HP versterker, help!

Hi-tech elektronische en computerapparatuur en internet. Beter gebruik van elektriciteit, te helpen met het werk en de specificaties, apparatuur selectie. Presentaties armaturen en plannen. Golven en elektromagnetische vervuiling.
Avatar de l'utilisateur
Grelinette
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2007
Inschrijving: 27/08/08, 15:42
Plaats: Provence
x 272

HP versterker, help!




par Grelinette » 17/04/20, 18:52

Ik verander het onderwerp een beetje ...

Ik heb een oude luidspreker die in de sector wordt gestoken en waarop we een muziekbron kunnen aansluiten om deze te versterken.

De ingang is oud en ik weet de aansluitingen niet. (Dit is een oude 5-pins Philips-standaard)

Denk je dat ik met deze HP een bron kan versterken die bijvoorbeeld van mijn smartphone komt en dus een muziek of van mijn pc kan versterken?
hp (1) .jpg
hp (1) .jpg (132.42 KB) 5438 keer bekeken

hp (3) .jpg
hp (3) .jpg (268.52 KB) 5438 keer bekeken

hp (2) .jpg
hp (2) .jpg (155.55 KB) 5438 keer bekeken
0 x
Project van de door paarden getrokken-hybride - Het project econology
"De zoektocht naar vooruitgang sluit de liefde voor traditie niet uit"
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2214
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 506

Re: HP versterker, help!




par phil59 » 17/04/20, 19:19

het ziet eruit als een 5-pins din, behalve dat er een "gat" in het midden zit ....

Wat niet bang is, is de V die hierboven is gemarkeerd ....

We slagen erin om din5-pinnenstekkers naar RCA te vinden en vervolgens RCA naar jack ...

Dernière édition par phil59 de 17 / 04 / 20, 19: 22, 1 keer bewerkt.
0 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:
Avatar de l'utilisateur
Exnihiloest
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5365
Inschrijving: 21/04/15, 17:57
x 660

Re: HP versterker, help!




par Exnihiloest » 17/04/20, 19:21

Hallo,

De "IN" ingangsbus is een soort 5-polige DIN-aansluiting. Het gebruik ervan is niet gestandaardiseerd. Ik zeg "een soort" omdat er bovendien een centraal gat is uitgelijnd met de 2 uiterste gaten van de serie van 5, die niet bestaat in DIN.
Dus je moet het proberen.
Het is vaak het punt in het midden van de 5 dat de massa is. Met een ohmmeter kunnen we controleren of er kortsluiting is tussen dit punt en het metalen deel van de socket, zo niet probeer dan een andere.
Om de audio-ingang te vinden, neemt u gewoon een stuk blootliggende elektrische kabel, houdt deze in uw hand en steekt u deze achtereenvolgens in de 5 ingangen van de "IN" -bus. Als de versterker nog steeds goed is, zou je een brom en / of gekraak van 50 Hz moeten horen als het de juiste ingang is.

Ik zie dat er staat "voorversterker 1v". Ik denk zonder zekerheid dat dit de meest gevoelige instappositie bepaalt, het is degene die gebruikt zou moeten worden voor een smartphone en die voldoende zou moeten zijn (misschien zelfs te gevoelig).
0 x
Peter
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 587
Inschrijving: 15/09/05, 02:20
x 312

Re: HP versterker, help!




par Peter » 17/04/20, 19:24

Dit zijn 5-pins DIN-connectoren, als u de ingangen volgens deze tabel aansluit: http://www.hardwarebook.info/DIN_Audio met de selectieknop op "voorversterker 1V" zou het niet om PB moeten vragen, als je tevreden bent met de muziek in mono.
0 x
Avatar de l'utilisateur
evaluatie
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 58
Inschrijving: 02/11/16, 16:22
Plaats: cosmopolitanie
x 7

Re: HP versterker, help!




par evaluatie » 18/04/20, 00:21

Grelinette schreef:Denk je dat ik met deze HP een bron kan versterken die bijvoorbeeld van mijn smartphone komt en dus een muziek of van mijn pc kan versterken?

Geen probleem
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13704
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1518
Neem contact op met:

Re: HP versterker, help!




par izentrop » 18/04/20, 00:41

Petrus schreef:Dit zijn 5-pins DIN-connectoren, als u de ingangen volgens deze tabel aansluit: http://www.hardwarebook.info/DIN_Audio met de selectieknop op "voorversterker 1V" zou het niet om PB moeten vragen, als je tevreden bent met de muziek in mono.
Ja, in mono is het nodig om verbinding te maken
- 3 afscherming van de audiokabel
- 1 mono ingang

Door ouderdom kan het luidsprekermembraan loskomen
toebehoren
din.gif
din.gif (2.75 KiB) 5405 keer bekeken
0 x
Avatar de l'utilisateur
Grelinette
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2007
Inschrijving: 27/08/08, 15:42
Plaats: Provence
x 272

Re: HP versterker, help!




par Grelinette » 18/04/20, 10:49

Hartelijk dank voor alle info.
Ik ga vandaag een verbinding proberen, zoals dat ik vanavond om 20 uur muziek zal sturen in plaats van op pannen te tikken om het gezondheidspersoneel te bedanken en aan te moedigen!
0 x
Project van de door paarden getrokken-hybride - Het project econology
"De zoektocht naar vooruitgang sluit de liefde voor traditie niet uit"
Avatar de l'utilisateur
Exnihiloest
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5365
Inschrijving: 21/04/15, 17:57
x 660

Re: HP versterker, help!




par Exnihiloest » 18/04/20, 18:50

Petrus schreef:Dit zijn 5-pins DIN-connectoren, als u de ingangen volgens deze tabel aansluit: http://www.hardwarebook.info/DIN_Audio met de selectieknop op "voorversterker 1V" zou het niet om PB moeten vragen, als je tevreden bent met de muziek in mono.

Het is een ersatz van de DIN. Het centrale gat in lijn met de 2 uiterste gaten bestaat niet in de DIN-norm.
Het betekent niet dat het niet compatibel is, waarschijnlijk wel, maar het is beter om te testen voor de uiteindelijke montage.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Grelinette
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2007
Inschrijving: 27/08/08, 15:42
Plaats: Provence
x 272

Re: HP versterker, help!




par Grelinette » 20/04/20, 15:42

Nou ... Ik heb de achterplaat van de HP verwijderd om de verbindingen met de 5-pins DIN-aansluitingen te zien en de IN-aansluiting te vervangen (1 van de onderstaande foto).

A priori komt het gat in het midden van de socket niet overeen met een verbindingspin omdat er geen draad aan de andere kant is:

hp (5) .jpg
hp (5) .jpg (250.09 KB) 5329 keer bekeken



Door nadelen zal ik de stekker niet vervangen IN (1) door een eenvoudigere grip gezien het gebrek aan ruimte.

Dus ik zal proberen een mannelijke DIN-stekker te vinden of er een maken, en alleen de benodigde pinnen solderen: A, B, C, D of F

Wat zijn volgens jou, onder de contacten A, B, C, D, E, F, de 2 pinnen die ik moet aansluiten?

hp (4) .jpg
hp (4) .jpg (183.37 KB) 5329 keer bekeken


Laatste 3 kleine vragen om te eindigen met het misbruiken van wat meer tijd en ervaring:

1) Als ik slechte verbindingen maak aan de ingang (aansluiting 1) van een bron van het type smartphone oortelefoon, a priori is er geen reden om iets in de HP te grillen? ....

2) Waar is de kanaalknop voor (3)? (aangezien er maar één item is: genomen 1 :IN)

3) Waar dient de selector voor? 4
0 x
Project van de door paarden getrokken-hybride - Het project econology
"De zoektocht naar vooruitgang sluit de liefde voor traditie niet uit"
Avatar de l'utilisateur
evaluatie
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 58
Inschrijving: 02/11/16, 16:22
Plaats: cosmopolitanie
x 7

Re: HP versterker, help!




par evaluatie » 20/04/20, 16:19

Grelinette schreef:
Door nadelen zal ik de stekker niet vervangen IN (1) door een eenvoudigere grip gezien het gebrek aan ruimte.

Dus ik zal proberen een mannelijke DIN-stekker te vinden of er een maken, en alleen de benodigde pinnen solderen: A, B, C, D of F

Wat zijn volgens jou, onder de contacten A, B, C, D, E, F, de 2 pinnen die ik moet aansluiten?

hp (4) .jpg


Laatste 3 kleine vragen om te eindigen met het misbruiken van wat meer tijd en ervaring:

1) Als ik slechte verbindingen maak aan de ingang (aansluiting 1) van een bron van het type smartphone oortelefoon, a priori is er geen reden om iets in de HP te grillen? ....

2) Waar is de kanaalknop voor (3)? (aangezien er maar één item is: genomen 1 :IN)

3) Waar dient de selector voor? 4

Het is een monofone, versterkte luidspreker.
4 wordt gebruikt om de gevoeligheid van de ingang te selecteren.
1V zou goed moeten zijn, ga anders naar 7.5V als het geluid verzadigd is.

Chanel wordt gebruikt om te kiezen welk kanaal van de bron moet worden versterkt, rechts of links.

massa in C,
juiste signaal bij E,
signaal links bij D

F is de afscherming van een Din-kabel, ook naar aarde.
Het zal werken zonder iets te verbinden, omdat de massa zich al in C bevindt

Het ideaal zou zijn om rechts en links van de bron toe te voegen met 2 weerstanden van ongeveer 1K en het middelpunt op E te verbinden, om rechts + links te hebben en niet de een of de ander.
Principe hieronder
Beeld

Geen risico op verbranding, de signalen zijn zwak maar gebruik input 1 van de speaker en niet output 2.
1 x

Terug naar "Elektriciteit, elektronica en IT Hi-Tech, Internet, Dood, verlichting, materialen en nieuwe"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 241-gasten