Innovatie Natrium ION-batterijen

Hi-tech elektronische en computerapparatuur en internet. Beter gebruik van elektriciteit, te helpen met het werk en de specificaties, apparatuur selectie. Presentaties armaturen en plannen. Golven en elektromagnetische vervuiling.
Avatar de l'utilisateur
Exnihiloest
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5365
Inschrijving: 21/04/15, 17:57
x 660

Re: Innovation Sodium ION-batterijen




par Exnihiloest » 04/05/21, 16:42

Laat je niet meeslepen!

"de natrium-ionbatterij is duurzamer dan de lithium-ionbatterij en is 2 tot 5 keer krachtiger per massa-eenheid"is de theorie, maar:
"de hoeveelheid opgeslagen energie per massa-eenheid is nog steeds 40% minder dan de beste lithium-ion"

"Tiamat is van plan om in 2020 zijn eerste productielijn voor natriumionbatterijen te bouwen in Amiens."
We zijn in 2021, zou er een productielijn zijn?

Natrium is natuurlijk overvloedig aanwezig, maar niet in vrije staat of gemakkelijk te extraheren, en grondstoffen vertegenwoordigen zelden de belangrijkste kostenpost van vervaardigde producten.

Ten slotte is heel snel opladen inderdaad interessant, maar je moet niet hopen dat je het sneller kunt doen dan nu voor een elektrische auto in je garage, waar de tijd al beperkt is door de maximale stroom die uit een installatie kan worden gehaald. Van bijzonder .

Momenteel zijn we daarom meer in de commerciële argumentatie en zoeken naar investeerders dan in de technische. Techno heeft misschien een toekomst, het is heel goed mogelijk, maar dat soort aankondigingen heb ik in het verleden nogal wat gezien die niet hebben gewerkt.
0 x
jean.caissepas
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 660
Inschrijving: 01/12/09, 00:20
Plaats: R.alpes
x 423

Re: Innovation Sodium ION-batterijen




par jean.caissepas » 05/05/21, 15:40

Ahmed schreef:Ervan uitgaande dat het van enig belang was, zou er niets te vrezen zijn van een buy-out door een oliegroep: het doel van deze industrie is niet om olie te verkopen, maar om geld te verdienen, alleen dat. Door de verkoop van aardolie of batterijen is absoluut niet relevant .


Dit verwijst naar de eerste patenten op Li-Ion die (van wat ik las, maar ik heb de bron niet meer) zouden hebben gekocht door een belangengroep die licenties verkocht, maar met een verbod op meer dan een batterij> 10kWh (OK voor telefoons en laptops, KO voor elektrische auto's of zeer beperkt).

Een autofabrikant kreeg een boete van $ 30 miljoen of $ 300 miljoen omdat hij die limiet niet had gehaald.

Dit is de reden waarom de EV's met grote autonomie pas onlangs op de markt kwamen, na de 20 jaar geldigheid van dit octrooi.

Anders een interessante lezing over de Franse maker van LMP-batterijen, verkocht aan Quebecers en vervolgens aan China, dat het zou hebben gebruikt om LiFePo-batterijen te ontwikkelen:
https://www.franceinter.fr/sciences/mic ... es-autolib
0 x
Verleden gewoonten moet veranderen,
omdat de toekomst mag niet sterven.
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 14931
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4346

Re: Innovation Sodium ION-batterijen




par GuyGadeboisTheBack » 05/05/21, 16:59

Meer draagbare bommen. Natrium is licht ontvlambaar en explosief ... :frons:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Exnihiloest
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5365
Inschrijving: 21/04/15, 17:57
x 660

Re: Innovation Sodium ION-batterijen




par Exnihiloest » 05/05/21, 19:03

GuyGadeboisLeRetour schreef:Meer draagbare bommen. Natrium is licht ontvlambaar en explosief ... :frons:


Vooral in keukenzout : Roll:

Er zijn er die "ION" niet hebben begrepen, hoe groots ook in het onderwerp geschreven, noch dat het nooit een kwestie van zuivere natriumelektroden was.

Het alarmisme komt uit twee bronnen: de niet-begrijpende die voor alles bang zijn omdat ze niets kunnen decoderen, normaal, de wereld is een groot mysterie voor hen en daarom een ​​gevaar, en de manipulatoren die de angst verergeren en aanmoedigen om hun alarmisme door te geven voor ideologische doeleinden, wat de eersten duidelijk doen omdat ze niets begrijpen. Het wordt een tweede natuur voor hen, met Pavloviaanse reflexen tegenover elke nieuwigheid.
0 x
moinsdewatt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5111
Inschrijving: 28/09/09, 17:35
Plaats: Isére
x 554

Re: Innovation Sodium ION-batterijen




par moinsdewatt » 08/05/21, 00:14

Ahmed schreef:Ervan uitgaande dat het van enig belang was, zou er niets te vrezen zijn van een buy-out door een oliegroep: het doel van deze industrie is niet om olie te verkopen, maar om geld te verdienen, alleen dat. Door de verkoop van aardolie of batterijen is absoluut niet relevant .


Absoluut, zoals Total, dat SAFT in de batterijen kocht. Het is pas 5 jaar geleden.
https://www.usinenouvelle.com/article/t ... ft.N390182
0 x
jean.caissepas
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 660
Inschrijving: 01/12/09, 00:20
Plaats: R.alpes
x 423

Re: Innovation Sodium ION-batterijen




par jean.caissepas » 04/08/21, 01:47

CATL heeft nieuwe Na-Ion-batterijen gevalideerd op 160 Wh/kg, en verwacht binnenkort 200 Wh/kg.
80% opladen in 15 minuten ..., lange levensduur ..., lagere prijs dan LFP (30 tot 50 $ / kWh verwacht! :schok: )

link: https://pushevs.com/2021/07/29/catl-rev ... n-battery/
In 2023 kunnen OEM's voor EV's en anderen hun speelgoed uitrusten.

TIAMAT is zojuist genoemd zonder ooit zijn uitvinding op de markt te hebben gebracht ... :(
2 x
Verleden gewoonten moet veranderen,

omdat de toekomst mag niet sterven.
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2214
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 506

Re: Innovation Sodium ION-batterijen




par phil59 » 04/08/21, 22:04

Interessant allemaal.

Aan de andere kant snel opladen, in je garage, who cares!
Een domme en vervelende uitlaatklep, in één nacht leggen we meestal 100 tot 150 km weer in de auto.

Aan de andere kant kan het onderweg alles veranderen.

Opladen in 5 minuten heeft ook geen zin.

Als je op een lange reis stopt bij een terminal, laad je meestal niet zomaar op.

Maak van de gelegenheid gebruik om te stoppen met plassen, een kopje koffie te drinken, enz ...

Minder dan 15 minuten, nee, niet veel te doen minder, vaak is het 20-30 minuten....

Maar nu al kunnen we met EV in sommige EV's van 20% naar 80% resetten, in 30 minuten of zelfs minder.
0 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:
Avatar de l'utilisateur
Exnihiloest
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5365
Inschrijving: 21/04/15, 17:57
x 660

Re: Innovation Sodium ION-batterijen




par Exnihiloest » 05/08/21, 18:17

phil59 schreef:... Wanneer u stopt bij een terminal, tijdens een lange reis, laadt u over het algemeen niet alleen op.

Maak van de gelegenheid gebruik om te stoppen met plassen, een kopje koffie te drinken, enz ...
...

Dit is het probleem voor degenen die een hekel hebben aan concentratiepunten, zoals snelwegen. Als ik in de zomer reis, ga ik van de snelweg af om 30 tot 45 minuten te picknicken in een rustige groene omgeving, en uiteindelijk tank ik in 2 minuten bij een klein supermarktstation in een plaatselijk stadje.
Momenteel zie ik dan ook geen alternatief in elektrisch wegdek. De oplaadtijd zal altijd onbetaalbaar zijn. Alleen een verbetering van de actieradius, zeg maar van 1000 naar 1500 km snelweg, waardoor 's nachts rustig kan worden opgeladen, zou een gedeeltelijke oplossing kunnen zijn.
0 x
jean.caissepas
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 660
Inschrijving: 01/12/09, 00:20
Plaats: R.alpes
x 423

Re: Innovation Sodium ION-batterijen




par jean.caissepas » 05/08/21, 23:33

Exnihiloest schreef:Dit is het probleem voor degenen die een hekel hebben aan concentratiepunten, zoals snelwegen. Als ik in de zomer reis, ga ik van de snelweg af om 30 tot 45 minuten te picknicken in een rustige groene omgeving, en uiteindelijk tank ik in 2 minuten bij een klein supermarktstation in een plaatselijk stadje.
Momenteel zie ik dan ook geen alternatief in elektrisch wegdek. De oplaadtijd zal altijd onbetaalbaar zijn. Alleen een verbetering van de actieradius, zeg maar van 1000 naar 1500 km snelweg, waardoor 's nachts rustig kan worden opgeladen, zou een gedeeltelijke oplossing kunnen zijn.


Rijd je in een Tesla (en straks ook andere merken, want de Super Chargeurs gaan eind 2021 open voor andere merken), dan zijn de oplaadpunten vrijwel altijd van de snelweg af (niet ver van een afrit/oprit), met winkels in de buurt en vaak iets te eten + plaspauze

Op dinsdag nam ik een pauze van 30 minuten in de Orange SC om mijn benen te ontspannen, de wasruimte te vinden en een kopje koffie te drinken. Dit was genoeg om van 10 naar 90% batterij te gaan en ik kon mijn rit van meer dan 500 km rustig afwerken (met het basis 3 SR+ model)
Het was geen groen gebied, maar ook niet "vol" met mensen.
16 oplaadpunten, met een derde gebruik = geen wachttijd naast opladen.

Het is ongelooflijk om te zien dat mensen EV's met meer dan 1000 km autonomie eisen terwijl ze al in hun leven zijn vertrokken in benzine-VT's met 400 km autonomie zonder dat dit hen het minste probleem oplevert ... :(
Dit zijn dezelfde mensen die het comfort van een SUV nodig hebben om elke dag naar hun werk te gaan, helemaal alleen achter het stuur van een voertuig van 2 ton ... :onheil:

Kortom, we verlieten het hostel niet met te veel mensen die niet de moeite willen nemen om een ​​vinger op te tillen omdat het hun comfortgewoonten te veel zou verstoren ... (Ik verwijder degenen die niet over de middelen beschikken, noch de mogelijkheid om over te stappen naar VE)

Ik herontdekte het rijplezier met deze auto, in een indrukwekkende stilte en sereniteit!
0 x
Verleden gewoonten moet veranderen,

omdat de toekomst mag niet sterven.
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13698
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1516
Neem contact op met:

Re: Innovation Sodium ION-batterijen




par izentrop » 15/04/23, 12:21

Ik weet niet wanneer het van is
bewerk "dateModified":"2022-08-21
sinds 17 is de prijs van natriumcarbonaat met 2010% gestegen[16]. De tegel.

Maar tegelijkertijd is de prijs van lithiumcarbonaat met 151% gestegen. Dus vandaag is de belangrijkste grondstof van natrium-ionbatterijen 86 keer goedkoper dan die van lithium-ionbatterijen.

Wacht.

Betekent dat dat alles nog beter ging dan verwacht?

Niet echt.

Omdat het probleem waarmee de natrium-ionbatterij vandaag wordt geconfronteerd een groot probleem is: de fabrikanten van lithium-ionbatterijen hebben een meedogenloze strijd gevoerd tegen de kosten per kWh van hun batterijen.

Zozeer zelfs dat ondanks dat de grondstofkosten veel hoger zijn, lithium-ionbatterijen tegenwoordig goedkoper zijn dan natrium-ionbatterijen: 168 €/kWh voor de meest gebruikte lithium-ionbatterijtechnologie, tegen 223 €/kWh voor een natrium-ionbatterij[17] .

32% verschil is veel.
https://construire-sa-moto-electrique.o ... m-ion#prix

Dit laat een marge van vooruitgang die de Chinezen niet aarzelden om over te steken...
0 x

Terug naar "Elektriciteit, elektronica en IT Hi-Tech, Internet, Dood, verlichting, materialen en nieuwe"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 182-gasten