Linky meter: Operating en handleiding?

Hi-tech elektronische en computerapparatuur en internet. Beter gebruik van elektriciteit, te helpen met het werk en de specificaties, apparatuur selectie. Presentaties armaturen en plannen. Golven en elektromagnetische vervuiling.
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6931
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2870

Re: Teller Linky: Operating en handleiding?




par gegyx » 17/12/22, 01:59

Er is geen reden voor de gemeente om te betalen voor degenen die om onbegrijpelijke redenen de meter hebben geweigerd
Deze beslissing om de voetleesservice aan te rekenen aan degenen die de facto het lezen op afstand hebben geweigerd, is dan ook billijk en logisch.

Hier, nog een verrotte kaste...
Zelfde bullshit redenering als voor het vaccin.
onbegrijpelijke reden?
/ Nep ! Er zijn veel redenen gegeven. Het zou dus begrijpelijk moeten zijn voor een "consulting manager".
Het zijn eerder de redenen om te installeren die zwak en onbegrijpelijk waren, en onnodig nep.
Door niet te zeggen dat het stroomverbruik voor de werking van de linky om je non-stop golven in je mond en rond te sturen, wordt afgenomen van het stroomafwaartse circuit (gebruiker).

De oprichting van Enedis, alleen voor deze kantoorinstallatie van meters, wat is het, zo niet, 1 miljard extra kosten?

Opvolging door betekening stond in de oorspronkelijke contracten, op hun kosten en op eigen initiatief.

Deze gangster vergeet dat deze meterafnamekosten door alle consumenten worden betaald.
De no-linky betaalt dus ook voor een meter, niet geïnstalleerd.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 15995
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5189

Re: Teller Linky: Operating en handleiding?




par Remundo » 20/12/22, 08:17

NDA spreekt over de prijs van elektriciteit en ook over de Linky-meter

1 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6931
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2870

Re: Teller Linky: Operating en handleiding?




par gegyx » 01/01/23, 23:40

Maatregelen m.b.t. meteropname (non-linky), Enedis

De Enedis elektriciteitsmeetservice is betalend als je geen Linky meter hebt
Consumenten die geen Linky-meter in hun woning hebben geplaatst en een jaar lang niet minimaal één verbruiksindex hebben opgestuurd, moeten vanaf 1 januari een vergoeding van 49,80 euro betalen aan de titel van de meteropnameservice van Enedis. Er wordt dan tweemaandelijks een bedrag van 8,30 euro afgeschreven.

Om dit bedrag niet te hoeven betalen, moeten consumenten die niet zijn uitgerust met een Linky-meter daarom voor het einde van het jaar hun stand naar Enedis sturen, als dit de afgelopen 12 maanden niet is gebeurd. Als dit het geval is, profiteert de consument tot december 2024 van een gratis opzegservice.

De dag dat de Linky meter bij mij thuis werd geplaatst
Merk echter op dat vanaf januari 2025, indien de accommodatie niet is voorzien van een Linky meter, en ook als er in het afgelopen jaar minimaal één meterstand naar Enedis is gestuurd, de afrekeningsdienst zal in rekening worden gebracht.


https://www.nouvelobs.com/societe/20230 ... -2023.html
0 x
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9774
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2638

Re: Teller Linky: Operating en handleiding?




par sicetaitsimple » 01/01/23, 23:59

En dan? Wat geven we een fuck om de paar idioten die de installatie van een Linky-meter weigerden?
Gaan ze wat meer betalen? Het is hun keuze, hoewel ik begrijp dat tot begin 2025 als ze hun verklaring sturen, dit niet het geval zou moeten zijn. Het geeft ze wat tijd om van gedachten te veranderen, maar als ze overtuigd zijn, is dat aan hen, ze zullen gewoon moeten betalen voor het feit dat een man komt lezen, wat inderdaad een prijs is.
Er is geen reden voor degenen die het hebben geaccepteerd om ervoor te betalen.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 15995
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5189

Re: Teller Linky: Operating en handleiding?




par Remundo » 02/01/23, 00:47

vanuit maatschappelijk oogpunt, de jongens, we blijven ze betalen, het gaat via het CAF. Maar dat is een andere discussie.

Vanuit technisch oogpunt heeft LINKY voordelen, maar het is ook een autoriteit en spionagetool.

zoals een mes, het hangt allemaal af van hoe je het gebruikt.

degenen die het verwierpen zijn niet zo dom, in ieder geval is het niet zo eenvoudig... er kunnen intellectueel beperkte grumps zijn, maar niet alleen...

Ik laat de installaties doen, maar laat me niet voor de gek houden... Enedis ontzorgt u in één klik... het is in uw belang om te betalen en dat het netwerk geen black-out riskeert...
1 x
Beeld
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974

Re: Teller Linky: Operating en handleiding?




par Christophe » 02/01/23, 01:07

Een nadeel van de linky is de levensduur: ik denk niet dat die 25 jaar overschrijdt...
1 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 15995
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5189

Re: Teller Linky: Operating en handleiding?




par Remundo » 02/01/23, 01:17

Ja inderdaad, dat is weer een ander aspect...

daarvoor was het elektromechanische bijna eeuwig... maar communiceerde niet.
0 x
Beeld
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13644
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1502
Neem contact op met:

Re: Teller Linky: Operating en handleiding?




par izentrop » 02/01/23, 01:24

Remundo schreef:Ja inderdaad, dat is weer een ander aspect...

daarvoor was het elektromechanische bijna eeuwig... maar communiceerde niet.
en niet zo precies.
Met een gloeilamp van 60 W draaide de schijf langzaam rond. Met zijn LED-equivalent van 6 W draait hij niet meer. Ik had het in ieder geval gezien op een oude meter. Ik moet de test opnieuw doen om te zien bij welk vermogen het opstijgt : Lol:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 15995
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5189

Re: Teller Linky: Operating en handleiding?




par Remundo » 02/01/23, 08:25

het was nauwkeurig genoeg.

Ik geloof dat ze klasse 2 waren.
0 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6931
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2870

Re: Teller Linky: Operating en handleiding?




par gegyx » 02/01/23, 12:07

sicetaitsimple schreef:En dan? Wat geven we een fuck om de paar idioten die de installatie van een Linky-meter weigerden?
Gaan ze wat meer betalen? Het is hun keuze, hoewel ik begrijp dat tot begin 2025 als ze hun verklaring sturen, dit niet het geval zou moeten zijn. Het geeft ze wat tijd om van gedachten te veranderen, maar als ze overtuigd zijn, is dat aan hen, ze zullen gewoon moeten betalen voor het feit dat een man komt lezen, wat inderdaad een prijs is.
Er is geen reden voor degenen die het hebben geaccepteerd om ervoor te betalen.

En dan? Wie geeft er om de reflecties van de passieven die de installatie van een Linky-meter hebben geaccepteerd?
Dit is ter informatie van geïnteresseerden, niet voor de smakeloze trollen, die vernemen dat het uit 2025 is!

Er is geen reden voor degenen die het hebben geaccepteerd om ervoor te betalen.

Weerspiegeling van de zwendel, in al zijn glorie...
/ zeker gestoken in covidisten?

Iedereen betaalt meer, en het fluorescerende groene loket en de oprichting van enedis/linky of niet.

Behalve dat je heel goed weet dat de meteropname onderdeel uitmaakte van het vorige oorspronkelijk getekende contract!
Omdat ze echter profiteren van het monopolie van een openbare dienst, kunnen ze geen voormalige gebruikers ontslaan die altijd het contract hebben gerespecteerd en voor hun verbruik hebben betaald!

En je argument is helemaal stom om te veranderen, want door de afrekening telefonisch door te geven aan een robot, zijn er geen extra kosten en ontvang je de factuur direct bijgewerkt.

Sinds hun shit, heb ik de passage van een vermeende ticket-punch-verlichter niet meer gezien...

Er is geen reden voor degenen die het hebben geaccepteerd om ervoor te betalen.
Om je oudejaarsavond wat op te fleuren misschien?
**
Remundo schreef:degenen die het verwierpen zijn niet zo dom, in ieder geval is het niet zo eenvoudig... er kunnen intellectueel beperkte grumps zijn, maar niet alleen...
Ik liet de installaties gebeuren, maar zonder me voor de gek te laten houden...

Nou, er is geen bluetooth of wifi in huis. En hun advertentie over onze voordelen was gewoon gebakken lucht, de gebruikelijke blunder.

En ik accepteerde de Gaspard, omdat de hertziaanse uitzending, informatief voor de buitenwereld, maar één keer wordt gedaan, een paar seconden, dagelijks en in een reserve, en dat is alles.
en niet het lawaai en de onophoudelijke linky shit.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Elektriciteit, elektronica en IT Hi-Tech, Internet, Dood, verlichting, materialen en nieuwe"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 188-gasten