ongecontroleerde opladen van lithium batterijen: Hazard

Hi-tech elektronische en computerapparatuur en internet. Beter gebruik van elektriciteit, te helpen met het werk en de specificaties, apparatuur selectie. Presentaties armaturen en plannen. Golven en elektromagnetische vervuiling.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79362
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

ongecontroleerde opladen van lithium batterijen: Hazard




par Christophe » 17/07/09, 14:04

Hier is wat er kan gebeuren bij het gebruik van een batterijlader die niet geschikt is voor een lithiumbatterij:

https://www.econologie.com/batterie-au-l ... -4114.html

Indrukwekkend ... maar waar!

De video zegt niet onder welke omstandigheden het explodeerde, ik neem aan dat een overspanning + overbelasting ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
tigrou_838
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 573
Inschrijving: 20/10/04, 11:25
Plaats: Lorraine Luxemburgse grens

lithium batterijen




par tigrou_838 » 17/07/09, 14:48

hallo, hard op de batterijen, ik had op tv gezien op een uitzending (xenius) (tussen 19h en 19h30) hierboven.

hij had het over nieuwe batterijen die zijn opgeladen met explosiegevaar als gevolg van shock en overladen, en erger, met een vreemd lichaam zoals een spijker erin, die een mooie batterij liet lopen, resulterend in explosiezwelling en veel giftige damp. (warmte vrijkomend, min of meer 600degrees)

dus wees voorzichtig met de nieuwe batterijen, neem de juiste lader.

tigrou
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6528
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1641




par Macro » 17/07/09, 15:11

Een loden batterij die explodeert tijdens het opladen maakt schoonmaken ook ...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79362
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 17/07/09, 15:35

Voelt het aan als Macro?

Wat moet u doen om een ​​loodbatterij tot ontploffing te brengen? Stuur hem 100 A?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6528
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1641




par Macro » 17/07/09, 15:49

Nee ... Op een ochtend arriveerde ik op mijn werk, een van mijn jongens had de batterij van zijn motor gezet om op te laden op onze lader die was voorzien voor de accu PL die verantwoordelijk was voor vijftien Ampère ... Hij werd op de grond geplaatst. Toen ze brak, werden de pluggen in de plafondkast geplant ... de batterij-opening moest worden aangesloten of ik weet niet wat ... We bleven achter voor een goede schrik (rook op een geklasseerde site) ) en een grote schoonmaakbeurt ...

Er is ook de klassieke klap van de man die een auto op een andere shunt door de polariteiten te kruisen en die van de man die de lading bestuurt door de batterij met een shunte te boog ... Die blijft hangen ... Vlouffff ....

Ik in het explosiegenre ... Ik liet een scheet in mijn kelder een beetje bij een glas gas van een elektrolyse van water ... Het deksel en de elektroden van de elektrolyseur vlogen naar het plafond ... de deur die op een kier was gesloten ... mijn oren floot twee dagen ... :schok: :schok: 5mn later werd de elektrolyseur onder de motorkap van mijn auto aangesloten : Mrgreen: Met het enige resultaat van het veranderen van de geur aan de uitgang van de pot ... Het ging van gebakken haring naar geur van gekatalyseerde diesel ...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79362
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 17/07/09, 16:12

We hebben plezier in je werk zeg het, rekruteren daar niet? : Cheesy:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6528
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1641




par Macro » 17/07/09, 16:18

Christophe schreef:We hebben plezier in je werk zeg het, rekruteren daar niet? : Cheesy:

Als elke keer dat een van ons sterft aan kanker of leukemie ... Of zo ... Altijd klaar ... Stuur je CV naar de heer Desmaray
http://www.20minutes.fr/article/338934/ ... oselle.php
0 x
Avatar de l'utilisateur
wirbelwind262
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 238
Inschrijving: 29/06/05, 11:58
Plaats: fouras
x 29




par wirbelwind262 » 17/07/09, 20:11

Dag
als modelvliegtuigfabrikant moeten Lipo-batterijen een beveiliging tegen overbelasting hebben, anders:
http://jroger.nuxit.net/berliweb/photos ... _horst.htm

Beeld
Beeld

of verbrandt:

Beeld
dus achtung!
Good luck!
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79362
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 18/07/09, 10:35

Dit is nogal de boodschap die ik wilde overbrengen!

De koe, de auto die het ontplofte, schrikt ...

Hoop dat EV-laders "veilig" zijn in het geval van een storing!
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 18/07/09, 11:18

:pijl: In feite is dit de reden waarom VE Lithium zo laat is ... Alleen BYD is begonnen met produceren. Maar deze fabrikant is 's werelds eerste fabrikant van lithiumbatterijen, hij heeft ongeveer 35% van het marktaandeel in mobiele telefonie ...
De krachten in de auto hebben niets gemeen ...

Het grote probleem met deze technologie is dat de batterij de brandstof EN het oxidatiemiddel bevat.
Dus als we de kritieke fase bereiken, en als verbranding plaatsvindt, kunnen we het niet langer stoppen ... beperk alleen de effecten ervan (koel en voorkom verspreiding naar nabijgelegen faciliteiten).
:?
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Elektriciteit, elektronica en IT Hi-Tech, Internet, Dood, verlichting, materialen en nieuwe"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : AdsBot [Google] en 275 gasten