SSD kwaliteit en levensduur (SLC, MLC, TLC, QLC)

Hi-tech elektronische en computerapparatuur en internet. Beter gebruik van elektriciteit, te helpen met het werk en de specificaties, apparatuur selectie. Presentaties armaturen en plannen. Golven en elektromagnetische vervuiling.
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13644
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1502
Neem contact op met:

Re: Kwaliteit en levensduur van SSD-schijven (SLC, MLC, TLC, QLC)




par izentrop » 09/06/21, 09:46

Christophe schreef:160 jaar? Ah ah, de theorie is prachtig! : Cheesy:
Ja, het is een beetje Olé! Ole!

Wat me opvalt en wat zichtbaar was met HD-sentinel, is de schrijfsnelheid die nog steeds minder dan 2 GB/u is, maar dat is exclusief de interne keuken van de SSD.
Hier bij blijven:
241 - F1h - Totaal aantal LBA's geschreven
Aantal blokken geschreven op de SATA-interface (tel per 32 MB). Dit zijn de logische blokken die door de computer zijn geschreven. http://server.idemdito.org/electro/comp ... -intel.htm
de SMART F1/32-waarde, ik ben er zeker van dat ik niet meer dan 2 GB/u aan "disk"-schrijven overschrijd en rekening houdend met een maximum van 7 uur/dag pc-gebruik en de 256 TBW die door de fabrikant wordt gegeven, heb ik een levensduur van ongeveer 50 jaar.

Zelfs dan zou Jeanne Calment op de paal worden geslagen : Mrgreen:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974

Re: Kwaliteit en levensduur van SSD-schijven (SLC, MLC, TLC, QLC)




par Christophe » 06/08/21, 14:18

Dus een paar maanden zijn verstreken... waar sta je met wat er onlangs met de SSD is gebeurd?

Gebruiksstatistieken? Indruk?

Van mijn kant met mijn MX500 niets te zeggen behalve dat ik nog steeds regelmatig HS-sectoren heb... de fout van het klonen?

Ik merk dat mijn pc meer opwarmt met de SSD dan met de klassieke HD.

Ik zie het omdat het een metalen laptop is... dus je voelt snel de warmte op het toetsenbord...

En jij?
0 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 14825
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4302

Re: Kwaliteit en levensduur van SSD-schijven (SLC, MLC, TLC, QLC)




par GuyGadeboisTheBack » 06/08/21, 14:21

Thuis lukt het prima. Punt. : Mrgreen:
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Elektriciteit, elektronica en IT Hi-Tech, Internet, Dood, verlichting, materialen en nieuwe"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 109-gasten