderhalve kilometer afstand wakker maken. : Mrgreen:
's Avonds kunnen we doof worden.

Dit is een goedkope oplossing voor het verzenden van zeer groot geluid.
0 x
"Om Evil niet te zien, niet om Evil te horen, niet om Evil te spreken" 3 kleine aapjes Mizaru
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 02/07/12, 23:27

Obamot zei:

Zeker, de Thorens waren erg goed en beroemd, maar zeker ingehaald door de Technics


Sorry, toen we een beetje versterkten op een grote luidspreker van 30 cm (of meer), konden we het verschil gemakkelijk horen!

En ook als je veel lawaai wilt maken in een kleine kamer.

Aan de andere kant, voor discogebruik....

En ik had de twee in de zaal...
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3




par Alain G » 03/07/12, 05:02

Sorry Obamot, maar het enige geweldige kenmerk van de SL-1200 is zijn betrouwbaarheid, zijn herstartsnelheid en de mogelijkheid om de draaitafel te stoppen zonder de motor door te branden!


De reden waarom het zo lang heeft overleefd in de clubs die door DJ's worden gebruikt!
0 x
Stepping achter kan soms vriendschap versterken.

Kritiek is goed als toegevoegd aan een compliment.

Alain
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 03/07/12, 09:17

Je hebt nog steeds geen ander argument dan dat, beste Alain G.

elephant schreef:Obamot zei:

Zeker, de Thorens waren erg goed en beroemd, maar zeker ingehaald door de Technics


Sorry, toen we een beetje versterkten op een grote kast met een grote 30 cm (of meer) je kon het verschil gemakkelijk horen!

En ook als je veel lawaai wilt maken in een kleine kamer.

En ik had de twee in de zaal...

Laag? Onmogelijk, daar blinken ze in uit! Maar uiteraard als je je draaitafels IN de zaal zet... In de studio staan ​​de draaitafels niet in dezelfde kamer als de luidsprekers, dat is de B_A...BA!

Ja, ik heb dit nummer vaak gehoord... Ik heb tientallen draaitafels getest, de nieuwste Rega... Ik ging erheen met mijn draaitafel uitgerust met kabels voor € 150,- per meter, mijn GSPaudio-voorversterker, mijn cellen, mijn schijf klem en andere rompschokdempers (uiteraard in demo, je kunt geen studio ter plaatse bouwen...) en mijn meetinstrumenten inclusief testschijven en natuurlijk mijn referentieschijven. De jongens waren bang om mij te zien aankomen en elke keer vertrok ik teleurgesteld met wat ik had gehoord! (En zij proberen het uit te leggen, vinden een excuus... Heilige onzin! : Mrgreen: )

Draaitafels vergelijken is een soort klusje! De Thorens hadden (net als sommige anderen) zeer goede eigenschappen, die werden overschaduwd door andere fouten. Met uitzondering van een paar zeldzame, veel te dure draaitafels, zijn alle andere zogenaamde “audiofielen» en bijna net zo duur werden de een na de ander gedegradeerd...
Bovendien moeten we het eens worden over de term "audiofiele", als je na een uur testen nog steeds twijfelt om te weten welke de beste is – en onder welke omstandigheden – tussen een 5.- en 000.- roros draaitafel, dan is het goed dat de Technics, gemonteerd met een SME-arm, is niet zo slecht... : Lol:

Ik weet nog dat ze destijds verkrijgbaar waren voor nog geen € 500, dus als je het over draaitafels hebt "audiofiele», hoeveel kosten ze, en zijn ze in staat een dergelijke minimale prestatie te leveren:

Draaitafels «audiofiele" of niet "audiofiele”? Wat definieert het?

Technics biedt standaard:

— een onhoorbare bromwaarde van 98 dB ongewogen: we moeten het nog steeds zeggen, shit! Welke draaitafel ter wereld gaat zo ver, “audiofiele" of niet? (78 dB gewogen, het is enorm, je moet de drempel van het achtergrondgeluid erbij optellen... 20 dB, uiteindelijk hebben ze de prestaties van CD-spelers in sn/b-verhouding)

— een even onhoorbaar gejank en flikkering: van 0,01% tot 98 dBA, welke draaitafel ter wereld bereikt dat? “Audiofiel” of niet, ik ken er geen.

— de meest consistente rotatienauwkeurigheid die bekend is (in vergelijking met elke draaitafel die tot nu toe is gemaakt). Door de frequentiegenerator die wordt bestuurd door kwarts en daarom van onhoorbare variatie en absolute precisie, dezelfde die wordt gebruikt voor het masteren van machines die vinyl branden => onmogelijk om "beter" te doen.

— deze motor met directe aandrijving (borstelloos), bestuurd door kwarts, die ook een nulafwijking van de rotatiesnelheid garandeert met een onovertroffen precisie en efficiëntie (als je een restafwijking had kunnen "lezen" met iemand anders over de hele wereld, zou je erin geslaagd zijn om het tolerantieniveau van graveren met Neumann-machines overschrijden... maar het zou onhoorbaar zijn voor het menselijk oor). Hetzelfde kan uiteraard niet gezegd worden van andere draaitafels.audiofielen», die zich vaak voortslepen met een opeenstapeling van verschillende fouten, die de een na de ander versterken...

— de toonarmlagers, gepolijst met een nauwkeurigheid van ± 0,5 micron, hebben een zeer lage wrijvingsindex van 0,007 gram gemonteerd op 3 niet-resonante draaitafels (en als dat nog niet genoeg is, kun je altijd de arm wisselen, als dat je aanspreekt. ..)

— de nieuwe arm van de MKV heeft bovendien een laterale statische demping van de toonarm, waaraan men een demping van de redenering kan toevoegen, door de drift in een vloeistof te baden => waardoor elke parasitaire trilling die uit de meting zelf voortkomt, wordt opgeheven (of wat dan ook). Dit is mogelijk op elke draaitafel.audiofiele», zolang je de arm maar kunt veranderen (en bijvoorbeeld een KMO kunt zetten) wat bij de Technics het geval is.

— in tegenstelling tot de meeste riemaandrijfsystemen is het volledig immuun voor zowel statische als dynamische weerstand veroorzaakt door de diamant die tegen de wanden van de vinylgroef wrijft. Dit defect bij de meeste draaitafels "audiofielen» instapmodellen hebben hier in verschillende mate last van (tenzij ze een marmeren blad hebben, wat heel elegant is...).

— krachtige bas en helder geluid dankzij kabels“audiofielen» in zuurstofvrije koperen strengen (OFC High Grade Coil Oxygen Free) met een lengte (en dus weerstand/impedantie) perfect berekend en in de fabriek op de juiste maat gesneden. En dit vanaf de celaansluiting tot aan de vergulde cinch-aansluitingen.

- Ze is "aanpasbare», als we nog verder willen gaan dan de originele uitvoeringen.

Eerlijk gezegd, jongens, je zou uiteindelijk je oordeel over deze decks moeten herzien, anders heb je solide argumenten en uitleg nodig - behalve dat je zegt "het is voor DJ's", zijn er nog genoeg andere redenen waarom ze uitstekend zijn, deze bijvoorbeeld:

Beeld

Is dit hetzelfde karakteristieke standpunt, ook al wordt het gegeven voor “audiofiele"?

Nee, bij rumble is het minder goed, aangezien het -60dB is
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 03/07/12, 10:08

...alleen de SP-10 MKIII kreeg iets beter in de specificaties, behalve dat als je goed leest, je merkte dat hij ook nog steeds een limiet had van 98 dBA (alleen de waarde van de gewogen dB veranderde, maar daar kunnen we wel zeggen wat je wilt...)

http://www.vinylengine.com/library/technics/sp10.shtml
http://www.sp-10mkii.com/

Dus door een SP-1210 MKV aan te schaffen, heb je nu alles van een SP-10 MKIII – behalve de schotel van 10 kg – maar de SL-1210 is minder omvangrijk, heeft bovendien de flitser en de snelheidsvariatie door middel van een schuifregelaar, erg handig voor het herstellen van de juiste toon van de originele opname, en het overwinnen van het studioartefact dat bestond uit het verlagen van de werkelijke snelheid tijdens het masteren, zodat luisteraars een titel beu zouden worden – vergeleken met de werkelijke snelheid waarmee deze was afgespeeld – en gemakkelijk op de juiste toon te detecteren waren voor ervaren oren... En draaitafels “audiofielenwie biedt dit ter plekke aan, kent u er veel?...).

Je hoeft je hersens niet te pijnigen om een ​​SP-10 MkI of MkII te restaureren... Behalve de schoonheid van het gebaar.

Olifant: je kunt de SME 3009-arm absoluut op een Technics MKV (of welke andere arm dan ook) monteren.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Elektriciteit, elektronica en IT Hi-Tech, Internet, Dood, verlichting, materialen en nieuwe"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 145-gasten