Linky: hoaxes en vervalsingen circuleren op het internet!

Hi-tech elektronische en computerapparatuur en internet. Beter gebruik van elektriciteit, te helpen met het werk en de specificaties, apparatuur selectie. Presentaties armaturen en plannen. Golven en elektromagnetische vervuiling.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042

Re: Linky: hoaxes en vervalsingen circuleren op het internet!




par Christophe » 01/12/19, 19:36

Did67 schreef:Het zou nodig zijn om er zeker van te zijn dat alle branden van Linky niet de oorzaak zijn van de verbindingen of verbindingen die slecht zijn gemaakt, slecht zijn vastgedraaid, welke hitte...

We kunnen altijd zeggen dat de oorzaak de verandering van de meter is. Het is niet vals.

Maar goed, Peugeot zou dan moeten worden beschuldigd van alle ongelukken met een auto van het merk... Als deze Peugeot niet op deze plek had gestaan, was het ongeval niet gebeurd. Het is net zo duidelijk.


Precies en:

a) De aansluitingen moeten worden gemaakt door een professional, dezelfde die de kast op peil brengt... als de brand uit de oven komt, ligt de verantwoordelijkheid bij de installateur en niet bij de fabrikant

b) Als de fabrikant van de linky zegt dat deze niet direct op een isolerende ondergrond mag worden geplaatst en/of vlam vat, is daar een reden voor (warmteafvoer van de meter... hoogstwaarschijnlijk). Dus de idioten die video's van slecht geïnstalleerde, verbrande links plaatsen, moeten het installatieprogramma aanklagen en niet de linky zelf.

c) Zoals ik al op Facebook zei: als je geen olie in je motor doet, zal hij niet lang draaien en is het niet de verantwoordelijkheid van de fabrikant. Met de linky zitten we in precies dezelfde situatie (hoewel met iets meer gevaar en potentiële schade) maar op facebook mist het een beetje IQ om iets te begrijpen...

Naderhand is het mogelijk dat sommige schakels fabricageproblemen hebben en abnormaal opwarmen, maar toch, gezien de inzet en de risico's denk ik dat de kwaliteitsservice van de fabrikanten serieus moet zijn...
1 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13698
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1516
Neem contact op met:

Re: Linky: hoaxes en vervalsingen circuleren op het internet!




par izentrop » 01/12/19, 22:12

Christophe schreef:
izentrop schreef:En waarom de linky meer zou opwarmen :?
Nou, omdat er vermogenselektronicacomponenten in zitten en over het algemeen meer elektronica die warmteafvoer nodig heeft!
Nou, het zijn niet de paar milliampères die door de elektronica worden verbruikt die brand veroorzaken. Het is eerder een slecht contact dat er toe kan leiden.
1 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12307
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2968

Re: Linky: hoaxes en vervalsingen circuleren op het internet!




par Ahmed » 01/12/19, 22:23

Ik geef mijn onwetendheid over elektriciteit toe, maar de bewering van Christophe verbaast me: hoe kan er vermogenselektronica in een simpele meter zitten?
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042

Re: Linky: hoaxes en vervalsingen circuleren op het internet!




par Christophe » 01/12/19, 22:55

Ik weet niet de exacte gebruikte meetmethode, maar we kunnen ons waarschijnlijk een ampèremeter per shunt voorstellen...

Voor mij als het meer dan 1000 W is, is het vermogen hè : Mrgreen:

In ieder geval zijn er meer condensatoren die het risico lopen te exploderen dan in een schijfmeter...die er geen heeft!

Ik heb ooit 70V aangesloten op een appartement dat alleen 50V accepteerde, het resultaat was duidelijk: het explodeerde in minder dan 5 seconden (gele rook)...

Het zou interessant zijn om het diagram van een Linky-moederbord te vinden...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042

Re: Linky: hoaxes en vervalsingen circuleren op het internet!




par Christophe » 01/12/19, 22:58

izentrop schreef:Nou, het zijn niet de paar milliampères die door de elektronica worden verbruikt die brand veroorzaken.


Het verbruik in absolute termen doet er niet toe: het gaat om de dissipatie!

Je kunt een onderdeel laten ontploffen en een vlam maken met minder dan 1W ... bovendien had mijn ontplofte appartement geen 1 W mogen verbruiken ... Ik heb snel alles doorgesneden, maar niets zegt dat het niet zou zijn afgelopen door alles te laten roken!

izentrop schreef:Het is eerder een slecht contact dat er toe kan leiden.


Ja en dragen!
0 x
dede2002
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1111
Inschrijving: 10/10/13, 16:30
Plaats: platteland Genève
x 189

Re: Linky: hoaxes en vervalsingen circuleren op het internet!




par dede2002 » 02/12/19, 18:43

Did67 schreef:...
Over een slecht gemaakte verbinding, ik worstelde als een gek om de oorzaak van een algemene disjunctie te vinden toen de aanzuiging van de pellets op mijn ketel begon. Ik stond op het punt de motor te veranderen. Totdat ik me bijna bij toeval realiseerde dat de installateur een van de klemmen van de aansluiting van deze motor op het relais van de ketelplaat niet had vastgedraaid. Bij het inschakelen ontstond er een kleine boog, met overstroom...!


Daar begrijp ik het niet, een boog is een weerstand in serie, in geen geval een overstroom? Integendeel. Waarom het een stroomonderbreker kan activeren :?
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13698
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1516
Neem contact op met:

Re: Linky: hoaxes en vervalsingen circuleren op het internet!




par izentrop » 02/12/19, 20:53

dede2002 schreef:
Did67 schreef:...
Over een slecht gemaakte verbinding, ik worstelde als een gek om de oorzaak van een algemene disjunctie te vinden toen de aanzuiging van de pellets op mijn ketel begon. Ik stond op het punt de motor te veranderen. Totdat ik me bijna bij toeval realiseerde dat de installateur een van de klemmen van de aansluiting van deze motor op het relais van de ketelplaat niet had vastgedraaid. Bij het inschakelen ontstond er een kleine boog, met overstroom...!
Daar begrijp ik het niet, een boog is een weerstand in serie, in geen geval een overstroom? Integendeel. Waarom het een stroomonderbreker kan activeren :?
De extra breekstroom. Dat is wat er gebeurt als je de stroom naar een inductieve belasting uitschakelt. De vonk getuigt van de overspanning en wie overspanning zegt, zegt overstroom, kort maar herhaaldelijk zijn ze voldoende om de stroomonderbreker te laten trippen https://fr.wikipedia.org/wiki/Ouverture ... t_inductif
0 x
dede2002
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1111
Inschrijving: 10/10/13, 16:30
Plaats: platteland Genève
x 189

Re: Linky: hoaxes en vervalsingen circuleren op het internet!




par dede2002 » 03/12/19, 07:31

De extra breekstroom wordt in de wikkeling geïnduceerd door een plotselinge stroomdaling...

Aan de andere kant is er bij het hersluiten een overstroom als de motor niet start, is dit misschien de oorzaak van het trippen van de stroomonderbreker?
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13698
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1516
Neem contact op met:

Re: Linky: hoaxes en vervalsingen circuleren op het internet!




par izentrop » 03/12/19, 09:37

dede2002 schreef:Aan de andere kant is er bij het hersluiten een overstroom als de motor niet start, is dit misschien de oorzaak van het trippen van de stroomonderbreker?
Ja, je hebt gelijk, vooral als de motor onder belasting start.
0 x
Avatar de l'utilisateur
plasmanu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2847
Inschrijving: 21/11/04, 06:05
Plaats: Het viilleduct van Lavilledieu 07170
x 180

Re: Linky: hoaxes en vervalsingen circuleren op het internet!




par plasmanu » 18/01/20, 13:13

Op mama's verzoek heb ik een dubbele beveiliging geplaatst.
Een waarschuwing.
En of dat nog niet genoeg is: een klein woordje, ik heb de neiging om naar links te schieten. Dat is goed, de balie is rechts onder de kluis : Mrgreen: Daar ga ik niet boos op worden op mijn moeder : Mrgreen:
P_20200118_113732_1_1.jpg
P_20200118_113523_1_1.jpg
Voor de EJP is er de e-mail en de mobiele telefoon om de dag ervoor op de hoogte te worden gebracht. Dus in staat om een ​​statement te communiceren
0 x
"Om Evil niet te zien, niet om Evil te horen, niet om Evil te spreken" 3 kleine aapjes Mizaru

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Elektriciteit, elektronica en IT Hi-Tech, Internet, Dood, verlichting, materialen en nieuwe"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Google [Bot] en 183 gasten