SSD kwaliteit en levensduur (SLC, MLC, TLC, QLC)

Hi-tech elektronische en computerapparatuur en internet. Beter gebruik van elektriciteit, te helpen met het werk en de specificaties, apparatuur selectie. Presentaties armaturen en plannen. Golven en elektromagnetische vervuiling.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79121
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973

Re: Kwaliteit en levensduur van SSD-schijven (SLC, MLC, TLC, QLC)




par Christophe » 04/06/21, 15:39

Ja, het zal verminderen als u 3 tests per dag doet! Maar 1 test per jaar ... geen risico!

Guy verslaat ons plat met zijn M2 SSD! Het gaat tot 7 Gb/s de klootzak!! :schok: :schok: :schok:

computer-elektronische-elektriciteit / clone-a-hard-drive-system-to-ssd-mx500-crucial-test-review-t16878.html
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13644
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1502
Neem contact op met:

Re: Kwaliteit en levensduur van SSD-schijven (SLC, MLC, TLC, QLC)




par izentrop » 04/06/21, 17:23

En het is handig waarom dit soort snelheid? AI : Mrgreen:
Hoe sneller het gaat, hoe sneller het slijt, toch?

Ik wacht op uw schrijfsnelheid / uur / dag bij standaard internetgebruik, de TBW van de Mx500 1TB is 360, we zullen kunnen vergelijken : Wink:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Exnihiloest
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5365
Inschrijving: 21/04/15, 17:57
x 660

Re: Kwaliteit en levensduur van SSD-schijven (SLC, MLC, TLC, QLC)




par Exnihiloest » 04/06/21, 17:34

izentrop schreef:... Nou, installeer daar HD Sentinel of Crystaldiskinfo en geef ons wat je gedurende deze 6 - 7 jaar hebt verbruikt, je besturingssysteem, je dagelijkse verbruik en je hoeveelheid RAM.
Dat zal me misschien in staat stellen om te weten of het in mijn belang is om mijn RAM te vergroten, wat 4 Giga is?

Ik heb zojuist Crystaldiskinfo geïnstalleerd. Ik heb HDsentinel om twee redenen vermeden: de limieten van de "proefversie" worden niet gegeven, dus ik weet niet precies wat ik zou hebben, en het doet achtergrondmonitoring of ik wil alle niet-essentiële activiteiten verminderen (het is altijd min of meer een bron van vertraging of zelfs bps), is mijn doel om de tests alleen op ad-hocbasis te doen.

Ik heb de aankoopdatum van mijn SSD gecontroleerd, het is eind 2013. Het is dus 7,5 jaar en de staat ervan lijkt helemaal niet slecht (ik heb alleen de S / N gewist):
toebehoren
kristalReport.jpg
crystalReport.jpg (249.52 KiB) 2188 keer bekeken
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13644
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1502
Neem contact op met:

Re: Kwaliteit en levensduur van SSD-schijven (SLC, MLC, TLC, QLC)




par izentrop » 04/06/21, 18:30

Bedankt voor uw terugkeer
26 VG in 7.5 jaar, je kunt nog ver komen. Sommigen zijn zo ver gegaan als...
Kristian berekende vorig jaar ongeveer 1000 p/e-cycli met behulp van de slijtageniveau-indicator op zijn 840-sample of ongeveer 242TB aan schrijfbewerkingen, maar we hebben rapporten gezien van veel meer dan dat (bijvoorbeeld deze XtremeSystems-gebruiker die ongeveer 432TB aan schrijfbewerkingen zag een 120GB 840 SSD voor zijn dood). https://www.anandtech.com/show/7173/sam ... s-tested/3
Dat is 26183/31774 = 824 MB/uur gemiddeld

Ik ben 5148/81 = 63 555 Mo/u, het verschil is enorm :schok:
Welk besturingssysteem en hoeveel RAM?
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79121
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973

Re: Kwaliteit en levensduur van SSD-schijven (SLC, MLC, TLC, QLC)




par Christophe » 04/06/21, 18:36

izentrop schreef:Ik wacht op uw schrijfsnelheid / uur / dag bij standaard internetgebruik, de TBW van de Mx500 1TB is 360, we zullen kunnen vergelijken : Wink:


A priori zal hij niet ver verwijderd zijn van degene die hij gaat vervangen, niet?

Hij verdiende 35 TBW in 6.5 jaar zoals hierboven geschat (zie computer-elektronische-elektriciteit / kwaliteit-en-levensduur-van-ssd-slc-mlc-tlc-qlc-t16876-30.html # p449178 ) of 65 jaar voor 350 TBW ... kortom, ik zou dood zijn voor deze SSD !! : Mrgreen:

Dus wat zegt je HD Sentinel na een paar uur?
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79121
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973

Re: Kwaliteit en levensduur van SSD-schijven (SLC, MLC, TLC, QLC)




par Christophe » 04/06/21, 18:38

izentrop schreef:Ik ben 5148/81 = 63 555 Mo/u, het verschil is enorm :schok:
Welk besturingssysteem en hoeveel RAM?


Omdat je ofwel een meetfout hebt of dat je SSD al gebruikt is en de data in de SMART op de SSD's is opgeslagen (= je hebt een refurbished schijf gekocht).

Ik zei je al: wacht een paar dagen om het HDS-nieuws te zien!

Rah deze jonge mensen hebben altijd haast!!! : Mrgreen:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79121
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973

Re: Kwaliteit en levensduur van SSD-schijven (SLC, MLC, TLC, QLC)




par Christophe » 04/06/21, 18:43

Exnihiloest schreef:de limieten van de "proefversie" worden niet gegeven, dus ik weet niet precies wat ik zou hebben, en het doet wat achtergrondmonitoring of ik wil minderen met alle niet-essentiële activiteiten (het is altijd min of meer een bron van vertraging of zelfs bps)


Met de proef heb je beperkte oppervlaktetesten, het is net als het verschil denk ik (en een pop-up bij lancering met een stopwatch) ... je hoeft niet goed te kijken.

Voor de achtergrondtaak ja: omdat het constant de staat van je schijven bewaakt ... Wees niet bang voor je bronnen, ik heb zojuist gecontroleerd: het kost 5.2 Mo Ram en 0% van de proc ...

Je moet het nog steeds installeren om te zien ... Het is een Hongaarse software die niets te maken heeft met de VS of zelfs FR-mentaliteit van opdringerig zacht ... Ik denk dat de man helemaal alleen is: hij hoeft aandeelhouders of bankiers niet te voeden en andere parasieten van de samenleving! : Mrgreen:
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13644
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1502
Neem contact op met:

Re: Kwaliteit en levensduur van SSD-schijven (SLC, MLC, TLC, QLC)




par izentrop » 05/06/21, 11:58

Christophe schreef:Dus wat zegt je HD Sentinel na een paar uur?
Na 1 dag
Ik had het geïnstalleerd op 21-05 en vervolgens verwijderd voor crystalDiskInfo en gisteren opnieuw geïnstalleerd.
Ik weet niet wat ik ervan moet denken, aangezien er geen uurtelling is?
toebehoren
Hds1j.gif
Hds1j.gif (20.35 KiB) 2158 keer bekeken
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79121
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973

Re: Kwaliteit en levensduur van SSD-schijven (SLC, MLC, TLC, QLC)




par Christophe » 05/06/21, 12:11

HDS telt wanneer het is geïnstalleerd, dat is alles ... geen idee of het de geschiedenis van een eerdere installatie overneemt ... ik denk het niet!

Dus wacht 10 dagen...

28 GB per dag is al veel realistischer!

2 belangrijke dingen anders:

a) SSD's en sommige SSHD's hebben een SMART-functie die de volumes LEES- en SCHRIFTELIJKE gegevens registreert

b) Ik heb dezelfde zorgen als jij:

- Ik heb een andere laptop met een M2 System SSD gekocht in augustus 2020
- CrystalInfo die zegt dat ik al 10 TB aan LUES-gegevens heb gemaakt !! Gebaseerd op SMART-gegevens
- Of HDS die ik de dag van levering of in het slechtste geval de volgende dag heb geïnstalleerd, vertelt me ​​dat ik 2.3 TB heb verbruikt (wat al veel is omdat deze pc niet elke dag draait, ik denk dat de M2 ​​/ SSD's zwaar worden gebruikt in caching door windows)

Dus of ze hebben me een reeds gebruikte schijf verkocht (zoals jij ???) of de installatie van Windows 7 TB food (wat me zou verbazen) of er is ergens een meetfout (??) of .. .bin Ik weet het niet weten! Kerel, wat denk je?

De vangsten komen eraan!

ps: Guy deze M2 draait op 4000 MB/s bij het lezen... dus eer is veilig maar ik zag dat je Samsung Pro de huidige top was! Show-off gaat!! : Cheesy:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Exnihiloest
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5365
Inschrijving: 21/04/15, 17:57
x 660

Re: Kwaliteit en levensduur van SSD-schijven (SLC, MLC, TLC, QLC)




par Exnihiloest » 05/06/21, 17:56

izentrop schreef:Bedankt voor uw terugkeer
26 VG in 7.5 jaar, je kunt nog ver komen. Sommigen zijn zo ver gegaan als...

Het is helemaal niet lineair in de tijd. Ik heb nu bijvoorbeeld alle muziek in FLAC in plaats van voorheen MP3, wat minimaal 3x meer capaciteit vereist dan MP3 met 320 kB/sec. En nu heb ik bestanden met technische gegevens die zijn gegenereerd door recente hardware. Ik zou zeggen dat de vereiste opslagcapaciteit ook evolueert met de Wet van Moore, zoals processors.

Kristian berekende vorig jaar ongeveer 1000 p/e-cycli met behulp van de slijtageniveau-indicator op zijn 840-sample of ongeveer 242TB aan schrijfbewerkingen, maar we hebben rapporten gezien van veel meer dan dat (bijvoorbeeld deze XtremeSystems-gebruiker die ongeveer 432TB aan schrijfbewerkingen zag een 120GB 840 SSD voor zijn dood). https://www.anandtech.com/show/7173/sam ... s-tested/3
Dat is 26183/31774 = 824 MB/uur gemiddeld

Ik ben 5148/81 = 63 555 Mo/u, het verschil is enorm :schok:
Welk besturingssysteem en hoeveel RAM?

Het is raar. Het besturingssysteem is Windows 10 met 16 GB. Ik weet niet hoe Crystaldiskinfo werkt. Waar haalt hij zijn info? Als het niet rechtstreeks van de SSD komt, maar ook van het besturingssysteem, aangezien ik het in 2 jaar twee keer opnieuw heb geïnstalleerd, zou het minder raar zijn (de laatste Windows-installatie is minder dan 7.5 jaar oud, kan zelfs minder zijn dan een jaar, ik weet het niet meer).
Ik monitor en verwijder ook al deze vervuilende programma's die overal zijn (wat een plaag, Adobe, ze zijn de ergste), vooral bij het opstarten, maar niet alleen, en verkeer genereren. Opgemerkt moet worden dat we vaak tientallen toegangen per seconde tot het register hebben, zelfs op een schone pc.
De SSD is hier alleen voor Windows, geïnstalleerde programma's en hun werkbestanden, niet voor het opslaan van gegevensbestanden.
1 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Elektriciteit, elektronica en IT Hi-Tech, Internet, Dood, verlichting, materialen en nieuwe"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 125-gasten