Linky: hoaxes en vervalsingen circuleren op het internet!

Hi-tech elektronische en computerapparatuur en internet. Beter gebruik van elektriciteit, te helpen met het werk en de specificaties, apparatuur selectie. Presentaties armaturen en plannen. Golven en elektromagnetische vervuiling.
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: Linky: hoaxes en vervalsingen circuleren op het internet!




par GuyGadebois » 19/11/19, 21:24

Christophe schreef:Foto's met meter?

Ik geef toe, ik heb de Marseille gedaan! In mijn herinnering was het ding enorm. Het is ongeveer 13 cm breed en net iets langer.
Beeld
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79115
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

Re: Linky: hoaxes en vervalsingen circuleren op het internet!




par Christophe » 19/11/19, 21:47

Ziezo, cqfd!
0 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: Linky: hoaxes en vervalsingen circuleren op het internet!




par GuyGadebois » 19/11/19, 21:54

Christophe schreef:Ziezo, cqfd!

Oh, niet pronken, he, het overkomt iedereen om te crashen! : Mrgreen:
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79115
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

Re: Linky: hoaxes en vervalsingen circuleren op het internet!




par Christophe » 19/11/19, 21:58

Ik schep niet op over jouw benadering, ik schep op over mijn analyse die zeker de juiste...nuance was!
0 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: Linky: hoaxes en vervalsingen circuleren op het internet!




par GuyGadebois » 19/11/19, 22:00

Christophe schreef:Ik schep niet op over jouw benadering, ik schep op over mijn analyse die zeker de juiste...nuance was!

Ja goed oh het is prima he, pav... (en shit)... : Mrgreen:
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 15992
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5187

Re: Linky: hoaxes en vervalsingen circuleren op het internet!




par Remundo » 19/11/19, 22:06

Ik was onlangs linky geplaatst in een huis uit de jaren 60. Alles zwom in zijn eigen sap, en ik veranderde bijna alles behalve de meter...

Ik heb niet specifiek gevraagd om de snelheidsmeter te veranderen, die een goede oude elektromechanische was.

Nou, ze hebben het op het originele oude multiplex paneel (1960) gezet... : Roll:

Ik vind het een beetje licht, omdat Linky normaal gesproken een complete plastic steun heeft, die natuurlijk moet worden geïnstalleerd.
0 x
Beeld
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13644
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1502
Neem contact op met:

Re: Linky: hoaxes en vervalsingen circuleren op het internet!




par izentrop » 19/11/19, 23:12

Christophe schreef:Ja dat ook, maar het is geldig voor elke meter die ... vreemd genoeg een schijfmeter de oorzaak van brand kon zijn ...
De linky verwarmt meer dan een oude meter ... dus het moet in de regels worden geïnstalleerd ...
Ik weet niet zeker of de statistieken je ondersteunen. Een op de vier woningbranden is van elektrische oorsprong, zelden vanwege de meter... https://www.planetoscope.com/habitat/50 ... rance.html

En waarom de linky meer zou opwarmen :?
Ik heb een oude schijfmeter die ik op mijn warmtepomp heb gezet om het verbruik te controleren. Ben merkte ik iets niet cools: ondanks het gebruik van een 16 mm² kabel, klemmen strak, trekken aan de draden om te controleren: ik kon ze gemakkelijk verwijderen. :schok:

Omdat het gestrand is, moest ik het zelfs draaien zodat het echt bij elkaar bleef. Ik hoop dat de linky-terminals betrouwbaarder zijn, want ook thuis was de linky in minder dan 15 minuten op de oude houten plank geïnstalleerd. aan de andere kant heeft de installateur de stroomonderbreker op 45 A geklemd.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79115
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

Re: Linky: hoaxes en vervalsingen circuleren op het internet!




par Christophe » 20/11/19, 13:00

izentrop schreef:Ik weet niet zeker of de statistieken je ondersteunen. Een op de vier woningbranden is van elektrische oorsprong, zelden vanwege de meter... https://www.planetoscope.com/habitat/50 ... rance.html.


Hoe kan ik mijn woorden verdraaien... wat heb ik gezegd? Dat vuren op het niveau van oude meters (dus schijven) zeldzaam zijn... maar dat overstappen op Linky dit risico kan vergroten (indien slecht geïnstalleerd: elektriciteit-elektronica-informatica / linky-mal-install-on-board-of-medium-Wood-REACT eerder dat hij-niet-te-te-laat-t16204.html )

izentrop schreef:En waarom de linky meer zou opwarmen :?


Nou, omdat er vermogenselektronicacomponenten in zitten en over het algemeen meer elektronica die warmteafvoer nodig heeft!

Er zijn natuurlijk ook enkele condensatoren die min of meer snel kunnen verslijten, afhankelijk van hun kwaliteit... een condensator gaat zelden langer dan 30-40 jaar mee (en ik ben erg aardig...), vooral als hij 24/XNUMX is aangesloten!

Schijfmeters van meer dan 50 jaar oud bestaan ​​nog steeds!

Deze daling van de betrouwbaarheid is een van de slimme meterzwendel (zogenaamde econologische) die we jaren geleden op dit punt aan de kaak stelden forum...

izentrop schreef:Omdat het gestrand is, moest ik het zelfs draaien zodat het echt bij elkaar bleef. Ik hoop dat de linky-terminals betrouwbaarder zijn, want ook thuis was de linky in minder dan 15 minuten op de oude houten plank geïnstalleerd. aan de andere kant heeft de installateur de stroomonderbreker op 45 A geklemd.


Plaats hier de foto van uw meter zodat wij mee kunnen denken of deze voldoet aan de veiligheidsnormen: elektriciteit-elektronica-informatica / linky-mal-install-on-board-of-medium-Wood-REACT eerder dat hij-niet-te-te-laat-t16204.html
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79115
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

Re: Linky: hoaxes en vervalsingen circuleren op het internet!




par Christophe » 01/12/19, 12:35

U vindt hier 2 foto's van een montage van een linky op een correcte houten drager: want met de plastic bak die aan de norm voldoet.

elektriciteit-elektronica-informatica / linky-mal-install-on-board-of-medium-Wood-REACT eerder dat hij-niet-te-te-laat-t16204.html
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Linky: hoaxes en vervalsingen circuleren op het internet!




par Did67 » 01/12/19, 17:48

Het zou nodig zijn om er zeker van te zijn dat alle branden van Linky niet de oorzaak zijn van de verbindingen of verbindingen die slecht zijn gemaakt, slecht zijn vastgedraaid, welke hitte...

We kunnen altijd zeggen dat de oorzaak de verandering van de meter is. Het is niet vals.

Maar goed, Peugeot zou dan moeten worden beschuldigd van alle ongelukken met een auto van het merk... Als deze Peugeot niet op deze plek had gestaan, was het ongeval niet gebeurd. Het is net zo duidelijk.

Over een slecht gemaakte verbinding, ik worstelde als een gek om de oorzaak van een algemene disjunctie te vinden toen de aanzuiging van de pellets op mijn ketel begon. Ik stond op het punt de motor te veranderen. Totdat ik me bijna bij toeval realiseerde dat de installateur een van de klemmen van de aansluiting van deze motor op het relais van de ketelplaat niet had vastgedraaid. Bij het inschakelen vormde zich een kleine boog, met overstroom... Een schroevendraaier, en enkele jaren geleden was het probleem opgelost! Hetzelfde op triplex, en misschien vatte het vlam. We hadden een buzz kunnen maken: "Okofen zet huizen in brand"! De brandstoflobby zou zeker hebben geïnsinueerd dat "pellets gevaarlijk zijn"!
2 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Elektriciteit, elektronica en IT Hi-Tech, Internet, Dood, verlichting, materialen en nieuwe"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 169-gasten