Maakt je NUC een geweldig racket? Ga passief!

Hi-tech elektronische en computerapparatuur en internet. Beter gebruik van elektriciteit, te helpen met het werk en de specificaties, apparatuur selectie. Presentaties armaturen en plannen. Golven en elektromagnetische vervuiling.
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 14823
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4302

Maakt je NUC een geweldig racket? Ga passief!




par GuyGadeboisTheBack » 06/09/22, 16:33

De koeling van de Intel NUC's is in mijn ogen DE zwakte van deze kleine computers, die ook nog eens zeer goed uitgevoerd en efficiënt genoeg zijn om als mediacenter te dienen voor je mooie woonkamer TV. Het maakt niet alleen een turbinegeluid (vooral bij een i7 die de neiging heeft om warm te worden), maar bovendien raakt de luchtinlaat/radiator snel verstopt. Eén oplossing: passieve koeling.
Ik vond het ideale geval, de manipulatie duurt maximaal een half uur.
Resultaat: Geen lawaai en monitoring meer, een minimumtemperatuur van 40° (voorheen was het rond de 60°) en maximumtemperaturen die de 80° niet overschrijden (soms 100° ervoor).
(De camera schijt een beetje Smartphone op 200 ballen, er zijn geen van de gebreken die we op de behuizing zien)
voor:
Voor.JPG
Voor.JPG (65.95 KiB) 2648 keer bekeken


na:
Passief.JPG
Passif.JPG (104.9 KiB) 2648 keer bekeken

Passief2.JPG
Passif2.JPG (70.84 KiB) 2648 keer bekeken


(Akasa Turing-behuizing (voor Intel Nuclear nuc8i7beh/nuc8i7bek, nuc8i5bek/nuc8i5beh)
https://www.akasa.com.tw/update.php?tpl ... -NUC45-A1B
1 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 14823
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4302

Re: Uw NUC maakt een hel van een racket? Ga passief!




par GuyGadeboisTheBack » 06/09/22, 21:11

Een klein defect: het mini-SD-kaartslot is niet meer toegankelijk.
Persoonlijk maakt het me niet uit, ik heb geen mini-SD-kaart en ik was het bestaan ​​van die sleuf vergeten.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Elektriciteit, elektronica en IT Hi-Tech, Internet, Dood, verlichting, materialen en nieuwe"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 199-gasten